Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@01:02:33 GMT

داوران مسابقات قرآن از دعاخوانی تفکیک شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۷۵۶۹

داوران مسابقات قرآن از دعاخوانی تفکیک شوند

 

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسابقات دعاخوانی بخش نوپایی است که طی سال‌های اخیر در کنار مسابقات قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود.

کلثوم فرقانی، یکی از شرکت کنندگان بخش دعاخوانی چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف آذربایجان‌شرقی بود که درمورد اطلاع رسانی برگزاری این مسابقات در شهرستان ملکان به ایکنا گفت: در شهرستان ملکان اداره اوقاف وجود ندارد و تنها یک اتاق در فرمانداری ملکان مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطلاع رسانی خوبی در شهرستان ملکان برای برگزاری این مسابقات صورت نگرفته بود و من بعد از چند بار تماس گرفتن و پیگیری کردن نتوانستم جواب خوبی بگیرم بنابراین درشهرستان بناب و درحین برگزاری مسابقات ثبت نام کردم.

فرقانی، که به عنوان نفر اول مسابقات شهرستانی در بخش دعاخوانی انتخاب شده بود ادامه داد: حتی در زمینه منبع دعاها نیز اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته بود و به من به جای دعای مناجات خمس عشر دعای 15 صحیفه سجادیه را اعلام کرده بودند و یک روز قبل ازمسابقه موضوع را فهیمدم .

حافظ کل قرآن، فعالیت های قرآنی خود را از سال 79 و زمانی که دانش آموز دوره راهنمایی بود شروع کرده و از سال 88 در دوره سه ساله حفظ کل قران کریم شرکت کرده و موفق به حفظ کل قران کریم شده است.

او با وجود حفظ کل قرآن کریم امسال در بخش دعاخوانی شرکت کرده است و دو سال پیش (سال 95) نیز به عنوان نفر سوم مسابقات اوقاف برگزیده شده بود.

فرقانی در ادامه در مورد شرکت کنندگان در بخش حفظ گفت: به نظر می آید سطح مسابقات در زمینه حفظ پایین و تعداد شرکت کنندگان در این بخش کم بود و بعضی از شرکت کنندگان سال های قبل بهتر بودند.

بانوی فعال قرآنی شهرستان ملکان 5 سال در مسابقات اوقاف و در کنار آن در مسابقات قرآنی فرهنگیان شرکت کرده است معتقد است هر چند سطح شرکت کنندگان بخش دعاخوانی خوب بود ولی بخش دعاخوانی که همزمان با مسابقات قرآنی برگزار می شود در حاشیه قرار دارد.

فرقانی، با اشاره به اینکه بهتر است در مورد بخش دعاخوانی اطلاع رسانی بهتری صورت گیرد اظهارکرد: آن چنان که انتظار می‌رفت شرکت کنندگان از بخش دعاخوانی مطلع نبودند و دعاخوانی در حاشیه قرار دارد و بهتر است دوره هایی نیز برای آشنایی با دعاخوانی برگزار شود.

داوران مسابقات قرآن از بخش دعاخوانی تفکیک شوند

وی با اشاره به اینکه داوران مسابقات قرآن کار داوری دعاخوانی را نیز بر عهده داشتند گفت: بهتر است داوران مسابقات قرآن از بخش دعاخوانی تفکیک شوند چرا که این دو حوزه کاملا متفاوت از همدیگر هستند.

ام‌البنین عبادی، یکی دیگر از شرکت کنندگان در بخش دعاخوانی بود که در گفت‌وگو با ایکنا خواهان جدایی داوران مسابقات قرآن از دعاخوانی یود .

وی گفت: داوران دعاخوانی باید افرادی باشند که در زمینه دعا و مناجات فعالیت عمده‌ای دارند چرا که اصلاً این دو موضوع از هم متفاوت است و صحیح نیست که داور مسابقات قرآنی بخش دعاخوانی و مناجات را نیز داوری کند.

عبادی از سن 17 سالگی و در نوجوانی در شهرستان میانه فعالیت‌های قرآنی خود را از مدرسه شروع کرده و بعد از ان فعالیت‌های خود را در مساجد ، روضه ها و موسسات قرآنی ادامه داده است و هم اکنون 20 سال است که در زمینه های مختلف علوم قرآنی فعال است.

دعاخوانی هنوز آن طور که باید شناخته شده نیست

وی برای اولین بار در مسابقات قرآنی اوقاف و در بخش دعاخوانی شرکت نموده و می‌گوید: دعاخوانی هنوز آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست و باید اطلاع رسانی‌های زیادی در این زمینه صورت گیرد.

عبادی ادامه داد: دعاخوانی باید هم راستای قرآن مطرح شود و نباید از قرآن عقب مانده و در حاشیه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تبریز دعاخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۷۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد منتخب مجلس دوازدهم گفت: در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

محمد بهرامی چهارشنبه شب در یک محفل قرآنی و در جمع برخی از فعالان قرآنی شهر یاسوج افزود: در خصوص مشارکت همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ۱۱ اسفند به خصوص مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون که در سطح کشور بالاترین مشارکت را داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: امیدوارم برخی از مسئولان این مردم را که با انگیزه بالا و اعتماد پای کار آمد و مشارکت بالایی را رقم زدند، پشیمان نکنند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون به نمایندگی بعنوان قدرت نگاه نکردم، خاطرنشان کرد: یک خوشنامی قبل از مجلس دارم امیدوارم خداوند کمک کند که این خوشنامی که خدمت به مردم است، بماند.

بهرامی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نیاز به حمایت همه دارم، این جریان مربوط به قومیت، جریان سیاسی و گروه خاصی نیست بلکه جریان مردمی و متعلق به همه مردم است و تاکنون سعی کردم نگاه و رفتار ما مردمی باشد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و نرم است که اگر از قرآن مجید الگو بگیریم بهترین الگو برای ماست.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: دو موضوع که دنیا بعنوان فرهنگ غنی به آن توجه کرده انسان محوری و علم محوری است و در این زمینه باید از همه داشته های که داریم استفاده کنیم.

بهرامی تاکید کرد: مشکل جامعه ما اینست که کمتر به مسایل قرآنی توجه می شود و در صورتی که به قرآن توجه شود شاهد خیلی از مسایل و مشکلات امروزی جامعه نخواهیم بود و به دادگاه و پاسگاه نیاز نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در گذشته ارزش‌های بین شورا و شهرداری بود که الان یا گیر نمی آیند و یا کم رنگ شده اند.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: چرا اگر مسئولان و دستگاه‌ها ناکارآمد هستند به پای دین نوشته می شود، باید برای جوانان و نسل امروزی تشریح و تبیین شود که راه خیر و صواب همین راه قرآن و دین است.

بهرامی افزود: طی کردن راه توسعه ناشی از حوزه فرهنگی است و در این حوزه اصل قرآن و مسایل قرآنی است.

همچنین سید الیاس چراغ زاده از فعالان قرآنی در این نشست با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم هم اکنون معیشت است، گفت: از آنچه ضربه می خوریم تهاجم فرهنگی غرب است که آثار مخربی را برجای گذاشت و یکی از دلایل این مسأله فاصله گرفتن از قرآن است.

وی خطاب به منتخب شهرستانهای بویراحمدی دنا و مارگون افزود: در مجلس شورای اسلامی روحیه فرهنگی خود را حفظ کرده و قرآن را یاری کنید.
علی نسب یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: تقاضای فعالیت های قرآنی در سطح ملی داریم و نیاز است که مدیران بیشتر به قرآن توجه داشته باشند.
جلالی از فعالان قرآنی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های قرآنی، فرهنگ قرآنی و خدمت به مردم باید مدنظر مسئولان باشد، گفت: خدمت به مردم دغدغه قرآن و فرهنگ قرآن است.

وی افزود: تا چشم بر هم بزنیم چهار سال دوره نمایندگی مجلس تمام می شود بنابراین آنچه می تواند در راستای اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی انجام دهید.
جلالی بیان کرد: اگر به قرآن و فرهنگ قرآنی توجه می شد این همه مشکلات بخصوص مشکلات معیشتی، مسایل اجتماعی و فساد اقتصادی در جامعه نداشته ایم.

این فعال قرآنی تصریح کرد: همه ما مسئول هستم و وظیفه داریم در حوزه قرآنی کار کرده و در اشاعه فرهنگ قرآنی بتوانیم ادای دین کنیم.

حسنی یکی دیگر از فعالان قرآنی نیز گفت: هر که می‌گذرد از قرآن عقب تر می مانیم و باید طوری عمل کنیم که این عقب ماندگی را جبران کرد. بهترین جا برای ترویج فرهنگ قرآنی مدرسه است و باید جلوی بی سوادی و ضعف قرآنی در مدارس گرفته شود و آموزش و پرورش تلاش ها و فعالیتهای بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی بیان کرد: مجلس دوازدهم می تواند به آموزش قرآن توجه بیش از پیش داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین گودرز خلفی از دیگر فعالان قرآنی با نامید بر عملکرد آموزش و پرورش در سطح کلان گفت: باید به رشته های فنی و مهندسی و علوم انسانی بیشتر توجه شود مدرک گرایی در دانشگاه‌ها کنترل شود.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن