Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما متئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا روز یکشنبه اعلام کرد چنانچه ناوهای مشغول انجام ماموریت در آبهای مدیترانه، حامل مهاجران غیر قانونی باشند که از خطر غرق شدن در سواحل لیبی نجات پیدا کرده اند، ایتالیا قصد دارد تا از پهلو گرفتن این ناوها در بندرهای این کشور جلوگیری کند تا این افراد وارد خاک ایتالیا نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، وزیر کشور ایتالیا با اشاره به نشست وزاری کشور منطقه اروپا که قرار است در اتریش برگزار شود در صفحه توئیتر خود نوشت :روز پنجشنبه در اینشبروک در خواست خود مبنی بر بستن بندرهای ایتالیا به روی ناوهای مشغول ماموریت های بین المللی در سواحل لیبی را روی میز اروپایی ها خواهم گذاشت.
وی افزود: متاسفانه دولت های ایتالیا طی پنج سال گذشته توافقنامه هایی را امضا کردند که به (کشتی ها) و یا ناوها اجازه می داد تا مهاجران غیر قانونی را که از خطر غرق شدن در سواحل لیبی نجات دادند در خاک ایتالیا پیاده کنند. بنابر اعلام همین منبع خبری یک ناو نظامی ایرلندی با نام ساموئل بکت در بامداد روز شنبه حدود 106 مهاجر غیر قانونی را پس از نجات آنها از خطر غرق شدن در آبهای سواحل لیبی، در شهر مسین یا مسینا در سیسیل ایتالیا از ناو پیاده کرد. دولت جدید ایتالیا سیاستی را با هدف به صفر رساندن تعداد مهاجران غیر قانونی در سواحل این کشور اتخاذ کرده است.
متئو سالوینی وزیر کشور و رئیس حزب راستگرای افراطی ایتالیا ورود کشتی های اجاره ای سازمان های غیر دولتی را به بنادر ایتالیا ممنوع کرده است به طوری که برخی کشتی های اجاره ای این سازمان های غیر دولتی مانند L'Aquarius و le Lifeline مجبور شدند برای اولین بار در اسپانیا و برای بار دوم در مالت پهلو بگیرند.
بنابر آماری که وزارت کشور ایتالیا روز پنجشنبه منتشر کرد از اول ژانویه امسال، 16 هزار و 687 مهاجر غیر قانونی از جمله 11 هزار مهاجر غیر قانونی از لیبی وارد سواحل ایتالیا شدند که این تعداد مهاجر غیر قانونی در مدت زمان مشابه سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايتاليا ناو ماموريت مديترانه مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۸۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آسمان سرخ لیبی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله با حملات اشغالگران
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی/مقابله باحملات اشغالگران
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد