Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:30:56 GMT

صدور مجوز سقط درمانی در لرستان 84 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۴۸۲۵

صدور مجوز سقط درمانی در لرستان 84 درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا از پزشکی قانونی لرستان، حمیدرضا نظیفی افزود: در این مدت تعداد 46 پرونده تقاضا و پارسال 25 مجوز سقط درمانی در استان لرستان صادر شده است.
وی گفت: سال گذشته 203 فقره پرونده تقاضا برای صدور سقط جنین در استان تشکیل شده که در مقایسه با سال ماقبل آن با 188 مورد تقاضا، افزایش هشت درصدی دارد.
نظیفی بیان کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده سال 1396 در این مورد، پس از بررسی های لازم برای 167 مورد مجوز سقط جنین صادر و 9 مورد به عدم صدور مجوز ختم شدند و 26 پرونده عدم پیگیری درخواست کنندگان را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل پزشکی قانونی لرستان درخصوص روند صدور مجوز سقط درمانی با بیان اینکه برای درخواست سقط درمانی حتما نیازی به اخذ دستور از مراجع قضایی نیست، اضافه کرد: مادران بارداری که درمراقبت‌های چهارماه اول بارداری به علت وجود بیماری در مادر و بر اساس نظر پزشک معالج قادر به ادامه بارداری نیستند یا در بررسی‌های سونوگرافی یا ژنتیک شواهد ناهنجاری جنینی دارند می‌توانند به پزشکی قانونی مراجعه کنند.
نظیفی افزود: پس از تشکیل پرونده اولیه ارزیابی‌های تکمیلی برای این بانوان صورت خواهد گرفت و در صورتی که وجود بیماری زمینه ای مادر یا ناهنجاری جنینی جزء اندیکاسیون‌های قانونی سقط جنین باشد مجوز سقط جنین درمانی برای آنها صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: بعد از چهار ماهگی جنین امکان صدور مجوز سقط وجود ندارد و مادران باردار باید تحت نظارت پزشکان معالج یا مراکز بهداشتی و درمانی پایش‌های اولیه را به موقع یعنی حدود سه ماهگی انجام دهند.
وی تاکید کرد: در صورتی که ناهنجاری جنین منجر به حرج او شود یا در شرایطی که مادر بیماری خطرناکی داشته باشد و ادامه بارداری سبب خطر جانی برای وی شود، مادر می‌تواند با مراجعه به پزشکی قانونی نسبت به صدور مجوز سقط درمانی تقاضا کند.
نظیفی گفت: صدور مجوز سقط درمانی به شرطی که سن جنین کمتر از چهار ماه و معادل 19 هفته باشد صادر می شود و چنانچه سن جنین از 19 هفته بیشتر باشد و یا بر اساس سونوگرافی، بیش از چهار ماه از زمان لقاح گذشته باشد به هیچ وجه برای فرد متقاضی، مجوز سقط صادر نخواهد شد.
وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت مجوز با توصیه پزشک بیمار به پزشکی قانونی برای سقط درمانی مراجعه می‌کنند که پزشکی قانونی نیز پس از بررسی مدارک مجوزهای لازم را صادر می‌کند.
نظیفی اضافه کرد: مجوز سقط‌ درمانی در زمان وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری و یاناهنجاری‌های جنینی شامل عقب افتاده و ناقص‌الخلقه بودن جنین با تایید سه پزشک متخصص توسط پزشکی قانونی صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی‌شود گفت: باید ناهنجاری‌های پس از تولد با حیات نوزاد منافات داشته و این موضوع مورد تایید سه پزشک متخصص و معتمد باشد.
وی افزود: قانون مجازات اسلامی‌ جدید مصوب 92 در ماده 718 در تبصره‌ای در صورت خطر جانی مادر، محدودیت سنی برای سقط را برداشته است.
نظیفی تصریح کرد: بر اساس این قانون، اگر مادر بیماری قلبی داشته باشد، چنانچه بالای 19 هفته باشد و جان وی به خطر بیفتند پزشک می تواند بدون مشورت بارداری را خاتمه دهد و نیازی به مراجعه به پزشکی قانونی نیست اما از نظر ناهنجاری جنین، در قانون امکان سقط بعد از 19 هفته پیش‌بینی نشده است.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهداشتی و درمانی بیماری قلبی ژنتیک سقط جنین ناهنجاری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال‌های خبری، مجوز بگیرند

 هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد