Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: متأسفانه حجم نقدینگی درست هدایت نمی شود و نهایتاً با تک نرخی کردن ارز و حذف بازار آزاد ارز ، این بازار را بدتر می کنیم. ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام شکوری گفت: ریشه بالا رفتن پایه پولی و افزایش نقدینگی در کشور به سیاست های پولی و مالی بانک مرکزی برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتشار اسکناس های بدون پشتوانه به دامن زدن تورم در کشور کمک می کند.

شکوری  افزود: در برحه ای از زمان حجم نقدینگی وارد بازار مسکن شد و اکنون وارد بازار سکه و ارز شده است .

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: ما عملا به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی هستیم اما نتوانستیم بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه گذارخارجی جذب کنیم اما در مقابل حجم نقدینگی در کشور 400 میلیارد دلار است.

شکوری بیان کرد: ما به عنوان حاکمیت می توانیم حجم نقدینگی را به سمت تولید ببریم و باعث افزایش اشتغال ، تولید، صادرات و درآمدهای ارزی شود و اگر درست هدایت نکنیم مشکلات زیادی را برای مردم و فعالین اقتصادی ایجاد می کند.

شکوری افزود: ارز 4200 تومانی که دولت با مشکلات فراوان از صادرات غیر نفتی مانند پتروشیمی و فولاد دریافت می کند در واقع خرج واردات محصولات غیر ضروری شد .

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران با اشاره به تک نرخی شدن قیمت ارز گفت: وقتی در بازار محدودیت صورت گیرد فساد ایجاد می شود.

وی افزود: باید بازار موازی ارز ایجاد می کردیم و دولت ارز را خرج کالاهای اساسی خود کند .

شکوری با اشاره به اینکه باید صرافی ها باز شود زیرا درزمان تحریم ها کمک به جابه جایی پول می کرد گفت: در بازاری که صرافی ها وجود داشته باشد باعث توسعه صادرات می شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم عرضه مناسبی از ارز داشته باشیم قیمت آن تعدیل می شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران بیان کرد: در کشور ضرورتی ندارد برای واردات موبایل ارز 4200 تخصیص دهیم!

شکوری ادامه داد: کسانی که بازار ارز را مختل می کنند باید شناسایی و معرفی شوند.

وی تصریح کرد: بزرگترین اقدام این است که ستاد اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی فعال شود و نمایندگان 3 قوه حضور داشته باشند و از تمام ظرفیت های کارشناسی استفاده شود.

شکوری افزود: مراکز پژوهشی مجلس و دولت می تواند کمک کنند تا تصمیم گیری صحیحی صورت گیرد.

وی گفت: هر فعالیتی که ما در دولت انجام دهیم باعث افزایش اشتغال و کاهش التهاب ارز می شود.

این فعال اقتصادی افزود: تولیدکنندگان در سامانه نیما مجبور هستند که نقد پرداخت کنند که اینجا مسیر خوبی نیست و تولید کننده را به بخش خطا سوق می دهیم. زیرا تا دیروز پول را مدت دار و نسیه می دادند اما در سامانه نیما مجبوریم نقد پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: باید نرخ بازده تولید را بیشتر کنیم تا جذابیت برای مردم ایجاد کند که به جای اینکه پول را به بازار سکه و ارز ببرند به تولید سوق دهند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، افزود: هر چقدر تولید تقویت شود و سود تولید بیشتر شود بازار را فعال می کنیم و برای فرزندان اشتغال ایجاد می کنیم .

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,78,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • در هیچ کشوری مانند ایران رهن و اجاره گرفته نمی‌شود
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد