Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@20:02:39 GMT

تعویض پرچم شورای شهر تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۱۹۲۰

تعویض پرچم شورای شهر تهران

امروز به بهانه ۱۵ تیرماه «روز تصویب پرچم جمهوری اسلامی ایران»؛ پرچم صحن شورای شهر طی مراسمی به همت شهرداری منطقه ۱۳ تعویض شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران، پیام حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به این مناسبت را قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام حق شناس بدین شرح است:

«لحظه‌ای که آهنگ و سرود ملی نواخته ‌و پرچم زیبای کشورمان به اهتزاز در می‌آید شور و شوق و احساس عجیبی سراسر وجودمان را در بر می‌گیرد. این حس، حسی ملی است که نه رنگ می‌شناسد، نه زبان، نه قومیت می‌شناسد، نه مکان و هر آن‌کس که خود را ایرانی می‌داند این حس را با همه وجودش تجربه کرده است.

پرچم ملی ما نماد ملیت ما و جان بخش روح ملی ما است این پرچم تاریخی کهن و پرفرازو نشیب دارد.

سرمایه‌ای عظیم و میراث مشترک ملت ماست از زمان هخامنش تا درفش کاویانی و امروز در جمهوری اسلامی ایران این پرچم همیشه سرافراز بوده و به غیرت ایران و ایرانی تا ابد سرافراز خواهد ماند.

امروز به بهانه سالگشت تصویب پرچم در ۱۵ تیرماه و روز پرچم در ١٤ مرداد بازگشتی می‌کنیم به حرمت و عظمت این پرچم در نزد یک ملت.
شاید آنگونه که باید نقش و جایگاه پرچم در زندگی روزمره و جاری ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

در ایران هیچ نهاد و سازمانی بعنوان متولی پرچم وجود ندارد اکثر خانه‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های ما نشانی از پرچم ملی در خود ندارد و پرچم در ایران بیش از آنکه مردمی باشد دولتی شده است.

امروز در شرایطی که سرمایه های اجتماعی کشور رو به افول گذاشته و انسجام فرهنگی ما کمرنگ شده و فضای سیاسی کشور ملتهب است. امروز که دشمنان این ملت و این مرز و بوم در منطقه و جهان به کمین نشسته اند و خواب و رویای شکستن غرور این ملت را در سر می پرورانند، جای آن دارد که در جای جای این سرزمین و خانه به خانه این کشور هر روز و هرساعت و هرثانیه بارها و بارها پرچم ایران برافراشته شود و گرد آن روح وحدت ملی و عشق به میهن اسلامی دمیده شود.

جشن پرچم امسال به همت شهرداری تهران و با طلیعه داری شهرداری منطقه١٣ از ١٢فروردین آغازشده است و این جشن در ٤مرحله در تلاش است تا در مساجد، مدارس، فروشگاه‌ها و خانه‌های شهر تهران فرهنگ پاسداشت پرچم ملی را عمق بخشد.

در یکی از میادین شهر و با همکاری ارزشمند نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،هرهفته یکبار و این بار پرچم ایران در میان مردم و نه فقط در پادگان‌ها به اهتزاز در خواهد آمد.

جشن پرچم شهرداری منطقه ۱۳ گام ارزشمند و آغاز حرکتی است که امیداست با همراهی مردم، نهادها، سازمان‌ها و بویژه شوراهای اسلامی شهرهای کشور به حرکتی ملی و فراگیر درآید.»

برپایه این گزارش، همچنین در جلسه شورای شهر تهران شهردار منطقه ۱۳ پرچم ایران را به هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر اهدا کرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در خصوص تعیین تکلیف مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود اظهار داشت: این مجموعه صنعتی که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد، دارای زمین‌هایی با موقعیت تجاری است که از سال ۱۳۷۵ به متقاضیان آن اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که شرکت بالادستی عمران پردیس از تعیین تکلیف مالکیت این زمین‌ها با استناد به مصوبه هیأت وزیران، عدول کرده از این رو شکایتی از سوی مالکان این زمین‌ها در خصوص طرز کار دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود واصل شد.

خضریان در ادامه با اشاره به نتیجه این جلسه، بیان داشت: در این جلسه ضمن بررسی جوانب موضوع و پس از استماع مشکلات نماینده مالکان و همینطور نمایندگان وزارت راه و سازمان حفاظت محیط زیست، مقرر شد گزارشی از سوی شورای عالی محیط زیست جهت تعیین تکلیف این منطقه و لکه‌های صنعتی فاصله ۱۲۰ کیلومتری تهران ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش شورای معماری باید نسبت به بازنگری و جابجایی حدود مرزی شهر پردیس اعلام نظر کند و تصمیمات لازم در چارچوب کمک به تولیدکنندگان در سال ۱۴۰۳ که به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است، اتخاذ شود.

کد خبر 6091448 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران