Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس اطلاعات دفتر پادمان هسته‌ای ملی، میزان موجود سوخت ۲۰ درصد برای تولید رادیو دارو، پاسخگوی نیاز چندین سال آتی بوده و برای سال‌های بعد از آن نیز مواد سوخت ۲۰ درصدی به امانت گذاشته شده در روسیه براساس توافق برجام به کشور انتقال داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، روز گذشته مطلبی درباره «از بین رفتن ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد» در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان شده بود اکنون یک میلیون نفر بیمار در کشور نیازمند دارو‌هایی هستند که سوخت اولیه برای تولید آنها، اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد است، ولی تمام ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد کشور از بین رفته و یک گرم اورانیوم غنی شده در حد ۲۰ درصد در کشور نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو این موضوع خبرنگار میزان با سازمان انرژی اتمی تماس گرفت. پاسخ اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران به این شرح است:

متاسفانه در توئیت ایشان گفته شده است که حتی یک گرم سوخت ۲۰ درصد در کشور برای رفع نیاز بیماران وجود ندارد. طرح اینگونه شبهات تنها باعث ایجاد اضطراب و تشویش بیماران نیازمند رادیوداروی کشور شده و در جهت طرح‌های دشمنان این آب و خاک در ایجاد فضای یاس و ناامیدی تلقی می‌گردد.

در حال حاضر نه تنها رادیو داروی بیماران داخلی کشور توسط سازمان انرژی اتمی ایران تولید می‌گردد بلکه صادرات محصولات رادیو داروی ایران به تعدادی از کشور‌های خارجی نیزصادر می‌گردد.

براساس اطلاعات دفتر پادمان هسته‌ای ملی، میزان موجود سوخت ۲۰ درصد برای تولید رادیو دارو، پاسخگوی نیاز چندین سال آتی بوده و برای سال‌های بعد از آن نیز مواد سوخت ۲۰ درصدی به امانت گذاشته شده در روسیه براساس توافق برجام به کشور انتقال داده می‌شود.


خوشبختانه به دلیل بی‌اساس بودن خبر، رسانه‌های معتبر کشور این مطلب را بازتاب نداده‌اند در عین حال انتظار می‌رود اینگونه افراد که دارای سوابق نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی نیز بوده‌اند از طرح مطالب بی‌اساس که به نوعی آب به آسیاب دشمن ریختن محسوب می‌گردد، خودداری نمایند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی انرژی اتمی رادیو دارو صنعت هسته ای غنی سازی غنی سازی اورانیوم اورانیوم 20 درصد یک میلیون نفر بیمار ذخایر اورانیوم پیش از برجام پسا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور