Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: باید فهرست کاملی از روستاهای فاقد پوشش اینترنت و تلفن تهیه شود تا با تشکیل جلسه ای برای رفع مشکل آنها در کوتاه مدت اقدام شود.
استاندار قزوین گفت: هرچقدر پوشش اینترنتی و موبایلی قویتری داشته باشیم در توسعه استان گام های بلندتری برداشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: باید د رخصوص توسعه روستایی به صورت اصولی تر وارد عمل شویم و به شکل جدی بررسی کنیم که آیا اقدامات صورت گرفته در این زمینه موفق بوده است یا خیر؟
استاندار قزوین افزود: برنامه ششم توسعه تکلیف مسئولان را برای ایجاد زیرساخت های لازم توسعه دولت الکترونیک مشخص کرده است و علاوه بر این نمی توان از مسیر توسعه و تکنولوژی های روز جهانی خود را دور نگاه داشت.
زاهدی ادامه داد: باید زیرساختهای ارتباط اینترنتی را علیرغم هزینه های آن در استان فراهم کنیم چون با فراهم آمدن آنها جامعه راه خود را برای بهره برداری بهینه از تکنولوژی های ایجاد شده پیدا می کند.
این مسئول گفت: نمی توان جلوی فناوری های نوین و توسعه آنها را گرفت به گونه ای که برخی از فناوری های جدید مانند تاکسی اینترنتی و اسنپ مخالفت می کردند ولی فعالیت آنها ادامه یافت.
وی با تاکید بر استفاده از مزیت فروش اینترنتی، گفت: می توان از فروش اینترنتی به خصوص برای واحدهای تولیدی روستایی که با تولید آشنا هستند ولی در بازاریابی مشکل دارند استفاده کرد.
زاهدی همچنین گفت: با استفاده از اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی باید سیستمی پیاده کرد که کالاهای واحدهای روستایی به بازار عرضه شود و مشکل روستاها در ارائه محصولات تولیدی مترفع شود.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های متفاوت و مختلفی برای توسعه روستایی با هزینه های زیادی به ویژه در بخش زیرساختی انجام شده است ولی خیلی از جامعه روستایی طی سالهای متمادی از این امکانات و اقدامات محروم بوده است.
زاهدی همچنین گفت: از ابتدای انقلاب تعدادی از روستاهای کشور به شهر تبدیل شده اند و متاسفانه امروزه بسیاری از روستاها برای تبدیل شدن به شهر با زندگی روستایی از هم سبقت می گیرند.
زاهدی ادامه داد: در حال حاضر به ایجاد مرکزی برای هماهنگی خدمات رسانی در روستاها نیاز نیست ولی دفتر روستایی می تواند به عنوان متولی و مسئول هماهنگی خدمات رسانی به روستاها توسط دستگاه های اجرایی اقدام کند.
وی با اشاره به طرح های اشتغال روستایی گفت: باید پرونده های دریافت تسهیلات ابتدا در دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد تا کارگروه تخصصی بانک ها با سرعت و شتاب بیشتری برای پرداخت تسهیلات دراین خصوص اقدام کنند.
6101*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 انقلاب اینترنت پیروزی انقلاب اسلامی تبلیغات موبایل جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند

امام جمعه قزوین گفت: از مسئولان می‌خواهیم شرایطی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یکسال زحمتشان به خطر افتاده را با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل آن‌ها را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین اظهار کرد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی چند سال پیش دو نامه برای جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و همان جوان‌ها امروز دانشجو و استاد دانشگاه هستند.

وی اضافه کرد: همان‌ها امروز پای کار مرگ بر اسرائیل و آمریکا ایستاده‌ اند و خوشبختانه در کشور ما دانشگاه‌هایی عنوان کردند ما پذیرای دانشجویانی که در سرتاسر جهان به دلیل قیام علیه آمریکا و صهیونیست‌ها اخراج می‌شوند، هستیم و با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کنیم که از این دانشگاه‌ها تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، دانشجویان قیام‌کنندگان علیه ظلم آمریکایی و صهیونیستی را فرزندان خود می‌دانند، گفت: برایشان دعا می‌کنیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم و آن‌ها را عزیزان در صحنه انقلاب و مقاومت می‌شناسیم.

