Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- شورای حقوق بشر سازمان ملل اقدام استرالیا در بازداشت و زندانی کردن مهاجران غیرقانونی در بازداشتگاه های این کشور را محکوم کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این ارگان سازمان ملل باصدور بیانیه ای انتقادی علیه استرالیا گزارش داد: برخی از این مهاجران غیرقانونی حدود 9 سال است که در بازداشتگاه های استرالیا به صورت غیرقانونی بدون هیچ اتهامی در زندان به سرمی برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگروه بازداشت های خودسرانه، یکی از ارگان های اصلی این شوراست که موارد مرتبط با بازداشت های غیرقانونی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش می کند.
این کارگروه از سال 2017 تاکنون 5 گزارش انتقادی در موارد بازداشت های نامحدود مهاجران غیرقانونی و پناهجویان دربازداشتگاههای استرالیا منتشر کرده است.
این شورا در این گزارش ها به طور مستمر بازداشت های نامحدود این مهاجران را توسط استرالیا غیرقانونی اعلام و آن را محکوم کرده است.
در تمامی این گزارش ها از استرالیا خواسته شده است تا مردان بازداشت شده را بلافاصله آزاد کند و به آنها غرامت به منظور جبران خسارت و بازداشت غیرقانونی بپردازد.
با این وجود هیچیک از این مردان که در رده سنی 29 تا 45 سال هستند، آزاد نشده و همچنان در زندان های استرالیا به صورت غیرقانونی به سر می بردند.
طبق گزارش روزنامه گاردین از این ارگان سازمان ملل ، یکی از این موارد ، یک پناهجوی افغانی بود که از سال 2009 تاکنون به طور مستمر در مرکز بازداشتگاه استرالیا محبوس بوده است.
تاکنون درخواست وی برای محافظت در دادگاه استرالیا رد شده و وضعیت پیچیده ای در مراکز قضایی پیدا کرده است.
پناهجوی دیگر فردی بی خانمان به نام ' سعید ایماسی ' از صحرای غربی است که از سال 2010 پس از ورود غیرقانونی به آبهای استرالیا بازداشت و تا امروز در زندان بدون هیچ نوع اتهام مشخص و یا دادگاهی شدن به سرمی برد.
یکی از آنها یک کودک سرباز پیشین سودان بوده که ازجنگ داخلی دراین کشور فرار کرده و درسن 15 سالگی به طور غیرقانونی وارد آبهای استرالیا شد که به رغم مشکلات روحی همچنان در زندان به سرمی برد و دولت این کشور حتی نمی تواند وی را به کشور دیگری اعزام کند.
مورد دیگر نیز پسری است که از سن 16 سالگی به دلیل ورود غیرقانونی به مرزهای استرالیا در5 سال گذشته در بازداشت نامحدود به سرمی برد.
کارگروه شورای حقوق بشر سازمان ملل درموارد فوق بازداشت های نامحدود را محکوم و استرالیا به دلیل زیرپاگذاشتن حقوق بشر مورد انتقاد قرار داده است.
این کارگروه از استرالیا خواسته است تا با احترام به حقوق انسان ها این مهاجران غیرقانونی را آزاد کند.
برخی مقام های استرالیایی سال گذشته اعلام کردند: حدود 2 هزار نفر مهاجر غیرقانونی از جمله تعدادی اتباع ایرانی در بازداشتگاههای استرالیا در دو جزیره دور افتاده در اقیانوس آرام زندگی می کنند که 150 نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.
مشکل مهاجران غیرقانونی در استرالیا از سال 2013 میلادی که درهای این کشور به روی پناهجویان بسته شد به یک مشکل حقوق بشری تبدیل شده است.
بدنبال تصمیم دولت استرالیا مهاجران غیرقانونی که از طریق دریا قصد ورود به خاک استرالیا را داشتند در اردوگاه‌هایی خارج از کشور، درجزایر مانوس گینه پاپوا، نائورو و کریسمس اسکان یافتند و زمانی طولانی در شرایط نامناسب در انتظار رسیدگی به پرونده خود به سر می برند.
سیاست های سختگیرانه دولت مالکوم ترنبول در مورد مهاجران غیرقانوین حتی به کمک های همسایه اش نیز برای رفع این بحران دست رد زده است.
دولت نیوزیلند 2.7 میلیون دلار برای ارائه خدمات ضروری به مهاجران غیرقانونی ساکن دو بازداشتگاه در جزیره مانوس و نائورو اختصاص می دهد و درعین حال از دولت استرالیا خواسته است تا با پیشنهاد این کشور برای پذیرش 150 نفر ازاین مهاجران غیرقانونی موافقت کند. اقدامی که با مخالفت کانبرا روبرو شد.
شبد**1599*9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استراليا مهاجران غيرقانوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان کنفرانس همکاری اسلامی در بیانیه پایانی نشست دیشب خود بار دیگر نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد.

۵۷ کشور حاضر در سازمان همکاری‌ اسلامی در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست سران خود که در شهر بانجول پایتخت گامبیا برگزار شد، خواستار افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی و اعمال تحریم در تمامی سطوح اقتصادی و ورزشی و فرهنگی و بین المللی ضد رژیم صهیونیستی شدند.

این بیانیه نسل کشی ضد غزه و کشتار و کوچ اجباری فلسطینیان در این منطقه از سوی نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواستار برقراری فوری و غیر مشروط آتش بس در اراضی فلسطین و صدور مجوز برای ورود کمک‌های انسان‌دوستانه شدند.

این نشست که طی روزهای شنبه و یکشنبه با شعار «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» برگزار شد، اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از هویت اسلامی قدس شریف در برابر تلاش‌های یهودی‌سازی دشمن صهیونیستی را خواستار شد.

حاضران در این نشست همچنین از گسترش تلاش‌های جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین و دستیابی آن به عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرده و از جامعه جهانی خواستند تا اقدامات نژادپرستانه اسرائیل در اراضی تاریخی فلسطین را جرم قلمداد کند.

خبرگزاری آناتولی در خبری غیر رسمی به نقل از برخی منابع گزارش داد که سازمان همکاری‌های اسلامی با درخواست برخی اعضای خود برای مداخله در شکایت مطرح شده ضد اسرائیل در دادگاه لاهه موافقت کرده است.

این منابع می‌افزایند که در این اجلاس همچنین تاکید شده است دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، در جنایت‌ها و نسل کشی این رژیم همدست هستند. این منابع می‌افزایند که تصمیم لازم برای حمایت از فلسطینیان در این اجلاس اتخاذ شده است.

کد خبر 6097807

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی اعلام شد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ثبت کد ارسالی برای استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!