Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:20:07 GMT

فارس عزادار شهادت رییس مذهب شیعه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۵۷۴۱

فارس عزادار شهادت رییس مذهب شیعه

استان فارس و شهر شیراز به‌ عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در آستانه‌ سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، عزادار رییس و بنیانگذار مکتب شیعه‌ است.

به گزارش ایسنا، با فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، رییس مذهب شیعه، پرچم سیاه بر بلندای گنبدهای فیروزه‌ای حرم‌های مطهر امامزادگان واجب التکریم در شیراز و فارس به اهتزاز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ایام مراسم‌های مختلفی در بزرگداشت مقام و تبیین اندیشه‌های حضرت امام صادق(ع) در حرم‌های مطهر، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و مساجد و اماکن مقدس استان فارس و شهر شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این زمینه از بر پایی آئین‌های سوگواری و عزاداری و سخنرانی در بیش از ۵۰۰ بقعه و اماکن متبرک و مقدس این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با اشاره به آغاز ویژه برنامه‌های ایام شهادت بنیانگزار مکتب شیعه، زمان برگزاری این برنامه‌ها را عموما از شامگاه ۱۷ تیرماه و بعد از نماز مغرب و عشا اعلام کرد:

موسوی در عین‌حال از ادامه‌ی برنامه‌های پیش‌بینی شده از صبح روز ۱۸ تیرماه در بقاع و حرم‌های امامزادگان استان فارس خبر داد و گفت: مراسم شام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در بعضی از بقاع متبرک فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در شیراز خصوصا بارگاه ملکوتی حضرت احمدابن موسی‌الکاظم، شاهچراغ(ع) نیز به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، ویژه‌ برنامه‌هایی شامل سخنرانی، مرثیه‌سرایی و عزاداری را از غروب یکشنبه ۱۷ تیرماه پیش‌بینی کرده است.

علاوه بر برگزاری ویژه آیین‌های عزاداری در حرم‌های امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد نیز امشب و فردا میزبان برپایی مراسم‌های عزاداری و سوگواری خواهند بود. 

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه ۱۸ تیرماه و در بزرگداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) تمام اماکن گردشگری و تفریحی تحت نظارت میراث فرهنگی فارس در سراسر این استان تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شهادت حضرت امام جعفر صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزای صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف استان همزمان با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجرى قمری در مدینه منوره متولد شدند و کنیه آن حضرت (ع) «ابو عبدالله» و لقبشان «صادق» است.

دوره امامت آن حضرت (ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان، ۳۴ سال به طول انجامید.

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • لرستان؛ سوگوار و عزادار شهادت صادق آل عبا (ع)
  • یزد عزادار صادق آل محمد (ع)
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • بیست و پنجم شوال، سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • برپایی دسته‌های عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)