Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:33:13 GMT

تلاش‌ها برای بیرون کشیدن سانچی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۳۳۱۸

در زمستان سال گذشته در اثر برخورد این دو کشتی و با توجه به اینکه بار کشتی ایرانی از کالاهای بسیار خطرناک تشکیل شده بود، سانچی با انفجارهای پی‌در پی مواجه شد تا جایی که امکان خاموش کردن آن پس از چند روز تلاش فراهم نشد.

در طول این روزها تنها یک گروه چهارنفره چینی موفق شدند برای دقایقی کوتاه وارد سانچی شده و جعبه سیاه این کشتی را به خارج از آن منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن با بالا رفتن دمای کشتی و به دنبال انفجارهای پی‌درپی عملا امکان خاموش کردن آتش به وجود نیامد تا این کشتی ایرانی پس از چند روز سوختن غرق شود.

پس از این اتفاق کارهای فنی و کارشناسی سازمان بنادر برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شد که سرانجام با ارائه یک گزارش نهایی تغییر مسیر کشتی چینی علت این حادثه اعلام شد تا پس از آن کارهای باقی مانده در این رابطه ادامه پیدا کند که یکی از آنها مربوط به بیرون کشیدن لاشه کشتی ایران از اعماق دریاست.

 

نادر پسنده- مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر در این رابطه توضیح داد: پس از این حادثه سازمان بنادر به عنوان نماد حاکمیتی دریایی ایران کارهای فنی و مسئولیت‌های خود را پیگیری کرد که یکی از آنها مربوط به تعیین تکلیف بقایای کشتی سانچی است.

به گفته وی هر چند این حادثه تلخ برای همیشه در ذهن جامعه ایران باقی مانده و نمی‌توان از آن عبور کرد، اما در حال حاضر کارهای فنی و اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد تا شرایط به طور دقیق تعیین تکلیف شود.

به گفته مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر، در حال حاضر مسئولان ایرانی شرایط مختلف برای بیرون کشیدن کشتی سانچی از آب را بررسی می‌کنند که البته با توجه به ابعاد بین المللی این موضوع باید تمام این اقدامات با انجام هماهنگی‌های لازم میان کشورهای حاضر در حادثه صورت گیرد.

پسنده با بیان اینکه سازمان بنادر تا مرحله آخر کار پیگیری‌ها درباره حادثه سانچی را ادامه می‌دهد، تاکید کرد: مانند هر حادثه دیگری این اتفاق نیز دو طرف حاضر در ماجرا داشت که در ابتدا باید گزارش حادثه نهایی می‌شد و سپس شرایط بیمه و خسارت‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت. در کنار آن موضوع سرنوشت سانچی و بیرون آوردن بقایای آن از آب نیز طبق روال عادی خود پیگیری می‌شود و امیدواریم در آینده اخبار دقیقی در این رابطه به مردم ارائه کنیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشتی کارشناسی ایران ذهن نفتکش ایرانی سازمان بنادر سانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی، جام تختی، از صبح پنجشنبه در اهواز آغاز شد.

به گزارش ایسنا، حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، همراه با حسن حسین‌زاده و فرزاد ایمانعلی‌زاده، مربیان تیم ملی، که به‌تازگی موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا و همچنین کسب دو سهمیه باقیمانده المپیک شدند، در سالن شرکت نفت اهواز حاضر شده و نظاره‌گر این مسابقات‌اند.

در روز نخست این مسابقات تماشاگران خوزستانی به صورت رایگان در سالن مسابقات حاضر شدند و به تشویق کشتی‌گیران پرداختند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان نیز در سالن رقابت‌ها حضور دارد.

در سطح شهر اهواز نیز بنرهایی درباره برگزاری این رقابت‌ها به میزبانی این شهر نصب شده است.

این مسابقات در دو روز برگزار می‌شود و در روز نخست این رقابت‌ها ۸۹ کشتی‌گیر در پنج وزن ۵۵، ۶۳، ۷۲، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می‌روند.

تیم ارمنستان نیز با نفراتی همچون کارن اصلانیان، دارنده سه مدال برنز اروپا، در این رقابت‌ها حاضر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • بیرون کشیدن پیکرهای 342 شهید از بیمارستان ناصر در غزه
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس