Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حسن خلیل آبادی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: همانگونه که در رسانه هاشنیده‌اید، شوی لباس در تالار آبی کاخ تاریخی ومیراثی نیاوران که به شماره ٢٠٢٥ و درسال ١٣٧٧به ثبت رسیده برای دومین سال برگزار شده است.

وی ادامه داد: این سالن برای نمایش لباس‌های سلطنتی درنظر گرفته شده بود ولی به بهانه نمایش لباس ها وصنایع دستی، شاهد برگزاری شوی لباس و تجارت البسه در آن مکان هستیم که این مساله امری کاملا تجاری و با هدف سودآوریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


خلیل آبادی گفت: به عنوان مسئول کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ضمن اعلام حمایت تمام قد از هنر و تولیدات داخلی به ویژه صنایع دستی متذکر می‌شوم.

وی بیان کرد: برگزاری شوی لباس، با مجوز عرضه صنایع دستی در کاخ ارزشمند نیاوران جز برای تشکیل جمعه بازار فانتزی نیست.

عضو شورای شهر تهران گفت: عرضه محصولات مدرن طراحان امروزی در کنار تعداد محدودی پوشاک سنتی ایرانی کلاهی شده است بر سر سازمان های صادر کننده مجوز این رویداد به اصطلاح فرهنگی، برگزاری چنین رویدادی با عنوان صنایع دستی، هدفی جز مجوز ورود به مجموعه نبوده است و به جز چند اثر فاخر، محصولات ارائه شده در تالار آبی فارغ از صنایع دستی ایرانی بوده و طراحان غالبا طرح‌های مدرن خود را در نمایشگاه برای معرفی و فروش عرضه کردند.

 


وی افزود: آیا انتخاب تالار آبی کاخ نیاوران با این حجم از تردد مردم و این میزان جابه‌جایی بار صرفا برای همشهریان عزیزی که به جهت خرید آمده‌اند درست است؟

وی گفت: آیا در حمل و نقل رگال‌ها و بسته‌های بزرگ پوشاک دقت کافی به خرج داده می‌شود؟ آیا واکنش‌های سال گذشته تاریخ شناسان و مردم علاقمند به حفظ میراث تاریخی و فرهنگی برای توقف این امر کافی نبود؟آیا فضای دیگری برای برپایی این رویداد نبود؟‌و بسیار سوالات دیگری که از وقت این جلسه خارج است همچنان در اذهان باقیست.

وی افزود: به نظر می‌رسد صرفا پای مباحث مالی در میان است که اینگونه چشم بر ارزش‌های تاریخی این مملکت بسته اید.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: عدم تناسب برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها با فضای فرهنگی و تاریخی مجموعه سبب آسیب‌های جدی به این ملک تاریخی می شود.

خلیل آبادی افزود: تملک یک نهاد غیر مرتبط چه به صورت قانونی و چه برخلاف آن بر یک مکان تخصصی چیزی جز همین اتفاقات را درپی نخواهد داشت. ازمسئولان بنیاد مستضعفان استدعا دارم برای حفظ هویت مردم ایران هم که شده از تغییر کاربری‌های میراثی جدا خودداری کنند.تهران به درخت نیازمند است و ایران نیز به تاریخ پرغرور خودش.

وی بیان کرد: همچنین از سازمان میراث فرهنگی کشور تقاضا می کنم که با پیگیری مجدانه پرونده املاک تاریخی و گردشگری تحت مالکیت بنیاد مستضعفان، نحوه مدیریت صحیح اماکن تاریخی را جایگزین این فرهنگ جمعه بازاری کند و به جهت حفظ ارزش‌‌های تاریخی و فرهنگی این مجموعه اقدامات لازم را مبذول کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

کد خبر 6096107

دیگر خبرها

  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)