Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: 25 درصد آثار تاریخی این شهرستان نیازمند مرمت اضطراری است.

عبدالرحیم تاج محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموعه تاریخی رباط عباس آباد، مسجد جامع محسن آباد، مزار خواجه عبدالخالق در شهر کاریز، حسینیه تایباد، قلعه تاریخی کرات را از جمله بناهای مزبور ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حفاظت، نگهداری و مرمت اضطراری بناهای تاریخی تایباد سالانه 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات تملک داراییها بیش از سه میلیارد ریال به میراث فرهنگی تایباد اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشت.
تاج محمدی از آغاز مرمت بناهای تاریخی رباط تاریخی عباس آباد، مزار شاهزاده قاسم انوار و قسمت هایی از مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی در این شهرستان خبر داد و گفت: مرمت این بناهای تاریخی با اعتبار بیش از چهار میلیارد ریال آغاز شده است.
وی همچنین به شناسایی 25 اثر تاریخی در بخشهای مرکزی و میان ولایت این شهرستان اشاره کرد و افزود: اطلاعات این آثار پس از تایید کمیته ثبت استانی به منظور ثبت در فهرست آثار ملی به کمیته ثبت کشوری ارسال خواهد شد.
مجموعه تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط تاریخی عباس آباد، میل کرات، محوطه های تاریخی و مزار شاهزاده قاسم انوار مهمترین بناهای تاریخی تایباد هستند.
تاکنون 95 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی و 45 اثر از این تعداد نیز در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مرمت و بازسازي بناهاي تاريخي مرمت اضطراري تايباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم

بارندگی‌های اخیر در استان و شهر یزد سبب جاری شدن سیلاب و فرونشست خیابان‌های شهر یزد و فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در ادامه بارش‌های رگباری که از روز گذشته آغاز شده است و تا فردا ادامه دارد، تاکنون شاهد خسارت‌هایی به زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل‌ونقلی در استان بوده‌ایم.

این بارش‌ها تاکنون سبب فرونشست‌های متعدد در استان از جمله شهر یزد در زیرگذر امام حسین (ع)، فرونشست دوباره در خیابان ایرانشهر یزد و بخشی از محوطه بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان تفت شده است.

علیرضا نقوی، مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در خصوص مرمت فرونشست در مناطق شهر یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: پس از انجام بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) یک مسیر متروکه فاضلاب در این قسمت کشف شد.

وی با اشاره به اینکه مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده است ادامه داد: زیرگذر امام حسین (ع) یکی از کریدورهای اصلی شهر یزد است و ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو محسوب می‌شود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهر یزد خاطرنشان کرد: مرمت فرونشست زیرگذر امام حسین در شب گذشته که بر اثر بارندگی ایجاد شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیروهای منطقه تاریخی شهر، مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.‌

کد خبر 747485

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • بارندگی های اخیر ۱۸۴ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی باران به بناهای تاریخی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد