Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان از سنجش منابع آب استان با 910 ایستگاه آب و هواشناسی و چاه مشاهده ای خبر داد.

محمد هادی مصطفائی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، گفت: آمار و اطلاعات پایه منابع آب از طریق 910 ایستگاه آب و هواشناسی و چاه های مشاهده ای و نیز منابع آب انتخابی کمی و کیفی، به طور مستمر اندازه گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر در سطح حوزه عملکرد این شرکت، تعداد 22 ایستگاه تبخیر سنجی، 25 ایستگاه بارانسنج معمولی، 11 ایستگاه بارانسنج ذخیره ای، 18 ایستگاه آب سنجی دایر است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان ادامه داد: همچنین تعداد 404 حلقه چاه مشاهده ای و تعداد 430 منبع آب انتخابی کمی و کیفی در شبکه سنجش منابع آب زیرزمینی استان سمنان دایر است.

مصطفائی در خصوص محدوده مورد مطالعه آمار و اطلاعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: قله شاهوار با ارتفاع 3900 متر از سطح دریا در 16 کیلموتری شمال شاهرود و دشت کویر با رقوم 690 متر در جنوب این استان به ترتیب بلندترین و پایین ترین نقاط محدوده مورد مطالعه را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی استان سمنان به تهران و گسترش مراکز شهری، صنعتی، و کشاورزی، مطالعه و برنامه ریزی منابع آب سطحی و زیرزمینی از اهمیت خاصی برخوردار است. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقرر شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای دیگر در استان راه‌اندازی شود، گفت : مجموع اعتباراتی که برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده حدود ۴۰ میلیارد ریال بود که تاکنون تنها ۱۵ میلیارد ریال آن را دریافت کرده ایم.

وی افزود: با این اعتبارات کار جانمایی دو ایستگاه در گیلانغرب و صحنه انجام شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مکان دو ایستگاه دیگری که قرار است راه‌اندازی شود را شهر‌های سنقر و روانسر اعلام کرد و یادآور شد: به محض تامین اعتبار، کار جانمایی دو ایستگاه دیگر و خریداری تجهیزات برای ایستگاه‌ها انجام خواهد شد، اما قطعا راه‌اندازی این ایستگاه‌ها به بیش از این ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که باید از منابع دیگری تامین شود.

جلیلیان ابراز امیدواری کرد، بتوان در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، منابع مالی لازم برای راه‌اندازی این ایستگاه‌ها دریافت کرد.

وی تعداد کنونی ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای موجود در سطح استان را ۹ ایستگاه شامل چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه در قصرشیرین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، پاوه و کنگاور اعلام کرد و گفت: اخیرا ایستگاه سنجش کیفی هوای پالایشگاه کرمانشاه را بروزرسانی کردیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، با راه‌اندازی چهار ایستگاه جدید شامل دو ایستگاه در شرق و ایستگاه‌هایی در غرب و شمال غرب استان، پوشش مناسبی از لحاظ ایستگاه‌ها به منظور بررسی وضعیت کیفیت هوای استان خواهیم داشت.

به گفته جلیلیان، هوای استان کرمانشاه طی سال گذشته در مجموع ۴۳ روز در شرایط غیراستاندارد بوده که ریزگرد‌ها عامل اصلی افت کیفیت هوا در استان محسوب می‌شوند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در دستور کار
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • لزوم اصلاح سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در سمنان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم