Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:28:34 GMT

وضعیت نامناسب ورودی شهر در ابهر + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۰۶۷۱

وضعیت نامناسب ورودی شهر در ابهر + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ وضعیت ورودی شهر ابهر در استان زنجان به علت انباشت نخاله‌های ساختمانی و زباله نامناسب بوده و باعث گلایه شهروندان شده است.

فیلمی که شهروندخبرنگار ما تهیه کرده را مشاهده می‌کنید.

منبع: محمد حسن - زنجان (ابهر)

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید    انتهای پیام/ دپوی نخاله‌های ساختمانی  مجاورت خیابان‌های ابهر + فیلم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات مردم دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سامع پیش از ظهر یکشنبه در نطق میان دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه با حضور مخلص‌ترین جوانان انقلابی کشور که هم تحصیل کرده بودند و هم اهل عمل و اندیشه تشکیل شد. آنها در این نهضت عظیم که امروز به ثمر نشسته حضور پیدا کردند و در تشکیل و باروری این نهال نقش مؤثری داشتند.

وی افزود: سپاه در دفاع مقدس، سازندگی، فناوری‌های پیشرفته دفاعی، تشکیل دانشکده‌ها و… با توجه به راهبردهای امام و رهبری، فعالیت‌های مؤثری انجام داد و در بخش‌های مختلف نقش مهمی در حفظ کشور و ارزش‌های نظام و سازندگی ایران ایفا کرد و امیدواریم برکات این نهاد عظیم همواره مشمول کشور و مردم شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز زمین پاک و روز کره زمین گفت: مشارکت مردم در نجات زمین در برابر پلاستیک شعار امسال است. در این راستا باید به بخش‌های مختلف نگاه ویژه داشته باشیم از جمله صرفه‌جویی در مصرف برق، کاهش تولید پسماند و تفکیک آن. روزانه در شهر ما حدود ۹۵۰ تن پسماند تولید می‌شود و ضروری است که مردم در کاهش تولید پسماند نقش خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: بسته بندی نامناسب کالا یکی از مواردی است که سبب تولید پسماند می‌شود. بسته بندی کالا امروز زمینه‌ای برای تبلیغ کالا شده است و مسئولان صمت و اتحادیه‌های مختلف و اتاق اصناف لازم است به این موضوع ورود کنند.

سامع خاطرنشان کرد: بسته بندی کالا برای عرضه صحیح کالاست و اگر بخواهیم برای تبلیغ کالا از این نوع بسته بندی‌ها استفاده کنیم راه را اشتباه رفته‌ایم. زیرا بسته بندی‌ها پیچیده و چند لایه شده و تفکیک و بازیافت را مشکل می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق جدولی که سال ۱۳۹۹ قطعی شد تولیدکنندگان کالاها باید سهم دو دهم تا نیم درصدی از ارزش کالا را به خزانه واریز کنند تا عددی که در بودجه پیش بینی شده برای توسعه زیرساخت‌های مدیریت پسماند در اختیار شهرها قرار گیرد که این نیز محقق نشده است و در شهر اصفهان هیچ عددی بابت این موضوع دریافت نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از جمله اتفاقات مهمی که در اصفهان رخ داده، راه اندازی دو واحد ۱۰ تن با روش پیرولیز است که مواد پلاستیک را به سوخت تبدیل می‌کند. پروژه تصفیه شیرابه نیز توسط یک شرکت دانش بنیان شروع شده است. همچنین پروژه بازیابی و بازیافت ۲ هزار تن پسماند ساختمانی در روز شروع شده و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به کاهش مصرف انرژی برق و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گفت: امروز به صورت نمادین برخی چراغ‌های جلسه شورا خاموش شد، هرچند این کارها قطره قطره است اما می‌تواند تبدیل به دریایی از انرژی شود.

سامع اظهار کرد: هر یک از ما اگر یک چراغ، یک قطره آب و یک گرم پسماند را مدیریت کنیم روزگارمان بهتر از این می‌شود اما اگر سیل مصرف و هجوم به منابع طبیعی را ادامه دهیم هر روز وضعیت محیط زیست و زندگی ما بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توجه به فضای سبز گفت: پروژه کاشت ۱۱۰ هزار درخت در خیابان‌ها و باغچه‌های طولی شهر که در سال‌های اخیر درخت‌های این اماکن تخریب شده از اسفندماه شروع شده است. از شهردار می‌خواهیم تا آخر اردیبهشت و اوایل خرداد که همچنان فصل کاشت درخت است به عدد ۱۱۰ هزار کاشت درخت برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پالایشگاه همچنان در حال ادامه دادن به طرح‌های توسعه‌ای خود است و در اواسط زمستان باز هم شاهد مازوت سوزی نیروگاه‌ها از جمله نیروگاه شهید منتظری بودیم. بنابراین از جدول فشار به محیط زیست هیچ عددی کم نشده و مطالبات مردمی و رسانه‌ای باید ایجاد شود تا این میزان فشارها کم شود و در پاییز و زمستان این مشکلات زندگی ما را دچار اختلال نکند.

کد خبر 6084170

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • پیگیری وضعیت ساخت پل ورودی آرادان
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در ابهر
  • کشف ۸ کیلوگرم تریاک در ابهر
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه
  • بسته بندی نامناسب کالا سبب تولید پسماند می‌شود
  • اداراتِ دارای پروژه حفاری، نباید موجب نارضایتی مردم شوند