Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@09:53:25 GMT

پاکسازی پارک ملی گلستان از زباله های تجزیه نشدنی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۸۵۱۸

‍‍‍‍‍‍

جمعی از بانوان طبیعت دوست استان گلستان دست به کار شدند و پارک ملی گلستان را از زباله های تجزیه نشدنی پاکسازی کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

زباله های پلاستیکی مدت زمان بسیار طولانی قریب به 500 سال طول می کشد تا تجزیه شود، باعث مشکلات زیست محیطی برای انسان و نیز گونه های جانوری در این منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانلود

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گلستان زباله های پلاستیکی پاکسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در این اقدام ۵ هکتار از ورودی شهر بیرجند به همت ۳۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بیرجند و کارکنان محیط زیست از زباله پاکسازی شد.


شعار امسال هفته‌ی زمین پاک، مشارکت مردم و زمین پاک در مقابل مدیریت پلاستیک نامگذاری شده است.


شهردار بیرجند در این مراسم گفت: تفکیک زباله در مبدأ با قرار دادن محفظه‌های مخصوص زباله‌های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه مجتمع‌های مسکونی با همت شهرداری از سال گذشته در حال اجراست.


بهترین با بیان اینکه پس از این در سایر نقاط شهر هم این طرح اجرا می‌شود افزود: سایت تفکیک زباله شهر بیرجند با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله در روز، یکی از سایت‌های مجهز در کشور است.


وی گفت: هم اکنون از ۱۵۰ تن زباله روزانه در بیرجند، تنها ۳۰ درصد آن بازیافت می‌شود و ۷۰ درصد دفن می‌شود که در تلاشیم درصد بازیافت را با فرهنگ سازی به ۷۰ درصد برسانیم.


در این برنامه، همچنین از پاکبانان برتر تجلیل شد.


روزانه ۴۷ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که تنها ۸ درصد آن بازیافت می‌شود، ضروریست با تولید زباله کمتر و تفکیک زباله‌ها از مبدا، به فکر حفظ محیط زیست و آینده باشیم.

دیگر خبرها

  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی مناطق شمالی کرج از زباله ها
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • پاکسازی محوطه گنجنامه همدان از زباله