Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر سنندج گفت: سفر مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج به تبریز "یک ریال" بار مالی نداشت و اظهارات مطرح شده در فضای مجازی کردستان "بی‌پایه و اساس" است. ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سفر اخیر شهردار و برخی از مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج به تبریز، واکنش‌های متعددی را در فضای مجازی استان کردستان برانگیخته است و شهروندان خواستار شفاف‌سازی ابعاد این سفر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این فعالان اجتماعی و حتی نیروهای خود شهرداری سنندج، معتقدند و می‌گویند که در این شرایط کنونی که شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و پرسنل با مشکل روبه‌رو است و بدهی‌های زیادی دارند، نبایستی چنین سفری انجام می‌شد.

خبرگزاری تسنیم کردستان به‌عنوان یک خبرگزاری مردمی و مورد وثوق مردم این دیار در کنار انعکاس واقعیت‌ها و اقدامات و کارهای مثبت انجام شده، بنا بر وظیفه ذاتی یک رسانه که طرح مطالبات مردم و شفاف‌سازی درباره موضوعات مختلف است، این نگرانی‌های شهروندان را دنبال و موضوع را جهت تنویر افکار عمومی از رئیس شورای شهر سنندج پیگیری کرده است که در ادامه می‌خوانید:

شهرداری تبریز کل هزینه پذیرایی و اسکان سفر مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج را تقبل کرد

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج درباره شفاف‌سازی سفر مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر به تبریز اظهار داشت: حدوده روز قبل، با توجه به مکاتبه‌ای که مابین شهرداری سنندج و تبریز انجام شد، نهایتاً از سوی میزبان رسماً ما را جهت بازدید از پروژه‌های عمرانی دعوت کردند.

وی گفت: این سفر هیچ‌گونه هزینه و یک ریال بار مالی برای شهرداری سنندج نداشته است و تنها هزینه‌ای که انجام شده مربوط به هزینه سوخت یک مینی‌بوس برای رفت‌وبرگشت بوده، که گرفته‌اند چراکه شهرداری تبریز کل هزینه پذیرایی و اسکان را تقبل کرده و با مهمان‌نوازی که دارند تمام امکانات را در اختیار ما گذاشته‌اند.

رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: 12 نفر از شهرداری سنندج با مینی‌بوس به تبریز رفته‌اند و 5 نفر اعضای شورای شهر نیز با ماشین شخصی بنده رفته‌ایم.

شخصاً اگر 10 تا کتاب را می‌خواندم به اندازه سفر یک‌روزه تبریز و بازدیدهای انجام شده، دیدم باز نمی‌شد!

وی اضافه کرد: در این سفر چندین جلسه با اعضای شورا و شهرداری تبریز داشته‌ایم، انصافاً شخصاً اگر ده تا کتاب را می‌خواندم به اندازه سفر یک‌روزه تبریز و بازدیدهای انجام شده، دیدم باز نمی‌شد! علاوه بر این با مشاوران سرمایه‌گذاری نشست و مباحثی رد و بدل شد و قرار بر این است همایش سرمایه‌گذاری در سنندج برگزار شود.

شریعتی افزود: کارشناسان شهرداری سنندج در این سفر در بخش درآمد، بازیافت، مشاغل شهری و ... با کارهای انجام شده در تبریز آشنا و عملاً پروژه‌ها را مشاهده کردند و کارشناسانی از شهرداری تبریز هرکدام از این اعضا را همراهی می‌کردند.

سفر تبریز میلیاردها میلیارد به‌نفع شهرداری سنندج بود؛ برخی افراد اظهارات بی‌پایه و اساس مطرح می‌کنند

وی اظهار کرد: این سفر تبریز میلیاردها میلیارد به‌نفع شهرداری سنندج بوده است، مگه ما چکار کرده‌ایم از وقت خود و خانواده‌هایمان گرفته‌ایم و میهمان شهرداری تبریز بوده‌ایم و دستاوردهای خوبی هم داشته‌ایم.

رئیس شورای شهر سنندج گفت: متأسفانه برخی افراد در فضای مجازی استان کردستان اظهارات بی‌پایه و اساسی را در مورد این سفر تبریز مطرح کرده‌اند و به هرشیوه‌ای می‌خواهند مثبت‌ترین اقدام شهرداری سنندج را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: برخی افراد چه در سنندج و چه در خارج از استان کردستان به سفرهای اروپایی و کشورهای آمریکایی می‌روند و به بهانه نمایشگاه، بازدید و جذب سرمایه‌گذار تورهای سرمایه‌گذاری راه می‌اندازند اما ما بدون اینکه هزینه‌ای کرده باشیم، کلی تجربه را در اختیارمان قرار داده‌اند که باید به شهردار و شورای تبریز دست‌مریزاد بگوییم که این فرصت را فراهم کردند.

مواضع برخی افراد در فضای مجازی در راستای تخریب مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج است

رئیس شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: مواضع و اظهارات بی‌پایه و اساس برخی افراد در فضای مجازی استان در راستای تخریب مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر سنندج است و انتقادهای آنان هیچ اصولی ندارد و نشان می‌دهد که متأسفانه فوق‌العاده بدبین و تنگ‌نظر هستند.

شریعتی افزود: از مجموعه خبرگزاری تسنیم کردستان که همیشه در راستای دنبال کردن مطالبات مردم و شفاف‌سازی و بیان واقعیت‌ها تلاش می‌کند، ممنون و سپاسگزارم.

در پایان، هرچند بنای ما به هیچ وجه دفاع و تعریف از عملکرد شهردار و "هیچ" کدام از اعضای شورای شهر سنندج نیست و بارها بابت معضلات شهری، پیگیری مطالبات مردم و عدم تحقق در وعده‌هایشان، مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته‌اند، اما این رسانه بنا بر وظیفه ذاتی، نگرانی‌های شهروندان و اظهارات متولیان را دنبال و منعکس کرده و قضاوت درباره موضوع گزارش را به خود مردم واگذار می‌کند.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در این نشست تصمیم گیری شد دبیرخانه مجمع مشورتی دوره‌های مختلف شورا‌ها تشکیل و اعضای شورای پژوهش برای مرکز پژوهش‌های شهر بندرعباس انتخاب شود.

وی با بیان اینکه نشست دبیرخانه هر دوماه یکبار برگزار می‌شود، افزود: این دو موضوع می‌توانند در زمینه تصمیم گیری‌های کلان شهری کمک کنند.

نظری گفت: از تجربه، تخصص و ظرفیت‌های مشورتی اعضای دوره‌های گذشته در کمیسیون‌های مختلف استفاده می‌شود.

منتخب بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر و قشم در شورای اسلامی نیز گفت: منتخبان مردم در شهر و روستا با تصمیم گیری‌های خوب و بموقع خود در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند اتفاق‌های خوبی رقم بزنند.

فاطمه جراره افزود: شورا‌ها برای پیشبرد اهداف نظام نقش مهمی دارند و قانون گذار نیز برای آنها وظایفی را تعیین کرده است.

همچنین در این نشست اعضای دوره‌های گذشته و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس به تبادل تجربیات پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • خروج علیه شهردار تهران
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر سردشت