Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@16:07:18 GMT

بازدید وزیر کشور از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۷۶۸۸

بازدید وزیر کشور از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان

وزیر کشور از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان بازدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز به همراه سایر مسؤولان کشوری و استانی از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

به گفته صالحی مدیر اجرای طرح 46 هزار هکتاری در سیستان، طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان برای انتقال سالیانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب تخصیصی به بخش کشاورزی از چاه نیمه های یک، دو و چهار طراحی شده تا بتواند آب مورد نیاز ۴۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح با عنوان ۴۶ هزار هکتار شناخته می‌شود در حالی که در عرصه کل دشت سیستان به وسعت ۲۰۳ هزار هکتار اراضی در حال اجرا است.

برای سهولت اجرا کل منطقه بر اساس مرزهای سیاسی عوارض طبیعی و همگرایی اجتماعی به ۱۶ ناحیه عمرانی تقسیم شده است، هر ناحیه عمرانی به طور متوسط دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی که فقط امکان تامین آب مطمئن برای حدود ۲ هزار و ۸۷۵ هکتار از هر ناحیه عمرانی فراهم است.

در شهرستان زابل نواحی عمرانی زابل ۱ و ۲ در شهرستان نیمروز نواحی عمرانی نیمروز ۱ و ۲ و ۳ و در شهرستان زهک نواحی عمرانی زهک ۱ و ۲ و ۳ و در شهرستان هامون نواحی عمرانی ۱ و ۲ و ۳ و ۴ و در شهرستان هیرمند نواحی عمرانی ۱ و ۲ و ۳ و ۴ در حال انجام است.

این طرح با ۲۱ پیمانکار رتبه یک کشوری و ۲۷ مشاور اجرایی با ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی در پنج شهرستان حوزه سیستان درحال اجراست.

وزیر کشور در سفر یک روزه به سیستان، همچنین از آخرین وضع بازارچه‌های مرزی جدید سیستان و بلوچستان به ویژه بازارچه‌ تخت‌عدالت هیرمند بازدید می‌کند.

شرکت در جلسه بزرگان و معتمدان زهک، جلسه بررسی وضع سیستان و شورای اداری سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در این سفر خواهد بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

منصور بیجار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: احداث سیل بندها و بندسارها در اطراف شهرهای استان سیستان و بلوچستان از اقدامات خوب در راستای جمع‌آوری روان‌آب‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بازدیدهای مکرر میدانی در بارندگی‌های خوب چند روز اخیر به خصوص در شهر زاهدان نشان داد اجرای طرح‌های مطالعاتی در چند سال گذشته برای هدایت روان آب‌های حاصل از بارندگی، چگونه در کاهش میزان مخاطرات و استحصال روان‌آب‌ها تأثیرگذار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که باید قدردان این نعمت الهی بود، پس از کاهش سرعت آب با مدیریت آب و هدایت و نگهداری آنها در نقاط پیش‌بینی شده بر اساس طرح‌های بالا دستی، درصد قابل ملاحظه‌ای از این آب‌ها در سیراب کردن سفره‌های زیرزمینی تأثیرگذار خواهند بود.

بیجار افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که همواره قبل از وقوع مخاطره‌ها در الویت قرار دارد و سبب کاهش خطر، سوانح و حوادث می‌شوند؛ اطلاع‌رسانی به موقع است و یکی از این ظرفیت‌هایی که در این مدت از آن استفاده شد، شوراها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانگونه که اعضاء شورا از بطن مردم و با انتخاب آنها انتخاب می‌شوند و یکی از دغدغه‌ها و وظایف آنها همکاری با مسئولین اجرائی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی، بنا به‌ درخواست آنان است؛ مسلماً میزان پاسخ دهی و اقدامات اعضاء شورا در اینگونه مواقع برای کاهش مخاطرات، در ارزیابی عملکرد آنها، از الویت‌های این دستگاه نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری