Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد در دیدار با سفیر ژاپن در تهران گفت: حضور ژاپن به عنوان مهمان ویژه در دوره آینده نمایشگاه کتاب تهران این فرصت را به وجود می‌آورد که دو ملت بیش از گذشته بیش از گذشته با فرهنگ و تمدن یکدیگر آشنا شوند. ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا‌، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر ژاپن در تهران با اشاره به اینکه حضور کشورها به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: حضور ژاپن به عنوان میهمان ویژه در دوره آینده نمایشگاه کتاب تهران این فرصت را به وجود می‌آورد که دو ملت بیش از گذشته با فرهنگ و تمدن یکدیگر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس صالحی در این دیدار با تاکید بر این مطلب افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در زمره بزرگترین رویدادهای فرهنگی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید و میلیون‌‌ها ایرانی از اقصی نقاط کشور در آن شرکت می‌کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی و ملی برای مردم و مسئولان کشورمان محسوب می‌شود و می‌تواند فرصتی را هم برای ژاپن به عنوان میهمان ویژه در دوره آینده فراهم کند تا روابط فرهنگی دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

صالحی با اشاره به روابط دیرینه ایران و ژاپن ادامه داد: دو کشور نزدیک به ٩ سال است که روابط دیپلماتیک با یکدیگر دارند و ٦ سال است که دارای موافقت‌نامه فرهنگی هستند و بر اساس آن فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشترک خود را پیش می‌برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روابط تاریخی و تمدنی دو ملت قدیمی و کهن است و اشتراکات و ارتباطات فرهنگی و هنری بر استمرار آن می‌افزاید.

وی با اشاره به سالروز شصتمین سال امضای موافقت‌نامه فرهنگی دو کشور و نودمین سال برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن ادامه داد: این سالروز می‌تواند فرصتی برای گسترش روابط فرهنگی و دیپلماتیک میان دو کشور باشد و باید از آن حداکثر بهره را برد.

صالحی در ادامه با اشاره به عرصه فرهنگی و هنرهای  سینما، موسیقی، تجسمی، نمایشی، ادبیات و ترجمه کشورمان بر همکاری‌های مشترک در این زمینه‌ها با هدف آشنایی دو تمدن بزرگ آسیایی ایران و ژاپن تاکید کرد.

وی افزود: سفارت ژاپن در حوزه های مختلف فرهنگی فعالیت‌های خوبی در ایران داشته است و ما آمادگی استمرار و ادامه این فعالیت‌ها را داریم.

عضو کابینه دوازدهم در ادامه بر همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های گفت‌وگوهای ادبی و دینی تاکید کرد.

در این دیدار هیرویاسو کوبایاشی سفیر ژاپن در تهران با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و دیپلماتیک دو کشور گفت: خوشحالم که به عنوان سفیر ژاپن در ایران فعالیت می‌کنم و از کارم لذت می برم.

وی افزود: ایران و ژاپن دارای روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی هستند و بسیاری از کالاهای ایران از طریق راه ابریشم وارد ژاپن شده است. در حال حاضر روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف گسترش یافته است.

سفیر ژاپن در تهران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه این کشور در سال ٢ ١٥ به ایران گفت: در این سفر شورای همکاری ایران و ژاپن تاسیس شد که بر اساس این شورا، ٦ کارگروه تشکیل شد و کارگروه ورزش و فرهنگ یکی از این ٦ کارگروه بود و سال گذشته دومین جلسه آن برگزار شد و درباره همکاری‌های مشترک فرهنگی و ورزشی  دو کشور بحث شد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و ما به راهنمایی‌های آن برای پیشبرد روابط فرهنگی دو کشور نیاز داریم.

انتهای پیام/

R1013198/P1439/S4,35/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت ارشاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟

کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کشور پاکستان به‌‌دلیل هم‌مرزی و همچنین قرابت‌های فرهنگی با ایران، ظرفیت بزرگی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورمان را دارد.اما از سال‌ها پیش آمریکا و همدستان غربی او برای استثمار کشورهای منطقه و جلوگیری از استقلال آن‌ها، مشکلات متعددی را در روابط آن‌ها ایجاد کرده اند.یکی از بزرگ‌ترین مفاسد، ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مشترک مرزی ایران و پاکستان است که برای جلوگیری از همکاری‌های دوکشور ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