Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@23:01:18 GMT

منشا پیامک جعلی عیدفطر مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۷۲۵۵

منشا پیامک جعلی عیدفطر مشخص شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، مجید حقی با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامکهای تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام‌رسانهای اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیامها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این باره به مشترکان اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند همچنین به تمامی شرکتهای ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری می‌‌کند، از تمامی مردم درخواست کرد ضمن بی‌توجهی به اینگونه پیامها، اطلاعات مربوط به سرویسها و خدمات ارزش افزوده را از سایتهای اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.

او درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر درباره فعال‌سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.

وی افزود: این سرویس برای حدود 500 هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیرفعال شده و بسته اینترنتی مشترکان به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد همچنین هزینه‌های دریافت شده از 3 هزار و 100مشترک برای فعالسازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیامک تبلیغاتی رگولاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۷۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان

معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن فعال در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، مهدی سیفی باغی‌خانی اظهار کرد: معادن نقش مهم و اساسی در اشتغال‌زایی دارند و در حال حاضر ۴۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان کردستان مشغول به کار هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت معادن در اشتغال‌زایی شغل‌های غیرمستقیم، بسیاری نیز از وجود این معادن برخوردار می‌شوند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان اکتشافات معادن در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بحث اکتشاف معادن دو بخش خصوصی و دولتی امور اکتشافات را در سطح استان انجام می‌دهند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: در بخش دولتی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان صمت، سازمان زمین‌شناسی و ایمیدرو، اکشتافات معدنی در سطح وسیع به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این اقدام با هدف شناسایی عناصر کمیاب که در حالت عادی به آن توجه نشده، در حال انجام به صورت سطحی و عمقی است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: پس از شناسایی، سرمایه‌گذاری از طریق ایمیدرو انجام می‌شود و سازمان زمین شناسی در امور اکتشافات از توان نیروهای متخصص استانی نیز استفاده می‌کند.

سیفی باغی‌خانی به رسالت بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی نیز تعدادی شخصیت حقیقی و حقوقی عملیات اکتشاف را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای متخصص نیز در زمینه اکتشافات معدنی در سطح استان داریم، تصریح کرد: همچنین در این بخش از توان فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی استفاده می‌شود و عمده فعالیت‌ها توسط نیروهای متخصص داخل استان در حال انجام است و در هر جا که نیاز باشد از توان نیروهای متخصص کشوری نیزه بهره می‌بریم.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت استان در کشفیات معادن اشاره و خاطرنشان کرد: استان کردستان از لحاظ کیفی و ذخایر معدنی وضعیت بسیار خوبی دارد و ذخایر و معادن فلزی در حال اضافه شدن هستند.

سیفی باغی‌خانی ادامه داد: همچنین معادن سنگ آهن و طلا نیز در استان در حال اکتشاف است و سایر اکتشافات قبلی نیز در حال انجام است.

وی به وضعیت سرمایه‌گذاران به بخش معادن نیز اشاره و اضافه کرد: سرمایه‌گذاران نگاه خوب و مثبتی به حوزه معادن دارند و با تاکید مقام معظم رهبری بر حوزه معادن و جایگزینی آن به جای نفت اهمیت معادن روز به روز در حال بیشتر شدن بوده و استقبال سرمایه‌گذاران بیشتر است.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: بیشترین معادن سطح استان در شهرهای قروه، بیجار و سقز وجود دارد.

کد خبر 751580

دیگر خبرها

  • وجود ۲۰۰ معدن فعال در کردستان
  • تغییر جدید در خط ۴۷ اتوبوسرانی اصفهان
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • تعیین شهریه مدارس غیردولتی براساس الگوی شهریه
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • ◄ تکذیب نقل قول ذکر شده از مدیرعامل راه آهن در پیامک ارسال شده برای کارکنان
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • شهروندان مراقب پیامک های جعلی باشند