Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > سلامت - سخنگوی سازمان غذا و دارو از امکان دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام اقلام دارویی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور از دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام داروها خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رییس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

fda.gov.ir/nfi قابل جستجو و بازیابی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: همچنین فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام مورد اشاره از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC به صورت برخط، قابل جستجو و در دسترس خواهد بود.

او با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت نصب بر روی گوشیهای همراه را دارد، تصریح کرد: این سامانه بر روی گوشیهای تلفن همراه قابل نصب بوده و همزمان استعلام اصالت و سلامت کالا، دسترسی به اطلاعات و بهره گیری از اطلاعات دارویی اعم از قیمت و... از امکانات این نرم افزار به صورت آنلاین می‌باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین تأکید کرد: از مردم درخواست می‌کنیم هر موردی چه در حوزه کمبود دارو و چه در حوزه مغایرت قیمت را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به همکاران ما در معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور اطلاع دهند، قطعا پیگیری شده و چنانچه تخلف محرز باشد با آن شدیدا برخورد می‌شود.

۴۲۲۳۸

کلید واژه‌ها : سازمان غذا و داروی ایران - وزارت بهداشت - صنعت دارو - دارو -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و داروی ایران وزارت بهداشت صنعت دارو دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است