Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مدير عامل شرکت شهرک هاي صنعتي خراسان رضوي گفت: سرمايه گذاران افغانستاني بيشترين سهم بين سرمايه گذاران ديگر کشورها در شهرک هاي صنعتي اين استان را دارند.

مسعود مهدي زاده مقدم روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سرمايه گذاران افغانستاني در 25 طرح توليدي شهرک هاي صنعتي خراسان رضوي مشارکت داشته و پس از آنها سرمايه گذاران چين و پاکستان در اين زمينه نقش داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: هم اکنون 40 طرح صنعتي با مشارکت سرمايه گذاران خارجي با سرمايه گذاري 120 ميليون دلار و اشتغالزايي براي 2 هزار و 700 نفر در شهرک هاي صنعتي خراسان رضوي در دست اجراست که از اين تعداد تاکنون 36 طرح صنعتي به بهره برداري رسيده و چهار طرح ديگر نيز 80 درصد پيشرفت اجرايي دارد.
وي گفت: از طرحهايي که توسط سرمايه گذاران خارجي در شهرک هاي صنعتي استان به بهره برداري رسيده، هفت طرح در شهرک صنعتي توس، هفت طرح در شهرک صنعتي کاويان، پنج طرح در شهرک صنعتي مشهد و چهار طرح در شهرک صنعتي خيام است.
مهدي زاده مقدم افزود: در سه ماه نخست سال جاري 20 قرارداد واگذاري حق انتفاع زمين در شهرک ها و نواحي صنعتي استان با متقاضيان سرمايه گذاري منعقد شده و بيش از 10 هکتار زمين در قالب اين قراردادها به آنان واگذار شده است.
وي اظهار کرد: با اجرايي شدن قراردادهاي مزبور و بهره برداري از واحدهاي توليدي آنها، 670 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي 400 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي شود.
وي گفت: در سه ماه نخست امسال پنج واحد توليدي جديد با سرمايه گذاري 34 ميليارد ريال و اشتغالزايي براي 59 نفر در شهرک هاي صنعتي صنايع غذايي، درگز، فريمان و گناباد به بهره برداري رسيد.
پنج هزار و 700 واحد توليدي معادل 44 درصد از کل واحدهاي توليدي اين استان در 45 شهرک و ناحيه صنعتي مستقر مي باشد.
7489 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۶۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب