Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- انور ابراهیم شخصیت برجسته سیاسی و رهبرحزب عدالت مردم مالزی، که حدود 2 ماه پیش از زندان آزاد شد، تحت عمل جراحی ستون فقرات در استانبول ترکیه قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ابراهیم با گذاشتن پستی در صفحه شبکه اجتماعی خود از سفر به ترکیه خبر داد.
وی توضیح داد که پس از سفر به جاکارتا اندونزی به استانبول ترکیه برای انجام اقدامات درمانی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی رسانه های مالزی نیز گزارش دادند که وی یک جراحی بر روی ستون فقرات خود در ترکیه انجام داده و قرار است جراحی دوم نیز روز پنجشنبه هفته جاری بر روی شانه راست وی انجام شود.
ابراهیم در شبکه اجتماعی خود توضیح داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به همراه همسرش ، پس از جراحی با وی دیدار کردند.
اردوغان در روز 24 ژوئن ( حدود دوهفته پیش) پس از پیروزی در انتخابات عمومی نخست وزیری خود را برای دوره جدید تثبیت کرد.
ابراهیم در این دیدار در مورد تقویت پیوندها میان مالزی و ترکیه ابراز امیدواری کرد.
رئیس جمهوری ترکیه نیز ضمن استقبال از تقویت روابط دو کشور در این دیدار گفت که این رابطه و دوستی نزدیک مستحکم و بدون شکست خواهد بود.
ابراهیم یک هفته پس از پیروزی ماهاتیر محمد در چهاردهمین انتخابات سراسری مالزی ،از بیمارستان کوالالامپور و در حالی که زندانی بود، به دیدار پادشاه این کشور شتافت تا مورد عفو پادشاه قرار گیرد .
وی بلافاصله پس از آزادی با شرکت در کنفرانسی خبری پس از سال‌ها زندان، به صحنه سیاسی این کشور بازگشت.
رهبر کاریزماتیک حزب «عدالت مردم» که بیشترین کرسی‌های «ائتلاف امید» به آن اختصاص دارد، در دهه 70 میلادی، به عنوان یکی از رهبران جنبش دانشجویی وارد عرصه سیاست شد و با پشت سر گذراندن فراز و نشیب بسیار سیاسی ، در دهه 90 میلادی، دست راست محمد در دوره نخست وزیری چهارم مالزی بود.
انور از سال 2015 در دوره نجیب رزاق نخست وزیر پیشین در زندان بود اما حدود 2 ماه گذشته همزمان با پیروزی محمد در انتخابات چهاردهم سراسری مالزی ، از زندان آزاد شد. این دو سیاستمدار که به مدت 18 سال روابط پر تنشی داشتند، از سال 2016 برای کنار زدن نجیب تون رزاق، نخست وزیر پیشین مالزی ائتلاف کردند.
انور نیز پس از آزادی از زندان در میان هوادارنش از «ماهاتیر» تشکر کرد و گفت که نخست وزیر را از ته قلب بخشیده و همچنین فصل جدیدی در تاریخ این کشور آغاز شده است.
اکنون ماهاتیر و انور هر دو به طور مشترک خواستار مبارزه با فساد دولت سابق هستند و تحقیقات درخصوص رسوایی مالی صندوق 1MDB را مورد پیگیری قرار می دهند.
شبد**1599*9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي انور تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت