Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@04:59:19 GMT

نگرانی مرغداران گنابادی در پی قطع ناگهانی برق

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۶۲۱۶

نگرانی مرغداران گنابادی در پی قطع ناگهانی برق

جمعی از مرغداران گنابادی در پی قطع ناگهانی برق توسط اداره برق و تلف شدن بیش از ۶۰۰۰ قطعه مرغ، مقابل اداره برق تجمع کردند.

این مرغداران متضرر با آوردن مرغ‌های تلف شده خود در جلوی اداره برق گناباد تعدادی از آن‌ها را به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: با توجه به هوای گرم، مشکلاتی برای تأمین انرژی در کشور بوجود آمده، اما انتظار می‌رفت که حداقل برق واحد‌های تولیدی از جمله مرغداری‌ها قطع نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرغدار اضافه کرد: این ندانم کاری‌ها باعث اخلال در بحث تولید در کشور می‌شود.

وی افزود: ما اگر دنبال روی منویات مقام معظم رهبری هستیم باید از تولید ایرانی و کالای ایرانی حمایت واقعی داشته باشیم نه این‌که اقداماتی انجام دهیم که خسارات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

علی اکبری خاطرنشان کرد: هنوز این خسارت ادامه داشته؛ چراکه درمان این مجموعه مرغداری نیازمند سرمایه زیادی است.

این مرغدار گنابادی گفت: بیشترین تولید مرغ شهرستان در محور بیدخت به روستای نجم آباد وجود داشته و انتظار داشتیم که حداقل برق این مسیر را قطع نکنند.

اداره برق می‌توانست به ما فرصت دهد

حسن علی خدادادی دیگر مرغدار تجمع کننده نیز در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: ظهر روز گذشته بر اثر قطع برق حدود بیش از ۲ هزار قطعه مرغ ۳ کیلوئی از واحد مرغداری بنده تلف شدند، آنهم زمانی که این مرغ‌ها آماده ورود به بازار بودند.

وی خاطرنشان کرد: اداره برق می‌توانست یکی دو روز به ما فرصت دهد تا فکری برای مولد اضطراری داشته باشیم که متأسفانه این فرصت داده نشد.

مرغداران نیازمند حمایت بیشتر

در ادامه حسن مقیمی رئیس هیئت مدیره شرکت مرغداران متشکل گناباد نیز در گفتگو با ایسنا، تاکید کرد: در چهار روز قبل به شرکت اعلام کرده‌اند که امکان قطعی برق وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما نیز در پاسخ به اداره برق نامه نوشتیم که با توجه به خسارت وارده در طول یک ماه گذشته به مرغداران کشور، حتی الامکان از قطع کردن برق مرغداری‌ها جلوگیری شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت مرغداران متشکل گناباد گفت: متأسفانه روز گذشته با بی‌توجهی به درخواست مرغداران در ساعات ظهر برق محور بیدخت به نجم آباد توسط اداره برق قطع شد که در این رابطه بیش از ۶ هزار قطعه مرغ از دو مرغداری شهرستان تلف شدند.

مقیمی با اشاره به این‌که تاکنون با فرمانداری، اداره برق و جهادکشاورزی در این رابطه مکاتبه شده است، تصریح کرد: با توجه به این‌که مرغداران با مشکلات عدیده‌ای نظیر افزایش قیمت دان و ... دست و پنجه نرم می‌کنند می‌بایست حمایت بیشتر و بهتری از این تولید کننده صورت پذیرد.

از مردم عذرخواهی می‌کنم

محمد بهشتی رئیس اداره برق گناباد نیز در گفتگو با ایسنا، با بیان این‌که بحث قطعی برق دستوری است که در کل کشور در حال اجراست، گفت: آن زمانی که احساس نیاز شود از طرف مرکز کنترل مقداری از بار شبکه به ناچار بایستی کم شود.

وی افزود: ما در این رابطه به مراکز حساس تولیدی از جمله مرغداری‌ها به صورت مکتوب، تلفنی و پیامکی اطلاع رسانی کرده‌ایم.

رئیس اداره برق گناباد ضمن عذرخواهی از مردم و بویژه مرغداران متضرر، خاطرنشان کرد: برق یک منطقه قابل تفکیک نبود، ولی زمان قطع برق را کم کرده‌ایم.

بهشتی تأکید کرد: قطعی برق مشکلی نیست که خیلی قابل پیش‌بینی باشد و ممکن است به دلیل شکستگی تیر برق یا آسیب‌هایی که در شبکه پیش می‌آید برق قطع شود و بر همین اساس باید افرادی که نسبت به قطع برق حساس هستند برای استفاده از مولد‌های اضطراری از قبل پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گناباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو