Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،برند سیتروئن از شرکای تجاری در صنعت خودروی ایران می باشد. بعد از به ثبت رسیدن شرکت ایران خودرو، 3 سال بعد، گروه سایپا در سال 1344تاسیس شد. به بخش خودرو سازی گروه سایپا، ایران ناسیونال نیز گفته می شد. می توان گفت که  شرکت سایپا قدیمی ترین گروه خودرو ساز در کشور ایران می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
می توان به وضوح گفت که همکاری سایپا و سیتروئن در کشور ایران بیش از نیم قرن است، حتی از زمان تولید پژو در ایران نیز فراتر می باشد. بعد از این که با تاریخچه سیتروئن آشنا شدید مطالب بعدی را مطالعه نمایید زیرا ما در این مقاله درباره ویژگی های "سیتروئن c3" و مشخصات و ویژگی های ظاهری و فنی آن توضیح خواهیم داد.

 

سیتروئن c3 از نمای رو به رو چه ویژگی هایی دارد؟

فرم و بدنه ظاهری سیتروئن c3 کاملا مدرن می باشد و از نمای رو به رو بسیار جذاب و شیک می باشد. ویژگی های ظاهری آن عبارتند از:

پنجره جلوی آن کاملا با لوگوی شرکت سازنده هماهنگ دیده می شود. همچنین دو ردیف نازک کروم، در گوشه های جلو پنجره به چراغ ها وصل شده اند که سبب می شود هم پوشانی و هماهنگی بیشتری داشته باشند. چراغ های اصلی که همراه با زنون های سه گانه مشهور سیتروئن می باشد همانند طرح ds ضخامت کمتری دارند، اما برای تقویت آن ها در قسمت پایین تر و بر روی سپر کاسه چراغ های بزرگ قرار داده اند. سپر سیتروئن c3 عریض و حجیم می باشد. دلیل این کار این است که با سقف نسبتا بلندی که دارد هماهنگ شده باشد. همچنین سپر را با حفره های متعددی تزیین کرده اند. در طراحی سیتروئن c3 کاپوت را تا لبه پنجره طراحی کرده اند و در محل اتصال قطعات بدنه خطوط بسیار باریک می باشد که این دو عامل را می توان از مزایای این خودرو شمرد زیرا علاوه بر این که به لحاظ ظاهری جذاب تر دیده می شود، مزیت هایی را برای آیرودینامیک خودرو نیز دارد.

هم چنین از قسمت نمای عقب نیز ظاهری بسیار مدرن دارد. سیتروئن c3 را اگر از نمای عقب مورد بررسی قرار دهیم، مشاهده می کنیم که چراغ های عقب سه بعدی می باشند و با تاکید بر چهار گوش های متحد المرکز سایز بزرگ تری نسبت به کل بدنه دارند.

بخش داخلی سیتروئن c3 چگونه طراحی شده است؟

به علت این که در طراحی ظاهری و بیرونی سیتروئن c3 از طرح های چهار گوش و بیضی شکل بیشتر استفاده شده است جهت هماهنگی فضای داخلی آن با بیرون، در این قسمت نیز از چهار گوش و بیضی بهره گرفته اند. در بخش های مجاری هوای تهویه مطبوع،  طرح فرمان، فضای خالی موجود در زیر نمایشگر و دستگیره ها این طرح ها بیشتر دیده می شود. افرادی که تمایل دارند روی داشبورد رنگ های غیر از سیاه باشد می توانند سفارش دهند که البته بهترین رنگ برای این بخش سیاه می باشد زیرا با قسمت های دیگر هماهنگی بیشتری دارد. متریال استفاده شده در این قسمت پلاستیک خشک می باشد که از دیگر محصولات چینی مرغوب تر است. هم چنین در بخش میانی فریم داشبورد از چرم مصنوعی نیز استفاده کرده اند.

نکات مثبت در طراحی داخلی سیتروئن c3 چه مواردی می باشد؟

یکی از نکات مثبت که در کابین سیتروئن c3 مشاهده می شود، طراحی های جالب در داخل خودرو می باشد. در قسمت شاگرد و داخل داشبورد، محفظه ای جادار طراحی شده است که نسبتا بزرگ می باشد که حتی برای بطری آب معدنی خانواده نیز مناسب می باشد.  در قسمت داخلی در فضای خالی با رنگ خاکستری روشن و متفاوت تر از فضا های تیره وجود دارد که کمک می کند دیده شدن اجسام راحت تر باشد. از این ترفند برای قسمت های عقب نیز استفاده شده است.

با مشخصات فنی سیتروئن c3 آشنا شوید!

ارزان ترین سیتروئن c3 دارای پیشرانه ی 1.2 لیتری می باشد که مجهز به تزریق سوخت چند گانه می باشد وبدون تور بوشارژر است. قدرت اسمی این نوع، 68 اسب بخار است و گشتاور آن 106 نیوتن متر می باشد. بیشترین قدرت در دور موتور 5750 دور بر دقیقه می باشد و بالاترین گشتاور از دور موتور 2750 دور بر دقیقه به دست می آید. سیتروئن c3 با پیشرانه pureech 68 فقط با جعبه دستی 5 سرعته تولید می شود.

قدرت مند ترین نوع سیتروئن c3 دارای پیشرانه چند لیتری است؟

 قوی ترین و پر فروش ترین مدل سیتروئن c3 با پیشرانه ی 1.2 لیتری می باشد که قدرت آن 110 اسب بخار بوده و بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه می باشد و گشتاور آن 205 نیوتن متر در دور موتور 1500 دور بر دقیقه می باشد. در این مدل به علت گشتاور مناسب در دور های پایین پیشرانه، همراه با جعبه دنده دستی 5 سرعته در زمان 9.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می باشد. هم چنین سیتروئن c3 با پیشرانه puretech 110-s&s و گیر بکس اتوماتیک 6 سرعته در مدت زمان 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد.

آپشن های رفاهی سیتروئن c3 شامل چه مواردی است؟ برای این خودرو نوعی دوربین طراحی کرده اند که در قسمت زیر آیینه و در وسط نصب می شود. نام این دوربین connectedcam می باشد و قابلیت این را دارد که  صلاح دید راننده روشن شود و با زاویه دید نسبتا باز، از تمامی مسیر های حرکتی فیلم برداری کند. صندلی های آن با متریال با کیفیت و گران قیمت پوشش داده شده اند. دارای 4 شیشه بالابر برقی می باشد. تهویه داخل خودرو به صورت اتوماتیک انجام می گیرد. دوربین پارک و سنسور های جلو و عقب را طراحی کرده اند.

اگر روزی قصد خرید کردن  سیتروئن c3 را داشته باشید می توانید به راحتی تصمیم بگیرید زیرا با مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم با تمامی مشخصات فنی و ظاهری این خودرو آشنا شدید و هم چنین در انتخاب رنگ ظاهری خودرو می توانید رنگ دلخواه خود را سفارش دهید زیرا تنوع رنگی زیادی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات چینی اخبار اقتصادی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۸۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف و آتش سوزی خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح در جهرم

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به آتش سوزی در محور مواصلاتی جهرم به قیروکارزین، بلافاصله ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهد کردند که وانت نیسان با ۴ سرنشین به شدت با سواری پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین برخورد و منجر به آتش‌سوزی خودرو‌ها شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه هر ۲ راننده و سرنشینان وانت نیسان فوت (در مجموع ۴ نفر) و ۲ سرنشین سواری مجروح و روانه بیمارستان شدند.

دهقانی با بیان اینکه با توجه به حادثه آتش سوزی علت تصادف موکول به تحقیقات بعدی است، از شهروندان درخواست کرد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث این چنین دلخراشی نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی poco x5 pro 5g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۳۰ فروردین)
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • دو میم کوین محبوب شیبا اینو و دوج کوین؛ بررسی تفاوت های آنها
  • تصادف و آتش سوزی خودرو با ۴ فوتی و ۲ مجروح در جهرم
  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13