Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@19:10:19 GMT

چگونه سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۶۲۵۸

چگونه سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم؟

دکترای جامعه شناسی در خراسان جنوبی گفت: در عصر حاضر سواد تنها به معنای داشتن سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه به معنای برخورداری از ارتباط عاطفی، سواد رسانه‌ای و سواد مالی است.

محمود تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به کارکرد رسانه‌ها در زندگی امروزه، اظهار کرد: رسانه‌ها کارکردهای مختلفی مانند سرگرمی و اطلاع رسانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پیام‌های رسانه‌ها توسط افراد مختلفی ارائه می‌شوند و باید خانواده‌ها در شناخت این پیام رسان‌ها و گردانندگان آن‌ها شناخت داشته باشند.

این دکترای جامعه شناسی با اشاره به اینکه مادران باید بدانند که چگونه فرزندان خود را در استفاده هوشمندانه از رسانه‌ها کمک کنند، تصریح کرد: خانواده‌ها باید فیلم‌های مختلف را طبقه بندی و متناسب با سن فرزند خود این فیلم‌ها را در اختیار آنان قرار دهند.

تیموری با اشاره به بازی‌های رایانه‌ای و انواع آن، افزود: در عصر حاضر سواد تنها به معنای داشتن سواد خواندن و نوشتن نیست بلکه به معنای برخورداری از ارتباط عاطفی، توانایی تربیت فرزندان، سواد رسانه‌ای و سواد مالی است.

وی اظهار کرد: در جامعه امروز، بسیاری از خانواده‌ها نسبت به رسانه‌ها آگاهی ندارند و این امر باعث شکاف بین فرزندان و والدین می‌شود.

این دکترای جامعه شناسی یادآور شد: خانواده‌ها لازم است شناخت بیشتری نسبت به کیفیت روابط با فرزندان و جهت دهی آنان برای استفاده از رسانه‌ها داشته باشند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح چهارشنبه در دیدار تعدادی از مسوولان خاش و فعلان حوزه آموزش و پرورش این شهرستان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم انجام شد، با گرامیداشت هفته معلم، افزود: مدیران، معلمان و قشر فرهنگی جامعه، شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند و عملکرد، اقدامات و تلاش های ارزشمند آنان قابل ستایش است.

وی نقش معلمان را هم راستا با نقش انبیا عنوان کرد و بر تکریم این جایگاه در سال، تاکید کرد.

فرمانده سپاه خاش نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تکریم مقام معلم، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای عرصه مقاومت، دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و غیره، وظیفه همه اقشار جامعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار از حمایت های اقشار مختلف مردم فارس و بلوچ، شیعه و سنی، علما، مسوولان، بزرگان اقوام طوایف و اقشار دیگر جامعه از عملیات غرورآفرین وعده صادق سپاه قدردانی کرد.

کد خبر 6093812

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت