Web Analytics Made Easy - Statcounter

محصول موفق و محبوب استارت‌آپ Impossible Food برگر‌های معمولی و چیزبرگر‌هایی است که بدون استفاده از گوشت، تنها با منابع گیاهی تولید می‌شوند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیامعصومی- ترکیبی خوشرنگ و خوشمزه از برگر‌های ذغالی آب‌دار غلطانده شده در سس خردل و کچاپ با کاهو‌های سبز، گوجه‌های قرمز نقلی، خیارشور‌های ترد را در میان نان نرم سبوس‌دار همراه با پنیر فراوان و اندکی آویشن، فلفل و نمک تصورکنید، می‌توانید به راحتی از کنار این ترکیب بگذرید یا بدون معطلی نمونه‌ای از آن را سفارش می‌دهید؟

طبیعی است که اگر بحث کاهش کالری روزانه برای تناسب اندام و بیماری‌های خاص مطرح نباشد، همانند دو قطب غیرهمنام آهن‌ربا به این غذای هوس‌انگیز جذب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
اینگونه است که دنیای خوش آب و رنگ و شگفت‌انگیز فست فود‌ها هرروزه طرفداران و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند و با وجود آنکه پزشکان و متخصصان نسبت به برخی عوارض این نوع غذا‌ها هشدار داده‌اند، اما افراد در خوش‌بینانه‌ترین حالت حداقل یک تا دوبار در ماه فست‌فود می‌خورند.

به خاطر همین استقبال، فست فود‌ها از زمان ظهور تاکنون تغییرات و تنوع زیادی پیدا کردند، درواقع این انسان‌ها هستند که هربار با طعم‌ها و موادغذایی مختلفی در این دنیا شگفتی می‌‎‌آفرینند و مخاطبان بیشتری را فرامی‌خوانند. اما در این بازار پررونق، آشپز‌ها و رستوران‌داران تنها نیستند و چندی است که برخی محققان و متخصصان تصمیم گرفتند ضمن دریافت سهمی از این بازار داغ، الگوی مصرف غذایی طرافداران و عوارض فست فود‌ها را بهبود بخشند.

مصداق این گفته در بین آمریکایی‌ها مشهود است. چون مردمان آمریکا مصرف گوشت بالایی دارند و چرخه غذایی آن‌ها طی سال‌های اخیر تغییر کرده است، حالا شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های مواد غذایی سعی می‌کنند بخشی از این زنجیره شوند تا بتوانند در این گذار بازاری به دست آورند، درحقیقت آن‌ها برای به دست آوردن بازار از شیوه‌های نوین تولید گوشت، لبنیات و سبزیجات استفاده می‌کنند و اکثر آن‌ها روی مصرف گوشت کمتر و مصرف سبزیجات بیشتر تمرکز کرده‌اند.

یکی از این شرکت‌ها Impossible Foods یا «غذا‌های ناممکن» است که بعنوان یک استارت‌آپ مستقر در سلیکون، ولی آمریکا از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت با استفاده از گیاهان مختلف محصولی تحت عنوان impossible Burger روانه بازار کرده که درواقع ساندویچ‌های برگری هستند و گوشت آن‌ها از گیاهان به وجود آمده است. برای این منظور، ابتدا ماده‌ای تحت عنوان لگ‌هموگلوبین (نوعی هِم) از ریشه سویا استخراج می‌شود که شباهت زیادی به پروتئین هِم موجود در ماهیچه گاو دارد، سپس ژن لگ‌هموگلوبین سویا به رشته مخمر افزوده شده و با فرآیند تخمیر، مخمر رشد می‌کند، آنگاه هِم از مخمر جدا شده و برای مصرف در قالب ساندویچ برگر استفاده می‍شود.

به دلیل شباهت هِم موجود در گیاه با هِم موجود در ماهیچه حیوانات، این برگر‌ها طعم و عطر مشابه با برگر‌های معمولی دارند.

نخستین محصول ارایه شده توسط آن‌ها برگر‌های مشابه با برگر‌های معمولی است که به جای حیوانات از گیاهان به وجود آمده و در نتیجه به ۹۵% زمین کمتر نیاز دارد، ۷۴% آب کمتر مصرف و ۸۷% گاز گلخانه‌ای کمتر تولید می‌شود. این شرکت در حال حاضر حدود ۳۸۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

Impossible Foods که در پی ایجاد طعمی مشابه با طعم‌های واقعی است، درحال حاضر محصولاتش را به ۳۳ رستوران در کالیفرنیا، نیویورک، نوادا و تگزاس عرضه می‌کند و ماه مارس ۲۰۱۷ حدود ۱۸۲ میلیون رشد داشته است.

از مایونز‌های بدون تخم‌مرغ تا گوشت‌های پرورش یافته در آزمایشگاه
یا شرکت Hampton Creek (مایونز‌های بدون تخم مرغ) که بیشتر به دلیل تولید مایونز‌های بدون تخم مرغ شناخته می‌شود، محصولات گیاهی متنوعی مثل میکس‌ها، سس‌ها، کوکی‌ها، پاستا‌ها و خمیر کوکی تولید می‌کند. در ماه ژوئن ۲۰۱۷ این شرکت سانفرانسیسکویی اعلام کرد محققانش در حال کار بر روی تولید گوشتی هستند که در آزمایشگاه رشد داده می‌شوند.

این شرکت که بیش از ۱۲۰ میلیون دلار رشد داشته است، با مشاجرات و جنجال‌های زیادی مواجه شده است. این شرکت سرمایه‌گذاری عظیمی در سال ۲۰۱۴ برای شروع فعالیتش انجام داده است و بر طبق گزارش Bloomberg در سال ۲۰۱۶، به پیمانکارانش پرداختی داده است تا مایونز‌های گیاهی‌اش را بخرند و اینگونه به نظر رسد که علاقه زیادی از سوی خریداران برای محصولاتش وجود دارد البته این شرکت ادعا کرد که برنامه خرید برای اهداف کنترل کیفیت بوده است؛ بنابراین در دنیای پیرامون ما بی‌نهایت ایده راه‌اندازی کسب و کار است و با نگاهی دقیق‌تر می‌توان بهترین و کارآمدترین آن‌ها را انتخاب کرد از کوچکترین نیاز انسان‌ها تا تغییر سبک‌های زندگی او می‌تواند بهانه‌ای برای یک کارآفرینی جذاب و پرطرفدار باشد، پس خوب ببینید، بشنوید و انتخاب کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گوشت های گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فناوری پرورش و پروار کردن گاو؛ کشتار و فرآوری گاو در کارخانه (فیلم) پرورش گاو‌های غول پیکر در یک گاوداری محلی و مشهور اندونزیایی (فیلم) فرآیند پرورش و فرآوری شیر هزاران بز توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)

دیگر خبرها

  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)