آیت‌الله عابدینی افزود: خروج آمریکا از برجام برای ما خیلی خوشحال‌کننده بود چرا که از زمانی که آن‌ها از برجام خارج شدند، ما گام به گام تعهدات هسته‌ای را کنار گذاشتیم؛ ما دیگر به آن‌ها متعهد نیستیم و خودمان هستیم که برای مصالح و امنیت و علم و فناوری بهترین تصمیمات را می‌گیریم و امروز نیز در این شرایط قرار داریم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ادامه داد: نیاز است که خیران ما بیشتر پای کار باشند، دولت هم قدم‌هایی برداشته و لازم است بیشتر پای کار باشند تا با همکاری همه بخش‌های مردمی و دولتی بیماران مشکلاتشان برطرف شود.

مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجمع اخیر کشاورزان در برابر استانداری قزوین تصریح کرد: از خدای متعال باران رحمتش را طلب می‌کنیم و غیر از دعا برای نزول بارش رحمت از مسئولان و مدیران استان و مردم عزیز می‌خواهیم تا با جدیت پای کار بیایند تا مشکلات این حوزه حل شود.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: باید تلاش کنیم با همکاری مسئولان، مدیران و مردم ضمن استفاده از شیوه‌های آبیاری مدرن و صرفه‌جویی در مصرف آب و مدیریت صحیح به این حوزه بیشتر پرداخته شود و همه، وظایف خود را به درستی انجام دهیم؛ زمانی با ۲۰ متر حفاری به آب شرب دسترسی پیدا می‌کردیم، اما الان باید ده‌ها متر حفاری کنیم تا به آب برسیم.

وی ادامه داد: دولت‌مردان اگر پیش‌بینی می‌کنند آب برای کار کشاورزی کافی نیست، باید راهنمایی کنند که این کشاورز محصولی را کشت کند که کمتر به آب نیاز داشته باشد؛ اما اگر مسئولان به کشاورز قول دادند، باید پاسخگوی آن نیز باشند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم شرایطی که برای کشاورزان عزیز پیش آمده و یکسال زحمتشان به خطر افتاده را با جدیت بیشتری پای کار بیایند و مشکل آن‌ها را برطرف کنند.

میراث مکتوب قزوین از خانه‌ها به مراکز اسناد رسمی منتقل شود

آیت‌الله عابدینی در ادامه صحبت‌های خود فرارسیدن روز اسناد ملی و میراث مکتوب را یادآور شد و گفت: باید بدانیم آثار بزرگانی مانند کافی و شیخ صدوق میراث ما هستند و اگر امانتداری نشده بود و آدم‌های عاقل و مؤمن برای انتقال این میراث به دست ما کوشش نمی‌کردند، دستمان خالی بود و حدیث و روایتی نداشتیم.

وی افزود: امروز هم در شهرهای کهنی مانند قزوین خانواده‌هایی هستند که کتاب علمای خاندان خودشان را در خانه‌هایشان نگه می‌دارند، این کتب به مرور زمان از بین می‌رود و خوب است این آثار را به مراکز اسناد رسمی و کتابخانه‌های معتبر بسپاریم تا این میراث معنوی و فرهنگی ما سالم بماند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این مجموعه‌ها کتاب‌ها و اسناد تاریخی را به امانت هم نگهداری می‌کنند و اگر کسی بعدها پشیمان هم شد، می‌تواند کتب خود را باز پس بگیرد.

کد خبر 750322

دیگر خبرها

  • مسئولان، پای کار حل مشکل کشاورزان بیایند
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است