Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خلیل آباد با بیان اینکه در این سال‌ها آنچه که مورد غفلت واقع شده بحث آموزش است و متأسفانه ما کشاورزان را رها کرده ایم، گفت: تناقض گویی کارشناسان کشاورزی باعث سردرگمی کشاورزان و عاملی برای بی اعتمادی بیشتر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، بهروز بنیادی، ظهر امروز در جمع کشاورزان شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: کشاورزی در منطقه ترشیز به عنوان اصلی ترین محور توسعه سه شهرستان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در این سال‌ها آنچه که مورد غفلت واقع شده و همه کارشناسان جهاد کشاورزی و شخص وزیر به آن اذعان دارند بحث آموزش است و متأسفانه ما در این سال‌ها کشاورزان را رها کرده ایم.

نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه در قسمت های مختلف اداره جهاد کشاورزی افراد تحصیل‌کرده در مقاطع دکتری، فوق لیسانس و لیسانس حضور دارند، تصریح کرد: ولی چرا باید امروزه کارشناسان مراحل اولیه زندگی یک گیاه را آموزش بدهند؟ و این نشان دهنده این است که در بحث آموزش غفلت شده است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه افراد فارغ تحصیل دانشگاهی زیادی در بدنه جامعه وجود دارد ولی از پتانسیل آن‌ها نتوانسته ایم استفاده کنیم یا خود مجموعه مدیریت نخواسته یا کشاورزان به توصیه های کارشناسان عمل نمی کرده اند.

بنیادی با تاکید بر اینکه منبع درآمد یک کشاورز تنها همین گیاه است و بس، اذعان کرد: بسیاری از صحبت هایی که کارشناسان بیان می کنند برای تغییر در شخصی که چهل پنجاه سال یک روشی را در پیش گرفته، سخت خواهد بود و قطعاً کارشناسان به این مسئله اذعان دارند.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر که ما به کشاورز اطمینان خاطر بدهیم که برای شما هیچ اتفاقی رخ نمی دهد باز هم کشاورز به راحتی این مسئله را نخواهد پذیرفت، عنوان کرد: بارها با وزیر جهاد کشاورزی صحبت کرده ایم که شما تغییر الگوی کشت را مطرح می کنید ولی اگر قرار به تغییر الگوی کشت باشد باید کشاورز به مدت دو سال مورد حمایت مالی قرار گیرد و گیاهی معرفی شود که زود به ثمر و درآمد برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه منطقه ترشیز باید در این زمینه برنامه ریزی لازم را داشته باشد و البته گیاهان جدیدی وارد منطقه شده است، تشریح کرد: سیاست های کلان باید در کل مجموعه وزارت خانه با حضور دانشگاهیان تصمیم گیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بنا به گفته کارشناسان، با همین کمبود منابع آبی بازهم کشور ایران این قدرت را دارد که تغذیه بیش از 25 کشور مجاور و آسیای میانه را به عهده گیرد، بیان کرد: ایران این توانایی و توانمندی را دارد اما چیزی که در اینجا مورد غفلت واقع شده بحث آموزش، به روز رسانی و استفاده و اعتماد به علوم روز و یک زبان بودن کارشناسان است.

بنیادی همچنین در ادامه با بیان اینکه کارشناسان حوزه کشاورزی باید یک صدا شوند، افزود: تناقض گویی کارشناسان کشاورزی باعث سردرگمی کشاورزان و عاملی برای بی اعتمادی بیشتر شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کشاورز باید به روز رسانی شود و فرزندان کشاورزان را نیز در این زمینه دخیل کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان و فرزندان نیز باید وارد عرصه کشاورزی شوند و آینده کشاورزی کشور را تأمین کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب

عبدالنبی امینی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براثر بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از ۱۴۰ میلیمتر گزارش شده اکثر جاده‌های بین مزارع تخریب و تردد ماشین آلات کشاورزی را غیرممکن کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت دربخش کلات مورموری آ غاز ش ده است، برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی ضمن تخصیص اعتبارات بحران به بخش کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان عزیز بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

وی گفت: برابر بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی وضعیت مزارع کشاورزی را پس بارندگی ها مطلوب و به کشاورزان گرامی توصیه می‌شود تا رسیدن مزارع به نرم برداشت عجله نکنند.

کد خبر 6096123

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان