Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:05:06 GMT

جدیدترین حکمی که در فارابی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۷۴۵۰

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حکمی اعضای کارگروه توسعه روش‌های نوین تولید فیلم را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «علیرضا تابش» در حکمی سعید منظری، دکتر امیررضا معتمدی و حبیب ایل بیگی را به عنوان اعضای کارگروه توسعه روش‌های نوین تولید فیلم منصوب کرد.

در متن حکم یاد شده خطاب به اعضا چنین آمده است:

«نظر به تجارب ارزنده در حوزه سینما و صنعت تصویر، به موجب این حکم به عنوان عضو کارگروه توسعه روش‌های نوین تولید فیلم منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مهمترین اهداف این کارگروه توسعه روش‌های نوین تولید فیلم عبارت است از:

«نظارت بر تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری‌های نوین در حوزه فیلمسازی، نهادینه کردن روش‌های استاندارد در روند فیلمسازی در مراحل پیش تولید، فرهنگ‌سازی در بین مشاغل خلاق فیلمسازی برای استفاده از فناوری‌های نوین در تولید فیلم با بهره‌گیری از انواع رسانه‌ها از جمله نشریات الکتریکی و یا سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و...، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها به منظور آشنایی عوامل موثر فیلمسازی با استفاده از کارشناسان داخلی و خارجی، شناسایی نیروهای توانمند در حوزه فناوری های نوین به ویژه VFX و CGI و برنامه ریزی برای رشد و پرورش آن و نظارت و ارزیابی بر روند تولید فیلم برای حصول اطمینان از اجرای دستورالعمل‌های صادره از طرف کارگروه.»

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام علیرضا تابش مدیرعامل فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این پژوهشگاه در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده است، گفت: جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه در زمینه جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفت آن را نشان می‌دهد.

عظیم کلانتری‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به اینکه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در مسائل مختلف این حوزه همانند تولید، فناوری‌ها، سیاست‌ها، بازارها و مسائل کلان کشورهای تولید و صادرکننده در حوزه گاز تشکیل شده است، اظهار کرد: ایران، قطر، روسیه و الجزایر بازیگران اصلی این مجمع هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل کلی صنعت گاز مربوط به تحقیق و توسعه فناوری است، افزود: نمایندگان کشورهای صادرکننده گاز به‌منظور تبادل و اشتراک تجربه‌ها و تحقیق درباره مسائل آینده به‌صورت مشترک، تصمیم به تأسیس مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف گرفتند که کارگروه علمی و فنی این مؤسسه وظیفه بررسی طرح‌های تحقیقاتی برگزیده کشورهای عضو برای آینده گاز را به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: با تصمیم جی‌ئی‌سی‌اف، الجزایر به‌عنوان میزبان مؤسسه تحقیقات گاز انتخاب شده است و نماینده کشورها در کارگروه علمی و فنی آن عضویت دارند که برای تأثیرگذاری بیشتر این مؤسسه بودجه مشخصی نیز برای حمایت از طرح‌های آینده‌نگرانه در نظر گرفته شده است.

کلانتری‌اصل با بیان اینکه ایران در صنعت نفت به‌طور کلی و مشخص در صنعت گاز صاحب تجربه زیادی است، اظهار کرد: کشور ما با اتکا به دانش فنی بومی دارای تجارب ارزشمندی در زمینه مهندسی، طراحی، تحقیقاتی و عملیاتی بر پایه فناوری در صنعت گاز است که تعدادی از آنها در قالب طرح به مؤسسه تحقیقات گاز جی‌ئی‌سی‌اف ارائه شده است.

ایران بازیگر قابل احترام در صنعت گاز

وی با اشاره به اینکه ایران بازیگر قابل احترامی در صنعت گاز است، افزود: متناسب با جایگاه ایران از نظر منابع و ذخایر گازی، کشور با دارا بودن مراکز تحقیق و توسعه معتبری همچون دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت و مرکز مطالعات بین‌المللی انرژی، نقش مؤثری در فعالیت‌های پژوهش‌محور این صنعت به‌عهده دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه در نهادهای بین‌المللی از کسانی که در رشد و شکوفایی مسائل مورد اجماع و علاقه کشورها در سطح بین‌المللی مشارکت دارند قدردانی می‌شود، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه تحقیق و توسعه فناوری فعالیت‌های متعددی انجام داده و جایزه‌ای که به طرح منتخب پژوهشگاه درباره جمع‌آوری گازهای همراه تعلق گرفت، قدردانی از تلاش‌های چندساله وزارت نفت برای جمع‌آوری این گازها بود که نشان‌دهنده تعهد بلندمدت وزارت نفت برای صیانت از منابع گازی و جلوگیری از هدررفتن آن است.

کلانتری‌اصل ادامه داد: امسال در رویداد نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بیش از ۳۰ طرح‌ متناسب با ظرفیت کشورهای عضو در حوزه صنعت گاز مانند طرح ال‌ان‌جی، جمع‌آوری گازهای مشعل و مباحث زیرزمینی ازسوی کارگروه علمی و فنی ارزیابی شد که از میان آنها طرح مدیریت و جمع‌آوری گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و در فرآیند تولید و فرآوررش نفت کشور که جزو طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است، در میان طرح‌های برگزیده قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه صنعت پست را متحول می‌کند؟
  • تولید تخم مرغ تا پایان سال حداقل ۱۰۰ هزارتن افزایش می یابد
  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • جایزه جی‌ئی‌سی‌اف قدردانی از تلاش‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت گاز است
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • رتبه ایران در شاخص جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات افزایش یافت