Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛در اینجا دستورالعمل هایی ارائه شده که نشان می دهند چه مدت می توان یک محصول غذایی را در یخچال نگهداری کرد و خوردن کدام غذاهای مانده در یخچال ضرری برای بدن ندارد.

مرغ خام
مرغ خام را تنها می توان یک یا دو روز در یخچال آن هم در دمای ۴۰ درجه فارنهایت (کمتر از ۵ دجه سانتی گراد) یا سردتر نگهداری کرد اما می توان آن را تا یک سال در فریزر و در دمای ۰ درجه فارنهایت (-۱۶ درجه سانتی گراد) یا سردتر نگهداری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرغ های پخته شده را نیز می توان چند روز در یخچال نگهداری کرد و نباید بیش از دو تا شش ماه در فریزر نگهداری شوند. مراقب باشید تا این ماده غذایی را بیش از مدت زمان ذکر شده نگهداری نکنید چون ضررهای بی شماری برای بدن دارد.

بیشتر بخوانید: آواکادویی که هرگز فاسد نمی شود

گوشت قرمز
گوشت قرمز را می توان تا ۵ روز در یخچال نگهداری کرد و این ماده ی غذایی ۴ تا ۱۲ ماه نیز در فریزر سالم می ماند. گوشت پخته شده نیز، سه تا چهار روز در یخچال قابل نگهداری است و می توان آن را دو تا شش ماه هم در فریزر نگهداری کرد.

گوشت های چرخ کرده
گوشت های چرخ کرده ای مانند گوشت گاو، گوشت گوساله یا مرغ می توانند برای یک تا دو روز در یخچال و برای مدت سه تا چهار ماه در فریزر نگهداری شوند. باید بسیار مراقب باشید چرا که این گونه گوشت ها در یخچال به سرعت فاسد می گردند.

گوشت های مخصوص ناهار و هات داگ
گوشت های مخصوص ناهار و هات داگ به صورت بسته بندی تا دو هفته در یخچال سالم می مانند و باید در عرض سه تا پنج روز پس از باز نمودن بسته ی آن ها خورده شوند (البته هات داگ می تواند چند روز دیگر نیز سالم بماند). می توان این فراورده های گوشتی را یک تا دو ماه در فریزر سالم نگاه داشت.

بیکن و سوسیس
بیکن تا یک هفته در یخچال سالم می ماند و می توانید آن را میل نمایید اما سوسیس خام باید ظرف دو روز مصرف شود. هر دو را می توان برای یک ماه به صورت یخ زده در فریزر نگه داری نمود، و برخی از سوسیس ها را نیز می توان به مدت دو ماه به صورت منجمد نگهداری کرد. این غذاها معمولا دارای طول عمر طولانی هستند و قبل از این که فاسد شوند مصرف می گردند.

درباره ی تخم مرغ چه می دانید؟
مطمئنا همه شما دوست دارید که پس از سرخ کردن سوسیس هایتان روی آن ها تخم مرغ بریزید زیرا طعم سوسیس بسیار دلپذیرتر می شود. بنابراین در ادامه به شما خواهم گفت که چه مدت می توانید تخم مرغ هایتان را سالم نگاه دارید. تخم مرغ را می توان به صورت خام تا یک ماه در یخچال نگاه داشت، اما اگر آن ها را پخته اید تنها یک هفته می توانید در یخچال نگه دارید. نکته ی مهمی که باید بدان توجه کنید این است که فقط سفیده ی تخم مرغ و یا تخم مرغ های شکسته شده (چه زرده و چه سفیده) را می توان در فریزر نگهداری کرد یعنی نمی توانید یک تخم مرغ را به صورت کامل در فریزر قرار دهید و در این صورت، تخم مرغ ها تا یک سال سالم خواهند ماند. تخم مرغ سرخ شده و سفیده و زرده تخم مرغ جدا شده از هم را باید ظرف دو تا چهار روز پس از نگهداری در یخچال مصرف کرد.

و اما سالادهایی که با وعده های غذایی روزانه تان میل می کنید چطور؟
سالادهای مختلف مخصوص انواع وعده های غذایی مانند مرغ، ماهی تن، تخم مرغ و یا سالاد ماکارونی می توانند ۳ تا ۵ روز در یخچال نگهداری شوند و نباید در فریزر قرار گیرند.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

ماندگاری انواع گوشت در یخچال چقدر است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم

دریافت 16 MB

به گزارش خبرنگار مهر، در اجرای مرحله ششم طرح «آرامش در شهر» از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، ۲۵ خرده فروش، ۵ قاچاقچی مواد مخدر و ۷۲ معتاد متجاهر دستگیر و بیش از ۸۷ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

کد خبر 6056712 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص کشف مقادیری از گوشت «تک سمی»
  • اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • نگهداری مار پیتون به جای گاو و گوسفند!
  • رایج ترین خرابی های لباسشویی سامسونگ{ با راه حل + نکات نگهداری}
  • کشف بیش از ۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم
  • لیست قیمت انواع کانکس ها از 2 متر تا 100 متر
  • ایرانی‌ها رکورددار مصرف برق
  • نمایندگی تعمیرات یخچال و فریزر در تهران
  • ایرانی‌ها رکوردار مصرف برق