Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از مردم شیکاگو در اعتراض به قتل و جنایت‌هایی که به‌دنبال استفاده از سلاح گرم در این شهر بزرگ آمریکا به وجود آمده است، به خیابان‌ها ریختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، استفاده بدون حد و مرز از سلاح گرم از سوی افراد عادی در شیکاگو باعث شده است تا سومین شهر بزرگ آمریکا صحنه‌های فاجعه‌باری از قتل و خشونت را به خود ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تظاهرات هزاران نفر از مردم شیکاگو سیاسیون نیز همراه شدند و مردم محلی توانستند رویکرد اعتراض‌آمیز خود را به دولت آمریکا نسبت به استفاده نادرست از سلاح گرم نشان دهند.

در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 254 مورد قتل و 1114 مورد تیراندازی در شیکاگو به‌دنبال استفاده خشونت‌بار از سلاح گرم ثبت شده است. باوجود این، آمار قتل و خشونت کاهش 23 درصدی را نسبت به مورد مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

بررسی‌های مرکز آمار سلاح‌های شخصی نشان می‌دهند آمریکایی‌ها 40 درصد سلاح گرم جهان را در اختیار دارند و این در حالی است که جمعیتشان به یک‌چهارم جمعیت جهان نمی‌رسد. از میان 857 میلیون قبضه سلاحی که در اختیار افراد عادی است، 393 میلیون آن تنها در آمریکا وجود دارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر در تل آویو و دیگر مناطق در اراضی اشغالی تظاهراتی گسترده برگزار کردند و خواستار انجام سریع توافق با غزه و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

تظاهرکنندگان خواستار برکناری نتانیاهو و انجام سریع توافق مبادله اسیران شدند.

رسانه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: هم اکنون تظاهراتی در حمایت از انجام توافق بازگرداندن اسیران در حال برگزاری است. این تظاهرات در تقاطع کابلان در تل آویو و نیز میدان موزه تل آویو و نزدیکی الکرباه و نیز قیساریا، حیفا، قدس، تقاطع شعار هنیگف و مقابل منزل بنی گانتز، تقاطع کرکور و برخی شهرهای دیگر در حال برگزاری است.

از سوی دیگر ایالا همسر یورام متسجر که در غزه اسیر است در جریان این تظاهرات گفت: کابینه اسیران را به حال خود رها کرده است. همه باید به خیابان بیایند و از نخست وزیر بخواهند که اسیران را به منازل برگرداند. حمله به رفح یعنی تداوم جنگ برای سه ماه دیگر و یعنی اسیران زنده برنخواهند گشت.

کد خبر 6096649

دیگر خبرها

  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد