Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل خاورمیانه و سفیر اسبق ایران در لیبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به تحلیل چرایی تصمیم ترامپ برای قرار دادن احتمالی سپاه در لیست تروریستی پرداخت و در این رابطه گفت: این‌که آمریکایی‌ها علیه سپاه در عرصه تبلیغاتی یا در عرصه سیاسی اقداماتی را صورت دهند به معنی این است که سپاه توانسته در برابر سلطه‌گری و پایمال کردن حقوق ملت‌ها از سوی ایالات متحده ایستادگی کند و در این خصوص نقش بسیار مثبتی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: مواضع اخیر آمریکا علیه سپاه به‌نوعی یک جنجال تبلیغاتی بوده و نشان داد که سپاه در برابر سیاست‌های افسون‌طلبانه ایالات متحده در منطقه که مبتنی بر حفظ امنیت اسرائیل است نقش مهمی ایفا کرده است.

سفیر اسبق ایران در لیبی در ادامه با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها امروز در بالاترین سطح خصومت علیه ایران قرار دارند، گفت: این کشور در صدد است تا بیشترین ضربه‌ها را نه تنها به دولت و نظام بلکه به ایران و ایرانی وارد کند و تلاش ایالات متحده برای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی اثبات می‌کند که سپاه در خط مقدم صیانت از منافع ملی، بقا و هویت ایران و ایرانی است.

قنادباشی افزود: البته آمریکا امروز اهرم لازم را برای اعمال خصومت‌ورزی ندارد و در واقع آن چیزی را که فعلاً در دست دارد، محدود به ابزارهای تبلیغاتی است و همین ابزار هم خریداری در میان افکار عمومی ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: از آن‌جا که آمریکا در گذشته هم افراد مؤثر در رده‌های مختلف سپاه را مورد تحریم قرار داده، چنین اقداماتی از سوی این کشور زمینه‌ساز همنوایی، وحدت و نزدیکی میان مردم و سپاه خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: کشورهای جهان امروز علاقه‌ای به تبعیت از سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا ندارند و تا آن‌جا که بتوانند از اجرای خواسته‌های آن سر باز می‌زنند. امروز به دلیل مواضع ترامپ حتی متحدین آمریکا مثل اروپا تمایلی به اجرای خواسته‌های ایالات متحده ندارند و به خوبی می‌دانند که اگر از سیاست‌های ترامپ تبعیت کنند، در آینده خاورمیانه جایگاهی نخواهند داشت، لذا اولویت ما در این مرحله این است که ابتدا اروپا را از همسویی با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا باز بداریم.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا سیاست و اقتصاد تحریم سپاه امنیت منطقه سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • پشتیبانی از صهیونیست ها از معیارهای دوگانه سیاست غرب است
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند