Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، حبیب صفرزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان در استودیو الفبا با توجه به مأموریت دانشگاه فرهنگیان و اسناد بالادستی و سند تحول آموزش‌ و پرورش، اظهار کرد: این دانشگاه مکلف به تأمین نیرو برای وزارت آموزش‌ و پرورش است و بر اساس رهیافت‌های علمی و داده‌های پژوهشی، بهترین معلمان از تربیت‌شدگان دانشگاه فرهنگیان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اینکه برای تقویت فرهنگ عمومی کشور در تربیت‌ معلمانی که اهلیت رفتن به کلاس داشته باشند، مکلف هستیم، گفت: باید شاکله فکری فرهنگیان به علم جدید و توأم با عشق‌ورزی به وطن باشد و از این‌ رو دانشگاه فرهنگیان باید تربیت محور باشد.
 
صفرزاده با اشاره به رسالت دانشگاه فرهنگیان و برنامه‌های غیرمناسبتی که در این دانشگاه انجام می‌شود، گفت: 160 ساعت دانشجویان در دانشگاه حضور دارند که 30 ساعت آن درسی است و برای مابقی ساعت‌ها باید برنامه‌ریزی برای حضور پربار و ثمربخش دانشجویان انجام دهیم.
 
وی، برگزاری اردوهای ایران‌شناسی، اردوهای راهیان نور با همکاری وزارت آموزش و پروش، راه‌اندازی ستاد اربعین، جهاد علمی، برگزاری 541 اردوی دانشجویی، دوره‌های توانمندسازی، تأسیس و تشکیل انجمن‌های علمی،‌ برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی، برگزاری دوره‌های شناسایی جریانات فکری و سیاسی، حمایت از تشکل‌ها، اجرای مناظره کرسی‌های آزاداندیشی، بارگذاری 77 اپلیکیشن فرهنگی و هنری، توانمندسازی اساتید در حوزه فرهنگی و هنری، برگزاری دورهای قرآنی، مسابقات فرهنگی و هنری و بیش از ده‌ها برنامه دیگر را از برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزد: این برنامه‌ها به پردیس‌های این دانشگاه ابلاغ می‌شود و هر پردیس با توجه به امکانات و نیازمندی‌هایی که دارد، تعدادی از این برنامه‌ها را برای اجرا انتخاب می‌کند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره راه‌اندازی سامانه سجفا خبر داد و گفت: این سامانه مانند سامانه‌های وزارت علوم عمل می‌کند و در آن کارشناسان فرهنگی، دانشگاه را توانمند می‌سازند تا هر نوع فعالیت و عملکردی را که انجام می‌دهند در سایت ثبت کنند؛ ضمن اینکه تشکل‌های دانشجویی در این سامانه ساماندهی می‌شوند.
 
صفرزاده با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان 756 کانون فرهنگی و هنری، 38 انجمن اسلامی و 212 انجمن علمی و دانشجویی مجوز دارند که بیشتر این مجوزها در طول 6 ماه گذشته صادر شده است، ادامه داد: دانشگاه در سلوک شخصی افراد خصوصاً دانشجویان دخالت نمی‌کند اما هدف ما تربیت‌معلمانی در تراز نظام است؛ معلمی که در اخلاق نماد خاکساری است، در حوزه علم‌آموزی دچار فرصت‌سوزی نشود و از ترویج دانایی لحظه‌ای کاستی نورزد و به علم‌ورزی عشق بورزد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با انتقاد از جذب معلمان از طریق ماده 28 و آزمون‌های استخدامی گفت: دانشگاه نمی‌تواند با این رویه معلمانی در تراز نظام تربیت کند.
 
وی با اشاره به حضور دانشجومعلمان در اردوهای راهیان نور افزود: دانشگاه فرهنگیان به دو صورت در اردوهای راهیان نور حضور می‌یابد؛ در اولین صورت، پردیس‌های هر دانشگاه دانشجویان علاقه‌مند را برای آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس به مناطق جنگی می‌برد و در صورت دوم، این حضور همراه با همکاری با وزارت آموزش‌ و پرورش است که در سال گذشته دانشجومعلمان در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به‌عنوان مربی حضور پیدا کردند و در این مورد هم کمک به آموزش‌ و پرورش انجام می‌دهند و هم برای خودشان تجربه‌هایی اندوخته می‌شود.
 
صفرزاده با اشاره به جامعه هدف معاونت فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: این معاونت پنج جامعه هدف شامل دانشجویان دوره چهارساله، دانشجویان ماده28، معلمانی که به‌صورت ضمن خدمت درس می‌خوانند، اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: امسال، ۱۰ هزار دانشجو از طریق این بورسیه جذب آموزش و پرورش خواهند شد. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: طرحی قرار است از مهر امسال اجرا شود که راتبه معلمی نام دارد. رجبعلی برزویی افزود: در این طرح از ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای جذب دانشجو معلم استفاده خواهد شد. برزویی گفت: آیین نامه راتبه معلمی تا یک ماه آینده برای تصویب به شورای عالی آموزش ارسال می‌شود که از مهر امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان صورت خواهد گرفت. رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویانی که در دانشگاه‌های خوب و سطح بالا درس می‌خوانند فراخوان خواهند شد بطوریکه دانشجویانی که دو سال از درس دانشگاه را گذرانده باشند با یکسری حداقل‌های معدلی و شرایط‌های متعددی که گذاشته خواهد شد، فراخوان می‌شوند که از سال دوم تحصیلی بورسیه آموزش و پرورش می‌شوند و مثل بقیه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، نیروی آموزش و پرورش خواهند شد. برزویی گفت: این دانشجویان علاوه بر درس‌های که در دانشگاه مبدا می‌گذرانند درس‌های مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را نیز خواهند گذراند. وی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ واحد درسی که شامل تربیتی و مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان است، این دانشجویان طی خواهند کرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشجویان دو مدرکی خواهند بود که هم از دانشگاه اصلی مدرک خواهند گرفت و هم از دانشگاه فرهنگیان مدرک دریافت خواهند کرد و این کار مشترکی بین دو دانشگاه خواهد بود.
برزویی گفت: پیش بینی می‌شود که در سال اول اجرای این طرح ۱۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان شود. به گفته برزویی، این دانشجویان جذب و استخدام دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین از معافیت سربازی و دیگر مزایای دانشگاه فرهنگیان بهره‌مند خواهند شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه شهید مقصودی همدان از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • تجمع دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند