Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمّدجواد عامری؛ دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور در جمع مدیران دولتی گفت: از مدت‌ها پیش، دوستان انقلابی می گفتند رویه‌ای که برخی دولتمردان دنبال می‌کنند، رویه‌ای نیست که به مقصد برسد.

نمی‌خواهیم دور خود حصار بکشیم

وی افزود: همانطور که رهبر معظّم انقلاب هم تأکید داشتند؛ ما فقط با اتکاء به توان داخلی می‌توانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نمی‌خواهیم دور خود حصار بکشیم و با کشورهای دنیا ارتباط نداشته باشیم، امّا تجربه نشان داده که آمریکا، انگلیس و فرانسه، دوست ما نیستند و در عرصه‌های مختلف به ما ضربه زده‌اند.

تذکرات جریان انقلابی برای روحانی جا افتاد

عامری با ابراز رضایت از سخنان اخیر رئیس‌جمهور، گفت: آقای رئیس‌جمهور صحبت‌هایی کردند که نشان می‌دهد تا حدودی نکات و تذکرات جریان انقلابی برای ایشان هم جا افتاده است و بنا دارند با رویه اقتصاد مقاومتی کارها را جلو ببرند. به همین دلیل، نیروهای انقلابی، حمایت خود را از این سخنان اعلام کردند.

سخن گفتن کافی نیست

فعّال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه صرف اینکه یک نفر سخنان خوبی بگوید و اعلام کند می‌خواهم کارهای خوبی انجام دهم، کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: متأسفانه برخی وزرا، قائل به این رویکردهایی نیستند که رئیس‌جمهور اعلام کرد و عملکردشان در این مدت، این را نشان می‌دهد.

مشکلات ناشی از عملکرد تیم اقتصادی است

عامری، مشکلات اقتصادی کشور از جمله رکود و وضعیت بازار ارز و بیکاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: این وضعیت، ماحصل عملکرد تیم اقتصادی دولت، و برنامه‌هایی است که آن‌ها برای اداره کشور، پیاده کردند. این تیم تا رویه‌اش را عوض نکند، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وزراتخانه‌های نفت و مسکن هم نیاز به تغییر دارند

وی با بیان اینکه علاوه بر وزرای اقتصادی، برخی وزارت‌خانه‌های دیگر هم باید دست‌خوش تغییر بشود، تصریح کرد: حتی آن‌هایی که در ظاهر خیلی اقتصادی نیستند هم نیاز به تغییر دارند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: باید یک نگاه جدید در هیأت دولت ایجاد شود و تا همه به یک باور جدید نرسند، تغییری رخ نخواهد داد.

عامری، رشد نقدینگی را وحشتناک توصیف کرد و خاطرنشان کرد: نقدینگی از حدود 400 هزار میلیارد تومان به 1600 هزار میلیارد تومان رسیده‌ است و صرف اینکه یک نفر اعلام کند من با این کار مخالف هستنم و به هر سمتی حرکت کند، مخرب است، کافی نیست، و برنامه‌ریزی نیاز دارد.

وی ادامه داد: وزارت نفت باید پروژه‌های نفتی را طوری برنامه‌ریزی کند که زمینه‌های حضور و مشارکت مردم را فراهم کند؛ پروژه‌های زودبازده که سود خوبی را هم نصیب سرمایه‌گذار می‌کند. اگر ده درصد پول سرگردانی که وجود دارد، وارد پروژه‌های نفتی بشود، یک تحول در اقتصاد رخ خواهد داد. این کار، نیازمند فردی این است که به این موضوع باور داشته باشد و علاوه بر آن، توان کار هم داشته باشد.

دوره کارایی برخی وزرا گذشته است

عامری با بیان اینکه متأسفانه سن برخی مدیران بالا است و دوره کارایی اجرایی آن‌ها سپری شده است، تصریح کرد: آن‌ها نمی‌توانند با شجاعت وارد صحنه‌ها شوند و طرح‌ ارائه دهند و ریسک آن را هم بپذیرند. برخی از این افراد، دائماً وزیر بوده‌اند و دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید.

وی بخش مسکن را نیز نیازمند تغییر دانست و با اشاره به مشکلات این بخش، از جمله افزایش قیمت، خاطرنشان کرد: دولتمردان از ابتدا گفتند مسکن مهر نباشد، و اسم‌های دیگری را مطرح کردند، امّا هیچ‌کدام عملیاتی نشد؛ چرا که در این بخش، فردی که نگاه جهادی داشته باشد، حضور ندارد؛ یعنی فردی پرکار، با ایده‌های نو.

فعّال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: برخی وزرا، اکثر طرح‌هایی که در وزارت‌خانه‌شان دنبال می‌کنند، برای کارشناسان ایرانی‌ها محرمانه است.

عامری با بیان اینکه چرا باید در خودرو، بعد از چهل، پنجاه سال خودروسازی، مونتاژکار باشیم، افزود: بسیاری از خودروهای ایرانی اگرچه قیمت‌شان خیلی بالا نمی‌رود، امّا برخی از خودروهایی که قرارداد بسته بودند، به محض اینکه رنو اعلام کرد کشور را ترک می‌کند، قیمت‌شان بالا رفت. علت این است که کسی به دنبال ساخت داخل، و اینکه مراکز پژوهشی و دانشگاهی را درگیر کند و جوان‌ها را فعال کند، نیست و فقط با طرح‌های باری به هر جهت، می‌خواهند بگویند قیمت‌ها را بالا یا پایین آوردیم.

تورم را به قیمت رکود و بیکاری جوانان پایین نگه داشتند

وی افزود: همین مشکل را در پنج سال گذشته، در بخش‌های دیگر هم داشته‌ایم؛ یعنی برخی، برای اینکه اعلام کنند در کشور تورم بالا نرفته، به بهای ایجاد رکود خیلی زیاد، توانسته‌اند یک مقدار تورم را پایین نگه دارند. این نگاه‌ها نگاه‌های غلطی است و این رویه‌ها باید اصلاح شود. ما تورم ده درصدی داشته باشیم و رکود خیلی بالا باشد، بهتر است یا اینکه کمی تورم بالا باشد، ولی در مقابل، کاری کنیم که جوانان هم سر کار بروند و اشتغال داشته باشند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه برخی مسائل مدیریتی است و نیاز به کار مسئولین دارد، امّا برخی دیگر، نیازمند روحیه خوب و ارائه طرح‌های خوب است، افزود: چرا برخی مسئولین به محض اینکه دولت را در دست گرفتند گفتند ما چین و برخی کشورها را خلع ید می‌کنیم؟ چون مطمئن بودند که غربی‌ها می‌آیند. الان همان کشورها، دارند جنس‌هایشان را با قیمت چند برابر، به ما می‌دهند.

برخی علاقه‌مند به غرب هستند

عامری ادامه داد: برخی از مسئولین، علاقه‌مند به غرب هستند و فکر می‌کنند حلّال مشکلات ما، غرب است و کل دنیا را در اروپا و آمریکا خلاصه می‌کنند. اگر اروپایی‌ها و آمریکا، وارد شوند، احساس می‌کنند همه چیز حل می‌شود؛ در صورتی‌که ما می‌توانیم از کشورهای منطقه استفاده کنیم.

وی، عدم استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: با اساتید که صحبت می‌کنیم، می‌گویند اصلاً کسی ما را به بازی نمی‌گیرد و هیچ مشورتی با ما انجام نمی‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران ادامه داد: پروژه‌ها محرمانه است و اگر کسی که به سرنوشت کشور علاقه‌مند باشد بخواهد درباره آن‌ها اطّلاع کسب کند، باید با واسطه یک فرد آشنا، بفهمد چه خبر است تا بتواند نظر بدهد. این در حالی است که کشورهای خارجی اطّلاعاتش را دارند. این نگاه باید اصلاح شود.

جوانان فارغ‌التحصیل فرصت هستند نه تهدید

عامری، وجود جوانان فارغ‌التحصیل را یک فرصت برای کشور دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند این تهدید برای کشور است. اکنون در کشور، با پنجره جمعیتی باز مواجه هستیم و کارشناسان می‌گویند هر کشوری که چنین پنجره‌ای داشته باشد؛ یعنی افرادی که می‌توانند درآمدزایی کنند و افراد تحت تکفل زیادی هم ندارند، با رشد و پیشرفت بالایی مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط، برای کشورهایی مثل کره جنوبی پیش آمد و رشد خیلی خوبی کردند. کشور ما هم اکنون در چنین شرایط قرار دارد.

از سخنان روحانی حمایت می‌کنیم

دبیرکل جمعیت ایثارگران با تأکید بر اینکه از سخنان رئیس جمهور حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: اما باید بدانیم که با یک جلسه سخنرانی، مشکلات حل نمی‌شود و تعدادی از وزرا باید تغییر کند. تعدادی هم که می‌مانند، باید در همین راستا حرکت کنند، و اگر هم نمی‌توانند، به خاطر خدا خودشان کار را رها کنند و اجازه بدهند فردی که بهتر می‌تواند منافع ملّت را دنبال کند مسئولیت را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۵۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس

استاندار سمنان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در در بازدید از مراکز آموزشی اظهار کرد: دولت سیزدهم همواره به حوزه آموزش و پرورش نگاه مثبت همراه با تقویت این بخش دارد که در سطح استان نیز در این راستا با یک رویکرد همه‌جانبه تقویت‌گرا و پیشرفت محور گام برداشتیم.

وی افزود: اگر امروز استان سمنان درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری دارد، حاصل تلاش بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: امروز ما کمترین آسیب اجتماعی را در مدارس استان داریم که کمک و تلاش و همراهی معلمان و فرهنگیان در این مقوله تأثیرگذار است.

هاشمی تصریح کرد: در محله‌های کم‌برخوردار شهر، گویش‌ها، فرهنگ‌ها، نگاه و تفکرات مختلف وجود دارند که اهمیت و سختی کار و تلاش شما معلمان و فرهنگیان در این مناطق به طور یقین بیشتر است.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان نیز برای مباحث و موارد آموزشی، همچنین تجهیز و نوسازی مدارس و مجتمع‌های آموزشی اعتبار بسیار مطلوبی در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان گفت: همواره تلاش کردیم تا نگاه مثبت همراه با مساعدت، تقویت و همراهی و همکاری را در سطح استان با مجموعه آموزش و پرورش استان پررنگ کنیم و در این مسیر گام برداریم.

هاشمی اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ با دانش‌آموزان به منظور مدیریت امور زندگی و افزایش صمیمت و پیگیری امور و رصد وضعیت آنان توسط معلمان و فرهنگیان، حائز اهمیت است.

کد خبر 749739

دیگر خبرها

  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم