Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارضه وزوز گوش باعث می‌شود فرد صداهایی را بشنود اگرچه منبع بیرونی صدا وجود ندارد. حدود ۵۰ میلیون نفر در آمریکا به این عارضه دچار هستند و در برخی از آنان صداها به میزانی آزار دهنده می‌شود که زندگی روزمره آنان را مختل می‌سازد.

اگرچه در حال حاضر درمانی برای وزوز گوش وجود ندارد اما راهکارهای متعددی هست که افراد با کمک آنها می‌توانند بیماری خود را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تکنیک‌های مورد استفاده آرام‌سازی با بیوفیدبک است. این راهکار روش موثری در کاهش شدت وزوز گوش است هرچند مطالعات اخیر نشان می‌دهد خود آگاهی راهکار موثرتری است.

در این بررسی گروهی از محققان آمریکایی به تاثیر شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی در درمان وزوز گوش در ۱۸۲ بیمار پرداختند. این مطالعه در مدت زمان هشت هفته انجام شد. در این بازه زمانی سطح پریشانی روانی، پریشانی ناشی از وزوز گوش، پذیرش این عارضه و سطح خودآگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت.

افراد مبتلا به عارضه وزوز گوش ممکن است دچار افسردگی شوند اما درمان افسردگی با مهارکننده‌های باز جذب سروتونین این عارضه را تشدید می‌کند.

محققان ارزیابی‌های لازم را قبل و بعد از شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی انجام داده و متوجه بهبود چشمگیر در وضعیت بیماران شدند.

به گزارش مدیکال دیلی نیوز، شناخت درمانی مبتنی بر خود آگاهی به فرد آموزش می‌دهد در زمان حاضر زندگی کند و شرایط را بپذیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زندگی روزمره وزوز گوش درمان افسردگی افسردگی درمان ذهن زندگی روزمره وزوز گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان

به گزارش تابناک به نقل از  ایلنا، در ادامه درگیری های سریالی با کادر درمان در مناطق مختلف خوزستان، سرنشینان یک خودروی بدون پلاک، با سلاح گرم و سرد به ماشین یک پزشک طرحی در کرخه حمله کردند.

گزارش های دریافتی از شهرستان کرخه در خوزستان از تیراندازی به یک پزشک طرحی در یازدهم اردیبهشت ماه 1403 خبر می‌دهد. 

برخی از منابع مطلع می گویند: یکی از پزشکان شاغل در یک مرکز درمانی در کرخه در حین خروج از درمانگاه توسط سرنشینان یک خودروی بدون پلاک که سر و صورت خود را پوشیده بودند، مورد حمله دسته جمعی قرار گرفت. 

آنها افزودند: در ابتدا با چوب و چماق به خودروی پزشک حمله کرده و سپس اقدام به تیراندازی و رعب و وحشت عمومی کردند. 

این افراد با ابراز خرسندی در خصوص عدم صدمه دیدگی پزشک گفتند: شرایط در مراکز درمانی خوزستان به گونه ای شده است که اگر فکری عاجل نشود، هیچ پزشکی جرات آمدن و طبابت در مناطق خوزستان را نخواهد داشت. 

در همین خصوص علی رضا نجفی با تایید این خبر به ایلنا گفت: برای برخی پزشکان و کادر مراکز درمانی چند مورد ایجاد مزاحمت گزارش شده است که از طریق  فرمانداری کرخه در حال پیگیری موضوع هستیم. 

در آخرین گزارش های دریافتی که به دست ایلنا رسیده است، موارد متعددی از درگیری میان همراهان بیمار با کادر درمان و اورژانس در مناطقی مانند اهواز، لالی و در آخرین مورد آن در بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر در اواسط فروردین ماه نیز گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • شلیک به یک پزشک در کرخه خوزستان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • درمان رایگان هدیه به کودکان
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • آیا زالو واقعا می‌تواند درمان کننده باشد؟
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • زالو درمان می‌کند؟
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف