Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:34:53 GMT

سفارش غذا از گذشته تا امروز

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۹۴۱۸

سفارش غذا از گذشته تا امروز

از صحبت‌های پدربزرگ و مادربزرگم این‌جور برداشت می‌کنم که درگذشته اصلاً چیزی به نام ارسال غذا وجود نداشته است.  پدربزرگم تعریف می‌کرد که اصلا خریدن غذا از بیرون معمول نبوده و مادر خانه همیشه از صبح مشغول خرید روزانه و بارگذاشتن ناهار آن روز بوده است. به طورکلی خوردن غذایی به جز دستپخت مادر خیلی مرسوم نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دلایل خاصی تصمیم بر این می‌شده که غذا را بیرون از منزل میل کنند به همراه خانواده به پیک نیک می‌رفتند و گاهی هم به یک رستوران برای صرف ناهار یا شام می‌رفتند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، سایت چنگال به یادداشتی درباره تفاوت‌های پخت غذا در قدیم و سفارش آنلاین غذا در حال حاضر پرداخته که در ادامه آمده است. 

بنابر اعلام چنگال، در موارد خاصی اما خرید غذای خارج از منزل و صرفش در منزل مرسوم بوده است. برای نمونه تهیه‌ حلیم صبحانه یا کله پاچه مدت زیادیست که بیشتر بیرون منزل انجام می‌شود. مدل خریدن غذای بیرون‌بر اما بسیار از امروز متفاوت بوده است. بیشتر مردم با قابلمه‌ای در دست به کبابی‌ها یا حلیم‌فروشی‌ها می‌رفتند تا غذا را خریداری کرده و با خود به خانه بیاورند. معمولا هم این کار وظیفه اعضای کوچکتر خانواده بود.

به تدریج بعضی از رستوران‌ها شاگردانشان را در خانه مشتریان خوب یا همسایه‌هایشان می فرستادند تا به آن‌ها غذا تحویل دهند. البته این کار خیلی محدود انجام می‌شده است.

این روند خیلی زود تغییر می‌کند و خانواده‌های پرجمعیت قدیم، جای خود را به خانواده‌های دو یا سه نفره دادند. مادرهای شاغل به تدریج جای مادران خانه‌دار قدیم را گرفتند. مادران دیگر زمان زیادی برای رسیدن به امورات منزل و حتی درست کردن غذا نداشتند. نمی‌شود گفت که این اتفاق خوب بوده یا بد، اما هرچه که بوده، بخشی از وظایف مادران قدیم را بر عهده‌ رستوران‌های جدیدالتاسیس قرار داده است.

اما کارها بر همین منوال هم نماند. حالا شهرنشینانی که وقت برای درست کردن غذا نداشتند، وقت برای خوردن غذا بیرون از منزل هم ندارند. پیش‌تر هیچکس عادت نداشت که تلفنی غذا سفارش بدهد. اما این عادت مردم خیلی زود عوض شد. همزمان با این تغییر، سرویس‌دهی رستوران‌ها هم تغییر پیدا کرد و نوع جدیدی از رستوران به‌وجود آمد که جایی برای نشستن نداشتند. این رستوران‌ها فقط آشپزخانه‌ای بودند که غذای بیرون‌بر می‌فروختند. برای رفع این نیاز، شغل جدیدی به نام پیک غذا درست شد. حالا دیگر افرادی که گرسنه می‌شوند از سر کار و یا از منزل می‌توانند با یک تماس تلفنی و دادن آدرس مورد نظر غذا سفارش دهند. رستوران‌ها هم با چاپ تراکت‌های رنگارنگ سعی می‌کنند توجه بیشتری جلب کنند و منوی خود را به دست مصرف‌کننده‌ها برسانند.

اما تغییر همچنان ادامه دارد و با تشکر از اینترنت فرایند سفارش غذا به سرعت  در حال تغییر است. حالا دیگر اپلیکیشن‌های جدیدی شروع به کار کرده‌اند که فرایند سفارش غذا را خیلی ساده‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر کرده‌اند. از طرفی این برنامه‌ها استانداردهای سفارش غذا را بالا برده‌اند. حالا دیگر نیازی نیست که افراد گرسنه برای سفارش غذا حتی با کسی صحبت کنند و یا دنبال پول نقد بگردند تا حساب پیک را پرداخت کنند.

امروز فاصله‌ شما با تمام رستوران‌های اطرافتان به اندازه‌ فاصله‌ شما با گوشی موبایلتان است. کافیست یکبار برای همیشه نرم‌افزار چنگال را روی گوشی موبایلتان نصب کنید تا از این به بعد با چند کلیک غذای دلخواهتان را در کوتاه‌ترین زمان تحویل بگیرید. با پرداخت هزینه‌ غذا به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن، دیگر نگرانی نداشتن پول نقد و یا کار نکردن دستگاه‌های کارتخوان سیار را نخواهید داشت.

حالا دیگر نیازی نیست که برای پیدا کردن رستوران‌های جدید اطرافتان روی زمین و زیر برف پاک‌کن ماشینتان دنبال تراکت‌های ناآشنا بگردید. امروز فقط کافیست که از سایت چنگال بهترین رستوران‌های اطرافتان را با چند کلیک پیدا کنید و جدیدترین منوی آن‌ها را سر فرصت وارسی کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آنلاين سایت چنگال سفارش غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوایل هفته کاری با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی کامودیتی‌ها شاهد شروع متعادلی بودیم، اما در جدال عرضه و تقاضا، فروشندگان برنده بودند و دوباره یک هفته‌ اصلاحی و خسته کننده را سپری کردیم. فقط شاهد نوساناتی در محدوه‌های حمایتی سهام بودیم، تعداد محدود، سهام بازیگر محور هم مجالی برای نوسان و رشد کوتاه مدتی داشتند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: افزایش نرخ انرژی و افزایش مالیات ستانی در کنار افزایش نرخ بهره شرکت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و عدم تعدیل نرخ دلار نیما از بعد درآمدی را دچار مشکل می‌کند و حاشیه سود‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از افت تولید، با افزایش نرخ‌های منطقی در صنایع برای پوشش رشد هزینه‌ها موافقت می‌شود.

او افزود: انتشار اوراق سنگین توسط دولت و بالا ماندن نرخ بهره، ابهام سقف معافیت مالیاتی و ... خریدار را یک قدم عقب‌تر در انتظار نگه می دارد. هر بار با نزدیک شدن به محدوده‌ حمایتی شاخص و سهام شرکت‌های بزرگ تر، شاهد سفارش‌های حمایتی بازارساز و نوسانات مثبت هستیم منتهی تا زمانی که این دور باطل ادامه دارد حرف خاصی برای گفتن نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانهٔ باختری
  • ببینید | جنایت جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد
  • ۱۰ کشور با بهترین غذا‌ها در جهان
  • «مدارا کردن» نخستین سفارش امام صادق(ع) برای شیعیان است
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو