Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@16:12:39 GMT

همایش ملی «تصوف، شاخه‌ها و نقدها»

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۷۲۴۰

همایش ملی «تصوف، شاخه‌ها و نقدها»

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اولین همایش ملی «تصوف، شاخه‌ها و نقدها» به‌همت پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی قم و پایگاه استنادی جهان اسلام در تاریخ 19 مهرماه 97 در قم برگزار می‌شود.

این همایش در سه محور عقاید و اندیشه‌ها، آداب و رسوم و تاریخی ـ اجتماعی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محور عقاید و اندیشه‌ها شامل موضوعاتی چون توحید و و تفاوت دیدگاه تصوف و تشیع، خاتمیت در اندیشه تصوف، مهدویت در اندیشه تصوف، معاد در اندیشه تصوف، تأویل قرآن و تمسک به روایات نامعتبر، جایگاه اقطاب و مشایخ در تصوف، شیطان و تقدیس ابلیس در تصوف، شطحیات در کلام صوفیان و الگوی شخصیت زن در تصوف است.
محور دوم با عنوان آداب و رسوم نیز دربرگیرنده موضوعاتی چون سماع و رقص در تصوف، جایگاه شریعت و شریعت‌گریزی در تصوف، ریاضت و آداب طریقت در تصوف، نمادشناسی فرقه‌های تصوف و سلسله اجازات و خرقه‌پوشی است.
همچنین موضوعاتی مثل سیر تاریخی ورود تصوف در شیعه، جریان‌شناسی فرقه‌های صوفیه در ایران، جریان‌شناسی منتقدان تصوف، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تصوف در ایران معاصر، نقش مستشرقان در احیاء و ترویج تصوف، علل پیوند روشنفکری و تصوف و رویکرد سیاسی صوفیه ایران در سده اخیر در محور سوم تحت عنوان تاریخی ـ اجتماعی گنجانده شده است.

بر اساس این گزارش، جوایز ویژه‌ای برای برترین مقالات از جمله سکه و لوح تقدیر برای 5 اثر برتر و کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس برای 12 نفر اعلام شده است.

گفتنی است، مهلت ارسال چکیده مقالات 19 خرداد 97 و ارسال اصل مقالات تاریخ اول مرداد 97 اعلام شده بود.

فاطمه صعیدی

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود