Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:43:00 GMT

سخنان رییس جمهوری در اروپا عقلایی و مقتدرانه بود

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۳۳۷۸

سخنان رییس جمهوری در اروپا عقلایی و مقتدرانه بود

همایون هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه منافع کشور و نظام باید اولویت اول باشد، افزود: این سخنان مایه مباهات است و موجب خشنودی مردم شد.
وی اضافه کرد: سوابق آمریکا نشان داده است که این کشور نه تنها به وعده های خود عمل نمی کند بلکه همواره زیاده خواه و سلطه طلب است و هر موقع در مقابل این کشور عقب نشینی شده، رفتارهای زیاده خواهانه اش مضاعف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی با تاکید بر اینکه آمریکا امروز با اعمال تحریم های مختلف به دنبال ایجاد نابسامانی اقتصادی در ایران است، ادامه داد: مباحث امنیت ملی و مقابله با دشمن نیازمند شرایطی است و حتما باید با قدرت تمام در برابر سلطه گران ایستاد.
وی با بیان اینکه علاوه بر تحریم ها، سوء مدیریت نیز می تواند به کشور لطمه بزند، گفت: باید با اقتدار و مدیریت صحیح به مقابله با مشکلات اقتصادی و سیاسی برویم.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه گذشته، 11 تیرماه سال جاری به دعوت رسمی روسای جمهوری سوئیس و اتریش نخستین سفر خود به اروپا پس از خروج آمریکا از برجام را آغاز کرد.
روحانی پس از ورود به سوئیس با استقبال رسمی الن برسه رئیس جمهوری این کشور در فرودگاه بین المللی زوریخ مواجه شد و حمایت تمام قد اروپا از ایران را به رخ جهان کشید.
سوئیس و اتریش سال‌ها و به دفعات میزبان گفت‌ و‌ گوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در سال‌های گذشته بودند و انتخاب این 2 کشور برای سفر رییس جمهوری پیام روشنی مبنی بر تمرکز ایران بر آینده برجام است.
رئیس جمهوری در سخنان خود تحریم آمریکا علیه ایران را تحریم علیه ملت ایران، ایجاد مشکل برای زندگی و رفاه مردم و سهولت دسترسی مردم به کالای مورد نظرشان برشمرد و گفت: این اقدام دولت آمریکا اگر در چارچوب مقررات و قوانین بین‌المللی نباشد یک نوع جرم، ظلم و تجاوز به حقوق ملت‌هاست.
روحانی با بیان اینکه امروز گروه یا دولتی می‌خواهند حقوقی که ملت‌ها باید در چارچوب مقررات بین‌المللی داشته باشند را تضییع کنند، گفت: برجام را با 6 کشور و از جمله آمریکا منعقد کردیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه نظارت و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وظیفه حمایت از آن را بر عهده دارند.
3072/8135
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آژانس بین المللی انرژی اتمی تجاوز حقوق رییس جمهوری رییس جمهوری اسلامی ایران جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است