Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه‌های اجتماعی فیلم کوتاهی از اتاق فرماندهی هدایت عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور منتشر کردند که به سرعت مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. در این فیلم که توسط فعالین حامی نظام سوریه منتشر شده است، به اتاق عملیات ارتش سوریه اختصاص دارد و نیروهای طراح اصلی عملیات، ناظران و مستشاران خارجی در تصاویر حضور ندارند! با این حال، فیلم کوتاه منتشره نیز ثابت می‌کند بار اصلی این عملیات بر روی رزمندگان جبهه مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرویس بین الملل فردا؛علیرضا مجیدی: در حالی که روسیه ادعا می‌کرد نیروهای جبهه مقاومت و وابسته به جمهوری اسلامی ایران در عملیات پاکسازی جنوب سوریه نقش پررنگی ندارند، فیلمی از اتاق عملیات متحدین منتشر شد که ثابت می‌کند نه‌تنها طراحان نقشه بلکه فرماندهان هدایت کننده عملیات را نیز نیروهای جبهه مقاومت تشکیل می‌دهند.


پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و جبهه مقاومت در جنوب این کشور و مرزهای اردن، معادلات منطقه را تغییر می‌دهد.
روسیه سعی دارد حضور جبهه مقاومت و نیروهای نزدیک به تهران را در این عملیات انکار کند؛ اما هر روز اسناد جدیدی از این حضور پررنگ منتشر می‌گردد.

 شبکه‌های اجتماعی فیلم کوتاهی از اتاق فرماندهی هدایت عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور منتشر کردند که به سرعت مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. در این فیلم که توسط فعالین حامی نظام سوریه منتشر شده است، به اتاق عملیات ارتش سوریه اختصاص دارد و نیروهای طراح اصلی عملیات، ناظران و مستشاران خارجی در تصاویر حضور ندارند! با این حال، فیلم کوتاه منتشره نیز ثابت می‌کند بار اصلی این عملیات بر روی رزمندگان جبهه مقاومت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سرهنگ غیاث دلا فرمانده لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری (قوات الغیاث) در کنار اسعد البهادلی فرمانده گردان‌های لواء امام حسین
قوات الغیث در کنار گردان‌های بزرگ جبهه مقاومت (لواء ابو الفضل العباس، لواء الامام الحسین، لواء ذوالفقار و...) سال‌ها مسئولیت حفاظت از پایتخت سوریه به ویژه منطقه جنوبی آن و مزار مقدس حضرت زینب را بر عهده داشتند و از روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر برخوردارند.

در این فیلم، سرهنگ سرتیپ «غیاث دلا» فرمانده مشهور لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری موسوم به «قوات الغیث» در کنار «ابو شهد» فرمانده گردان‌های «لواء ذوالفقار» وابسته به جبهه مقاومت در حال هدایت نیروهای عملیاتی در میدان هستند. همین فیلم نشان می‌دهد نه‌تنها در دو سطح «طرح‌ریزی نقشه‌های عملیات» و «پیاده‌نظام حاضر در عملیات»، بلکه حتی در مرحله «فرماندهان اجرایی عملیات» نیز نیروهای جبهه مقاومت حضور بسیار پررنگی دارند.


سرهنگ اسعد البهادلی و واحد رسانه‌ای گردان‌ لواء امام حسین صراحتا خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کنند

در این فیلم، سرهنگ دلا و سرتیپ ابو شهد از طریق ارتباط تصویری ماهواره‌ای نیروهای میدانی در حال نبرد در یک منطقه مرتفع را در استان درعا هدایت می‌کنند. سرتیپ ابوشهر به نیروهای مقاومت می‌گوید: «نیروهای خط شکن فوری به سمت تل (تپه) حرکت کنند. خط شکن‌ها، حرکت کنید...» همزمان سرهنگ دلا نیز به یگان توپخانه‌ ارتش سوریه دستور می‌دهد: «خمپاره‌ها و توپ‌ها سمت غربی تل را به شدت بکوبند. جنبنده‌ای نباید در این سمت زنده بماند!»


سرتیپ ابو شهد الجبوری، فرمانده گردان‌های «لواء ذو الفقار»
تاکنون دو بار خبر شهادت ابوشهد منتشر شده؛ اما بار دیگر در عملیات‌های بزرگ تصاویر حضور او رسانه‌های سوری را غافلگیر ساخته است.

لازم به ذکر است که سرهنگ غیاث دلا، فرمانده لشکر چهارم گارد ریاست جمهوری از فرماندهان بسیار نزدیک به محور مقاومت است که از سال ۲۰۱۲ به دستور ماهر الاسد (برادر بشار اسد و فرمانده گارد ریاست جمهوری) در کنار نخستین گردان‌های جبهه مقاومت در جنوب دمشق علیه گروه‌های تروریستی می‌جنگید.


لواء ذو الفقار در آرم و برنامه‌های رسمی خود از تصاویر رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کند

در رسانه‌های سوری معمولا سرهنگ دلا را به عنوان یکی از قطب‌های نزدیکی ارتش سوریه به نیروهای مقاومت در نظر می‌گیرند. تصاویر متعددی از حضور وی در کنار «اسعد البهادلی» فرمانده گردان‌های «لواء الامام الحسین» وجود دارد. «حسن الحسینی» مسئول روابط عمومی گردان‌های لواء امام حسین نیز تصاویری از غیاث دلا منتشر کرده که نشان می‌دهد نه‌تنها در سطوح فرماندهی بلکه با نیروهای میدانی جبهه مقاومت نیز روابط بسیار نزدیکی دارد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Wr5

منبع: فردا

کلیدواژه: ارتش سوریه جبهه مقاومت درعا ارتش آزاد روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: هر زمان که جلوتر برویم عظمت اسلام را بهتر خواهیم دید و ملت‌ها بیدار خواهند شد و این بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد و لذا اراده ملت ایران در عملیات وعده صادق خود را نشان داد.

حجت الاسلام محسن نوفرستی، امروز جمعه، ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: در عملیات  وعده صادق نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند.

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: در مسئله عملیات موشکی به عین الاسد هم آمریکایی‌ها علی‌رغم هشدارهایی که دادند، هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند، امروز هم بعد از عملیات وعده صادق نیز رژیم صهیونیستی اگر می‌توانست کاری انجام می‌داد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: هر زمان که جلوتر برویم عظمت اسلام را بهتر خواهیم دید و ملت‌ها بیدار خواهند شد و این بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد و لذا اراده ملت ایران در عملیات وعده صادق خود را نشان داد.

وی بیان کرد: با توجه به روز جهانی کارگر و اینکه کار و تلاش یکی از مسائل مهم دین اسلام است لذا هر انسانی اهل کار و تلاش باشد نتیجه آن را می‌بیند و اسلام‌ هرگز تنبلی و بی‌حالی را نمی‌پذیرد.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: اسلام نه تنها کار و تلاش بلکه بالاتر از آن یعنی جهاد را از انسان انتظار دارد و جهاد، کار و تلاشی است که در راه خداوند و برای مقابله با دشمنان رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امسال سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، افزود: نقش کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی بارز است.

وی گفت: ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری، امیدواریم نسل آینده که نسل انتظار است به گونه‌ای تربیت شوند تا زمینه‌ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) باشند و رسالت ما در این زمینه بسیار سنگین است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان، گفت: سفر رئیس جمهور با وجود گروه‌های تروریستی در این کشور برای ما دستاوردهایی دارد، این حضور در مقابله با تحرکات گروه‌های تروریستی و همچنین در راستای اتحاد و انسجام بین دو کشور نقش موثری دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • عکسی دیده نشده از رهبر انقلاب در سال های دور /برادر محسن هم بود
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است