Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@16:44:32 GMT

نپرداختن حق وحقوق کارمندان عمده ترین مشکل است

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۷۶۴۵

نپرداختن حق وحقوق کارمندان عمده ترین مشکل است

رکنا : رئیس دیوان عدالت اداری معتقد است مقاومت در پرداخت نکردن حق و حقوق کارمندان، عمده ترین مشکل در اجرای آرای دیوان از سوی دستگاه های اجرائی است.

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش گفت: بارها از سوی مدیران اجرائی دستگاه ها شنیده شده است که در اجرای خواسته های کارمندان، آنها را به دیوان عدالت اداری سوق داده و از آنها خواسته اند که در راستای تقاضای خود رأی از دیوان عدالت اداری آورده تا به خواسته آنها رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که خدمت رسانی به کارمندان و تلاش برای رسیدن به حق و حقوق آنها از مهمترین اولویت هاست،افزود: نه تنها حق و حقوق کارمندان بلکه تا جائی که قانون Law اجازه داده است باید اضافه ها را هم پرداخت کرد و این مهمترین نکته ای است که دستگاه های اجرایی باید در اجرای آن تلاش کنند.

بهرامی گفت: در سال 95 تعداد پرونده های آموزش و پرورش وارده به دیوان 10 هزار و 161 پرونده بوده که این رقم در سال 96 به 16 هزار و 399 پرونده افزایش پیدا کرده و رشد 61،4 درصدی داشته است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال 96 پرونده های آموزش و پرورش وارده در دیوان 2 هزار و 346 مورد بوده که این رقم در سه ماهه اول سال جاری به 3 هزار و 352 پرونده رسیده که نسبت به مورد مشابه سال گذشته42،9 درصد افزایش داشته است.

بهرامی تعداد پرونده های مختومه آموزش و پرورش در سال 96 را 14 هزار و 233 پرونده اعلام کرد وی اظهار کرد: از این تعداد مختومه، 5 هزار و 847 مورد حکم به ورورد صادر شده و حق با شاکی بوده است که 41 درصد پرونده ها را شامل می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: موضوع الزام به تبدیل وضعیت کارکنان آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری کاهش چشمگیری داشته است و در سال 95 تعداد 2 هزار و 489 پرونده در دیوان تشکیل شد و در سال 96 این رقم به یک هزار و 310 پرونده کاهش یافت.

مهمترین خواسته های کارکنان آموزش و پرورش از دیوان

بهرامی به موضوع های مهمی که از سوی کارکنان آموزش و پرورش در دیوان مورد شکایت قرار می گیرد اشاره کرد و گفت: الزام به پرداخت کمک هزینه، الزام به پذیرش و احتساب سوابق بیمه ای، الزام به پرداخت حق بیمه، الزام به اعطای تسهیلات، الزام به پرداخت فوق العاده ها، پرداخت حقوق و مزایای قانونی و الزام به احتساب سنوات خدمتی از مهمترین موضوع های وارده به دیوان است.

وی با ارائه دو پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش گفت: وزیر محترم به جهت پیگیری، پیشگیری و تعامل بیشتر در احقاق حقوق کارمندان نماینده تام الاختیار به دیوان معرفی کند. در حال حاضر 8 هزار و 562 پرونده مربوط به آموزش و پرورش در حال پیگیری در شعب بدوی است که آموزش و پرورش می تواند قبل از رسیدگی و صدور رأی مواردی که حق با کارکنان است را حل و فصل کند.

گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش با رئیس دیوان عدالت اداری، معاونان و مدیران کل دیوان، وزیر آموزش و پرورش و معاونان و مدیران کل استانی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد و پس از جلسه پرسش و پاسخ، راهکارهایی به منظور جلوگیری از ورود پرونده های آموزش و پرورش به دیوان مطرح شد.

گفتنی است ، کاظمی از معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور خواست، حتی الامکان با توجه به قانون و مقررات به خواسته های کارمندان رسیدگی کنند و بدون رأی دیوان به امور آن ها رسیدگی شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت قانون Law بیمه حقوق رئیس دیوان عدالت اداری رسیدگی دیوان عدالت اداری کارمندان عکس حوادث قتل تهران ایران زن جوان فیلم قتل وحید مرادی در زندان قتل وحید مرادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صادق عبداللهی در شبکه ایکس نوشت: «سهم آموزش‌ و پرورش در لایحه بودج ۱۴۰۳ از منابع عمومی دولت ۹.۸۳ است. سال قبل ۱۰.۵۷ بود! اعتبارات دیده شده حداقلی است. با این وضع سال اول برنامه هفتم که محقق نمی‌شود، هیچ، روزمره آموزش و پرورش هم با چالش خواهد بود.»

کد خبر 847292 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش بودجه کل کشور

دیگر خبرها

  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری