Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@02:50:23 GMT

برخی از خواص آب کرفس

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۷۹۶۱۵

برخی از خواص آب کرفس

  پایین آوردن فشارخون، آسان‌کننده هضم، مقابله با سرطان و... از جمله خواص آب کرفس است.

* برگ‌های این گیاه، دارای ویتامین A. فراوانی است و ساقه‌های آن سرشار از ویتامین‌های B۱,B۲,B۶ و C. و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.

برخی از خواص آب کرفس:
* با سرطان مقابله می‌کند: طبق یافته‌های محققان در دانشگاه نیوجرسی، کرفس دارای ترکیباتی است که از پخش سلول‌های سرطانی پیشگیری و دارای ترکیبی به نام استیلنیکس است که رشد سلول‌های تومور را متوقف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* سطح کلسترول را کاهش می‌دهد: تحقیقات نشان داده‌اند که وجود ترکیب شیمیایی در کرفس، به نام "بوتیل فتالید" باعث کاهش سطح کلسترول بد و زیانبارخون می‌شود.

*به هضم غذا کمک می‌کند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می‌شود که به اجابت مزاج کمک می‌کند و به این ترتیب از آب کرفس می‌توان به عنوان یک ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده کرد.

* ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب کرفس تنظیم کننده‌های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار کمک می‌کنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌کنند.
ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز را کاهش می‌دهد.

فشارخون را کاهش می‌دهد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب کرفس به مدت یک هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.

رفع بی‌خوابی می‌کند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.
به کاهش وزن کمک می‌کند: با مصرف روزانه آب کرفس، ولع خوردن شیرینی‌جات، از بین می‌رود.
از ایجاد سنگ جلوگیری می‌کند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ کلیه و سنگ‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. آب کرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شکستن و حذف سنگ‌ها در بدن می‌شود.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرفس خواص کرفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۷۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کرفس کوهی، دارویی نهفته در دل طبیعت؛ گنجی که به تاراج می‌رود
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند
  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو