Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:39:17 GMT

دستورالعمل جدید واردات در مقابل صادرات

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۶۹۲۰

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل سازمان توسعه تجارت، جزئیات دستورالعمل جدید واردات در مقابل صادرات را در 14 بند ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس این دستورالعمل، کلیه صادرکنندگان کالاها به جز فراورده های نفتی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات سنگین می توانند نسبت به فروش ارز حاصل از صادرات و واگذاری پروانه صادراتی به واردکنندگان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این زمینه مدیر کل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی نیز از شکل گیری معاملات بازار ثانویه ارز و تعیین نرخ آن­ در سامانه نیما در چند روز آینده خبر داد.
دانلود  به گفته کسرایی پور 80 درصد درامد ارزی کشور که از طریق صادرات نفت، پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی حاصل می شود باید کماکان در سامانه نیما ثبت و صرف وارادات کالاهای اساسی گروه های اول و دوم شود.  مدیر کل سیاست ها و مقررات ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: ارز حاصل از  20 درصد صادرات خرد که قرار است به وارادات کالاهای گروه سوم تعلق گیرد، در بازار ثانویه با نرخ رقابتی داد و ستد خواهد شد.
کسرایی پور پیش بینی کرد با راه اندازی کامل بازار ثانویه قیمت ارز در بازار روند کاهشی را در پیش بگیرد.  دانلود

  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار ثانویه ارز معاملات سامانه نیما بانک تجارت بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالاهای مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد.

بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آنها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گران‌تر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد.

کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تأمین می‌کند.

کد خبر 751015

دیگر خبرها

  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • ۲ کالای اساسی برنج و روغن مشمول ارز ترجیجی شد
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • درخواست رسیدگی به ایفای تعهدات ارزی تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد