Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ابراز امیداواری شورای عالی صلح افغانستان درمورد شرکت گروه طالبان در نشست علمای دینی در ارتباط با جنگ این کشور که این هفته در عربستان برگزار می شود، این گروه در اطلاعیه ای روزنه ها را بست و وجود هر سطح مذاکره را رد کرد.

«سید احسان طاهری » سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان روز جمعه بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری نشست دو روزه علمای دینی در هفته جاری در شهرهای مکه و جده خبر داد و گفت که امید است با حضور طالبان مذاکرات مستقیم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در نشست بین‌المللی علمای دینی جهان اسلام قرار است دیدگاههای دو نشست قبل علما در اندونزی و کابل را تایید و درگیری های افغانستان را از منظر دینی مورد نقد قرار دهد و ما امیدواریم که در آنجا علمای طالبان هم شرکت کنند تا روی جنگ جاری و صلح افغانستان یک بحث دینی صورت گیرد.

به گفته وی از افغانستان یک هیات 40 نفری از علما در نشست عربستان حضور خواهند یافت و بر اساس گزارش های شورای عالی صلح در این نشست بیش از 150 تن از علمای دینی و مفتیان از 33 کشور اسلامی شرکت می‌کنند و موضوع مورد بحث در آن تنها صلح و جنگ افغانستان است.

اما گروه طالبان ساعتی بعد از این سخنان و ابراز امیدواری ها با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود در فضای مجازی نشست علما در عربستان را تقبیح کرد و آن را نشستی فرمایشی و خواست آمریکا خواند.

طالبان در اطلاعیه طولانی خود آورده است: امارت اسلامی افغانستان این گونه نشست ها را که با استفاده از نام علما صورت می گیرد کاملا روند اسلام ستیزانه آمریکا می داند که برنامه کامل و اجرای آن از سوی آمریکایی های اشغالگر رهبری می شود، آمریکایی ها می خواهند توسط چنین نشست هایی اشغال ظالمانه نظامی خود را مشروعیت دینی ببخشند و جهاد ملت افغانستان در برابر آنها را ضعیف بسازند.

به نوشته ایرنا، هفته قبل نیز «اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در جلسه یکی از کمیسیون های مجلس از امکان آغاز گفتگوهای رو در رو میان حکومت افغانستان و گروه طالبان سخن گفته و شروع مذاکرات صلح را نزدیک خوانده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان عربستان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد