Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-05@19:49:45 GMT

تشکیل شورای توسعه روستایی در بیجار

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۵۸۵۳

تشکیل شورای توسعه روستایی در بیجار

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی در شورای اداری این شهرستان که در شهر حسن آباد برگزار شد، اظهار داشت: شورای توسعه روستا، وظیفه دارد با شناسایی مشکلات و اولویت بندی آنها، به ترتیب برای رفع موارد مهم و اساسی با همکاری و همیاری ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان اقدام کند.

وی با اشاره به نقش سازنده و راهگشای تعاون و همکاری در رفع موانع و مشکلات افزود: مردم می‌توانند با ایجاد تعاونی‌ها با مشورت و همفکری بسیاری از مشکلات پیچیده را حل و فصل کنند البته ایجاد تعاونی در بیجار با استقبال مناسبی مواجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار بیجار با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی معادن آهن در منطقه کرانی تاکید کرد: از برکت وجود این معادن در منطقه حسن آباد، باید بیش از ۸۰ درصد کمک‌های مالی معدن در همان منطقه برای رفاه حال مردم صرف عمران و آبادنی شود.

ورمقانی یادآور شد: کمک‌های مالی که معادن به منطقه دارند باید در راستای مصوبات شورای توسعه روستایی و تحت نظارت دقیق آن‌ها در بخش‌های مختلف عمران و آبادانی هزینه شود.

رئیس شورای اداری بیجار با بیان اینکه در بحث اشتغال پایدار روستایی غفلت‌هایی صورت گرفته است، گفت: بخشداران و شورا‌های شهر و روستا باید برای ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های طبیعی و پتانسیل‌های موجود به بهترین طریق استفاده کنند.

وی با اشاره به شهرت جهانی انگور قرمز حسن آباد اضافه کرد: کیفیت برتر و شهرت این انگور قرمز در صورت توجه و همت مسئولان و مردم می‌تواند برای جوانان منطقه یک اشتغال پر سود و پایدار ایجاد کند.

ورمقانی اظهار داشت: برگزاری جشنواره انگور در شهر حسن آباد باید با هدف معرفی ظرفیت تولید انگور، بسته بندی و صادرات این محصول باشد که در این صورت می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای بسیاری از جوانان موثر باشد.

امام جمعه حسن آباد هم در این جلسه گفت: این شهر از ظرفیت‌های اقتصادی مهمی همچون معادن سنگ آهن، سطح زیر کشت گندم، تولید انگور قرمز و تولید صنایع دستی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدباقر احدی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره این شهر تاکید کرد: پروژه شهرک صنعتی با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال، کمپ گردشگری قم چقای با هشت میلیارد ریال، تصفیه خانه فاضلاب، زورخانه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، استخر سرپوشیده و بسیاری طرح دیگر از جمله مواردی است که در چند سال اخیر بدون پیشرفت و اعتبار جاری نیمه کاره رها شده اند.

وی یادآور شد: بیش از ۹۹ درصد مردم بخش کرانی در انتخابات ریاست جمهوری و شورهاای اسلامی مشارکت داشتند که این خود سند محکمی برای حضور مردم و حمایت شان از دولت و نظام اسلامی است لذا شایسته دریافت خدمات بهتر هستند.

انتهای پیام/۷۷۲۷

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه

معاون استاندار خوزستان از توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه قدردانی کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل «کمک به جمع‌آوری و انتقال گندم کشاورزان منطقه به نقاط ایمن» قبل از شروع بارندگی‌ها قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در پی هشدار هواشناسی مبنی‌بر بارش‌های سیل‌آسا و احتمال سیلابی شدن برخی مناطق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به یاری کشاورزان شتافت و گندم‌های برداشت شده از مزارع مناطق پیرامونی را جمع‌آوری و به مناطق ایمن انتقال داد.

این اقدام به‌موقع شرکت توسعه نیشکر که از وارد شدن خسارت سنگین به کشاورزان در بارندگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، مورد تقدیر معاون امور عمرانی استانداری خوزستان قرار گرفت.

محمد خانچی معاون استاندار در این زمینه با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده و ضمن قدردانی از این شرکت در کمک به کشاورزان، گفته است: «در سال جاری میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم».

نیشکر در کنار مردم

اقدام شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و در ادامه یاری‌رسانی‌های این مجموعه به مردم خوزستان در شرایط بحرانی صورت می‌گیرد. توسعه نیشکر در بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال نیز با بسیج امکانات خود به یاری مردم شتافت.

در بارش‌های روزهای آغازین امسال، این شرکت با استقرار تیم‌های عملیاتی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون، اقدام به دفع آب‌های سطحی کرد. اخیراً نیز استاندار خوزستان از تلاش‌های شرکت توسعه در رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر قدردانی کرده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

با توجه به این هشدار، از مردم استان تقاضا شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت نکات ایمنی، به مسافرت‌های ضروری بپردازند.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد