Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:35:49 GMT

معتاد کردن مردم از روی عمد در زمره حق‌الناس است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۴۰۰۵

معتاد کردن مردم از روی عمد در زمره حق‌الناس است

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهارکرد: باید در بانک‌ها قراردادها بر اساس عقود اسلامی باشد کمااینکه اگر قرارداد بر اساس عقود اسلامی باشد آن سود حلال در غیر این‌صورت حرام است.
وی به تشریح مصادیق حق‌الناس پرداخت و گفت: اگر کسی به زور و به قصد، مال کسی را غصب کند یا به زمین کشاورزی تعدی کند، یا آب آبیاری را که نوبتش نیست واگیر کرد، حق‌الناس است، این در حالی‌است که در روایتی از امام صادق(ع) آمده است کسی مالی را قرض بگیرد و قصد داشته باشد قرص را ندهد این فرد سارق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت‌الله میرعمادی به بیان اهمیت حق‌الناس پرداخت و گفت: اگر طلبکاری آمد و گفت پولم را پس بده باید نمازت را قطع کنی چراکه نماز حق‌الله است اما ادای دین حق‌الناس است، لذا اول باید ادای دین کنی بعد نماز را بجا بیاوری.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امام حسین(ع) در شام تاسوعا به یارانش فرمود کسانی‌که مقروض هستند در رکاب من نباشند، خاطرنشان کرد: اگر کسی مال دیگری را تلف کند باید رضایت بگیرد.

لطمه زدن به جان مردم؛ از مصادیق حق‌الناس

امام‌ جمعه خرم‌آباد هرگونه تصرف نامشروع بدون رضایت در مال دیگری را حرام و حق‌الناس دانست و افزود: مورد دیگر از موارد حق‌الناس لطمه زدن به جان مردم است چراکه از نظر اسلام خون مردم ارزش دارد، لذا اگر کسی را به ناحق کتک بزنیم حق‌الناس است یا اگر شوهری زنش را به ناحق بزند حق الناس است.

معتاد کردن مردم از روی عمد در زمره حق‌الناس است

این مفسر قرآن‌کریم معتاد کردن مردم از روی عمد را در زمره حق‌الناس دانست و با ذکر این مطلب که از بین بردن آبرو و حیثیت افراد از حق‌الناس است، اضافه کرد: در روایت دارد که حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است، کمااینکه اگر کسی تهمتی زد دستش را بگیرید از او سند بخواهید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی حق الناس میرعمادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • حضور پرشور مردم ایلام در مراسم عزاداری امام صادق (ع)
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • دسته روی مردم خرم‌آباد به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم سنگر در سالروز شهادت امام صادق(ع)
  • عزاداری مردم زرند درسالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)