Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیمه مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد "پیرو افزایش قیمت خودرو پیشنهاد می‌شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند، با مراجعه به شرکت‌های بیمه سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند".

گفتنی است بر اساس ماده ۱۰ قانون بیمه در صورتی که مالی به کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه‌گر به تناسب مبلغی که بیمه کرده است (و نه قیمت روز مال) در برابر خسارات وارد شده به اموال بیمه شده مسئول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس از آنجایی که بیمه بدنه ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو دارد، اگر مشتریان سازمان‌های بیمه‌ای در زمان ثبت قیمت سرمایه خودروی خود مبلغ آن را برای مثال ۳۰ میلیون تومان ثبت کرده باشند، در زمان بروز حادثه اگر قیمت خودروی آنها ۵۰ میلیون تومان شده باشد، بیمه موظف به پرداخت خسارت بر اساس قیمت ثبت شده خودرو خواهد بود. به همین خاطر مشتریان اگر مایل به دریافت خسارت به قیمت روز خودروی خود هستند، باید به سازمان بیمه گر خود مراجعه کرده و قیمت روز سرمایه خود را ثبت کنند. طبیعی است که این افزایش سرمایه نیازمند پرداخت مابه التفاوتی هم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بيمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از افراد شاغل طرحی را به عنوان بیمه بیکاری در نظر گرفت تا در صورت بیکار شدن کارکنان آنها بتوانند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شوند و امرار معاش کنند.

اما به گفته شهروندخبرنگار با وجود اینکه در سال جدید تمامی حقوق ها افزایش یافته است اما این افزایش شامل بیمه بیکاری نمی شود.

وی با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و درود بنده ٢۴ سال پرداختی بیمه دارم و هنگامی که هرساله افزایش می‌خورد ما هم با همان افزایش همه ساله بیمه را پرداخت می کردیم. اکنون بنده یکسال و نیم تعدیل شدم و از بیمه بیکاری استفاده می‌کنم. اما با وجود اینکه در سال جدید همه حقوق‌ها افزایش داشته اما فقط بیمه بیکاری هست که افزایش شاملش نمی شود و وقتی این موضوع را پیگیری کردم به من اعلام کردند قانون افزایش نداریم. اما همه چیز گران شده است و از سوی دیگر بنده مستاجر و متاهل هستم و فرزند دانشجو دارم خواهش می‌کنم این موضوع را رسیدگی کنید مشکل خیلی از مردم است.

منبع: رنجبر - شهروند خبرنگار

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • راه‌های تقویت اعتماد به نفس با افزایش سن
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • با این نوآوری بیمه بدنه دیگر معنایی نخواهد داشت! + فیلم