Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@01:23:37 GMT

تماشای آن 23 نفر در باغ‌موزه دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۶۹۵۶۳

علی محمد رادمنش: جذابیت، ملموس و باور پذیری در تئاتر خیابانی یک اصل اساسی است، زیرا در غیر اینصورت تماشاچی در آن شرایط بدون کشش و جذابیت داستان، حاضر به همراهی و دیدن نمایش نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی محمد رادمنش، نویسنده کارگردان و بازیگر تئاتر روز گذشته، پس از پایان دهمین و آخرین اجرای نمایش خیابانی آن 23نفر برای بازدیدکنندگان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: با دعوت معاونت فرهنگی موزه دفاع مقدس، نمایش آن 23 نفر، بر گرفته و اقتباس شده از کتابی به همین نام که داستان و سرگذشت 23 نفر از اسرای نوجوان و جوان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را روایت می کند، را برای بازدیدکنندگان از موزه اجرا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش خیابانی، ادامه داد: نمایش 23 نفر با توجه به موقعیت مکانی و زمانی بصورت دو و یا تکنفره اجرا می شود، که نفر دوم این تیم خانم رادمنش هستند.

رادمنش از تهیه و اجرای 40 نمایش خیابانی و 15 نمایش صحنه ای توسط وی خبر داد و گفت: در طول فعالیتم از سال 72 تا کنون، مفتخر به دریافت تندیس و جایزه از شش جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دریافت دیپلم افتخار از تمامی جشنواره های ملی ایران و نیز موفق به ایفای نقش در فیلم سینمایی گلنسا شده ام.

وی درباره نحوه و چگونگی اجرای تئاتر خیابانی و محیطی تاکید کرد: از آن رو که در اجرای تئاتر خیابانی و محیطی تماشاچی بسیار نزدیک به بازیگر است و آن موقعیت برایش خیلی ملموس است بی گمان انتخاب زمان و مکان مناسب برای اجرای نمایش بسیار اهمیت دارد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان زمان نمایش اجرا شده را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: زمان اجرا در موزه زمان کاملا مناسبی بود اما متاسفانه مکان اجرای نمایش مطلوب نبود و اگر در بیرون از سالن ورودی و در فضای باز محوطه اجرا می شد، بهتر و مطلوب تر بود. 

منبع: مشرق

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «شن ها مأمور خدا بودند» به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسؤولین لشکری و کشوری فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این‌مراسم فردا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن بین المللی خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ونک، بزرگراه شهید حقانی، انتهای خیابان سرو، رو به روی پارک طالقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6084270 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود