Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه دو سیما تابستان امسال را با نگاهی ویژه به کودکان و نوجوانان آغاز کرده و تلاش می کند با ویژه‌برنامه هایی جذاب، این گروه سنی را در روزهای گرم تابستان پای تلویزیون بنشاند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، شبکه دو سیما که با محور خانواده برنامه‌های خود را پخش می‌کند، بخشی از برنامه‌هایش را به برنامه‌های کودک و نوجوان اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه علاوه بر بخش صبحگاهی خردسال که به مدت یک ساعت کارتون برای آنان پخش می‌کند، مهم‌ترین زمان جدول پخش برنامه‌های نوجوانش را به بخش عصرگاهی اختصاص داده است. ضمن اینکه روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز با برنامه‌های متنوع «با ما بیا»، «مسابقه محله» و «یه گله جا» میزبان کودکان و نوجوانان است.

«قهرمان‌شو» ویژه‌برنامه نوجوانانه جام جهانی 2018 در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه است که به مناسبت جام جهانی در اولین ماه تابستان از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این برنامه با محور کتاب «جام‌جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان و مسابقه کتاب‌خوانی «بخون، قهرمان شو!» به روی آنتن می‌رود و چهره‌های فرهنگی و هنری ضمن حضور در این برنامه به خوانش کتاب برای نوجوانان می‌پردازند. از دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه تلویزیونی می‌توان به بخش استندآپ کمدی، معرفی کتاب توسط نوجوانان و اعلام برندگان مسابقه اشاره کرد.

مجموعه عروسکی «سوغات جنگل» به کارگردانی امیرسلطان احمدی هم با هدف ایجاد سرگرمی و ایجاد بستری آموزشی برای گروه سنی کودک و نوجوان با نگاهی طنز به دغدغه‌های خانواده‌ها و کودکان می‌پردازد. شخصیت اصلی «سوغات جنگل» عروسکی به نام نادر است که نه کاملاً شبیه انسان است و نه حیوان، او در کنار سه بازیگر اصلی حضور دارد. در هر قسمت از این مجموعه به فراخور موضوع و داستان، چهره‌های شناخته شده عرصه سینما، تلویزیون، موسیقی، ورزش و ... به عنوان بازیگر مهمان در کنار عروسک نادر حضور خواهند داشت و داستان و ماجرایی را برای مخاطب روایت می‌کنند.

«خاله شادونه در کلبه کوهستانی» ویژه گروه سنی خردسال است که با تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده پیرامون توسعه فرهنگ امدادگری بر اساس سیاست‌های هلال احمر تبیین شده و شامل دو آیتم نمایشی و بخش حضور بچه‌هاست. شخصیت اصلی داستان این مجموعه خاله شادونه است که در یک منطقه کوهستانی با پدر و چهار برادرش به کشاورزی مشغول هستند. دو خرس کوچک هم به نام‌های «بامبولا» و «لامبولا» که خاله شادونه آن‌ها را بزرگ کرده با آنان زندگی می‌کنند.

«بهترین شو» نخستین برنامه استعدادیابی کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال است که با اجرای سپند امیرسلیمانی و داوری ارژنگ امیرفضلی، محمد مسلمی و حمید گلی موجب رقابت بچه‌ها در حوزه‌های مختلف ورزشی، علمی، هنری، محاسبات ذهنی، توانایی‌های خاص، اجرا، مشاعره، بازیگری، دوبله و ... می‌شوند. این رقابت‌ها طی چهار مرحله صورت می‌گیرد و از مرحله دوم به بعد با آرای مردمی ادامه می‌یابد. همچنین از قسمت پنجم به بعد یک داور به عنوان مهمان صندلی چهارم اضافه می‌شود.

«یه گله جا» با اجرای مجید قناد و کارگردانی علی مختارزاده با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شده و محور اصلی‌اش سلامت، تندرستی و بهداشت خانواده است. این برنامه حول شخصیت عمو قناد می‌گردد و شخصیت‌های نمایشی چون «داداشی»، «مامان قندی»، «مچاله چرخی» و... در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها

رئیس ستاد ملی دهه کرامت گفت: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: در دهه کرامت برای برگزاری جشن‌ها، خادمان دو آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) در تمام شهرها حضور پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کنگره‌ها و همایش‌های بزرگی در سراسر کشور پیش بینی شده است، گفت: جشنواره بنیاد امام رضا(ع) در موضوعات مختلف هنری و نمایشی درحال برگزاری است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه برای پیشبرد این برنامه‌ها نیازمند حمایت مردم هستیم، عنوان کرد: ستاد کانون‌های مساجد نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نیز متولی برگزاری ویژه برنامه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران یک محل جریان‌ساز و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: حضور مردم در مسجد مقدس جمکران به مناسبت‌های مختلف نشان از عشق و ارادت مردم به حضرت حجت(عج) است.

خداداده با بیان اینکه امروز جریان فرهنگی و تبلیغی در کشور تعطیل نیست، گفت: اینکه امروز شاهد حضور خیل عظیم جوانان و دانش آموزان در اعتکاف هستیم نشان از تاثیر جریانات فرهنگی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • بوکسور بیرجندی قهرمان مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور
  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم