Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحله دوم نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، صبح روز ۲۲ تیرماه در قالب یک آزمون تستی- تشریحی به‌صورت هم‌زمان در ۷ شهر حوزه برگزار خواهد شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آزمون مرحله اول نهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، اردیبهشت ماه سال جاری به‌صورت سراسری برگزار شد و ۴۳۷ نفر از دانش‌آموزان، حائز حدنصاب لازم برای حضور در مرحلۀ دوم این المپیاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مرحله دوم در قالب یک آزمون تستی - تشریحی (۲۰ سوال تستی و ۴ سوال تشریحی) به مدت دو ساعت برگزار خواهد شد و محور‌های این آزمون مشتمل بر نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوزیست‌فناوری و شبیه‌سازی است که محتوای سوالات در این چهار محور را مباحث مبانی نانو، روش‌های سنتز، روش‌های مشخصه‌یابی و کاربرد‌های فناوری نانو تشکیل می‌دهند.

استان‌های میزبان و شهر‌های برگزاری آزمون مرحله دوم نهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو و استان‌های میهمان را در جدول زیر قابل مشاهده است.

از سوی باشگاه نانو با برگزیدگان برای انجام هماهنگی و حضور در آزمون، تماس گرفته شده است؛ دانش‌آموزانی که تاکنون برای حضور در آزمون، اعلام آمادگی نکرده‌اند یا تمایل دارند در شهر دیگری غیر از شهری که باشگاه تعیین کرده است، در آزمون شرکت کنند، می‌توانند تا شانزدهم تیرماه سال جاری، ایمیلی با عنوان «حضور در مرحله دوم المپیاد» به نشانی olympiad@nanoclub.ir ارسال کنند. ذکر نام و نام خانوادگی، کد ملی و شهر محل حوزه در متن ایمیل الزامی است.

آدرس دقیق محل برگزاری آزمون در شهر حوزه‌های عنوان شده در جدول بالا، شانزدهم تیرماه روی سایت باشگاه نانو قرار خواهد گرفت.

همراه داشتن کارت شناسایی برای داوطلبین الزامی است. کارت ورود به جلسه، در محل آزمون توزیع خواهد شد. حضور داوطلبان، سی دقیقه قبل از شروع آزمون در محل حوزه الزامی است. دانش‌آموزانی که موفق به کسب حداقل سی درصد نمره آزمون مرحله اول شده‌اند، مجاز به شرکت در مرحله دوم هستند. گفتنی است، ۵ درصد این نمره را میانگین نمرات آزمون‌های آزمایشی تشکیل داده است.

مهمترین منابع پیشنهادی باشگاه نانو به منظور کسب آمادگی حضور در این آزمون، کتاب‌های مجموعه مقالات سایت باشگاه نانو، علوم و فناوری نانو (جلد‌های ۱ و ۲)، آزمایش‌ها و فعالیت‌های نانو، ده به توان منفی نه و همچنین نمونه سوالات المپیاد نانو با پاسخ تشریحی است.

لازم به ذکر است، باشگاه نانو درخصوص اسکان و رفت و آمد داوطلبان، مسئولیتی برعهده ندارد.

مرحله سوم این المپیاد با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب لازم از مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نهمین المپیاد دانش آموزی فناوری نانو باشگاه نانو فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»