Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارآفرینان برتر در حوزه پارچه‌بافی سنتی ابریشم در منطقه جرگلان در شهرستان راز و جرگلان گفت: قیمت زیاد نخ ابریشم، مشکل امسال پارچه‌بافان جرگلان است.

«گلثوم کوهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که پارچه‌بافی ابریشم یکی از شاخه‌های مشاغل خانگی در این منطقه مرزی است، افزود: هر کیلوگرم نخ ابریشم طی سال گذشته تا قیمت 170 تا 200 هزار تومان خریداری شد اما امسال مجبور هستیم تا این نخ‌ها را با قیمت 300 هزار تومان خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنیه مالی پارچه‌بافان سنتی در این منطقه پایین است و آن‌ها نمی‌توانند نخ‌های ابریشم را با این رقم خریداری کنند.

کوهی با بیان این‌که بیشتر مردم جرگلان در فصل بهار نسبت به نوغان‌داری اقدام می‌کنند و هر سال مقادیر قابل توجهی پیله ابریشم در این منطقه تولید می‌شود، اظهار کرد: اما بنا به دلایلی هم‌چون مقارن شدن ماه مبارک رمضان با فصل برداشت پیله و تولید نخ ابریشم، میزان تولید نخ ابریشم در این منطقه بسیار کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر ابریشم تولید شده به صورت پیله خریداری شده و پارچه‌بافان ناگزیرند نخ ابریشم مورد نیاز را از شهرهای مشهد و بجنورد تهیه کنند.

این کارآفرین برتر تصریح کرد: از سوی دیگر شمار تولیدکنندگان پارچه ابریشم در این منطقه افزایش یافته و نیاز به نخ ابریشم نیز افزوده شده است.

براساس این گزارش، همه پارچه‌های ابریشم تولید شده در این منطقه مصرف و برای تولید روسری و لباس ابریشم که در مجالس عروسی اهل سنت این منطقه بکار گرفته می‌شود، استفاده می‌گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام ابريشم منطقه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر