Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان با بیان اینکه موادمخدر از عواملی است که آسیب‌های مختلفی به بنیان‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه وارد می‌کند، اظهار کرد: این آسیب‌ها علاوه برجنبه‌های فردی، جنبه اجتماعی به‌خود گرفته و جامعه را با چالش‌های متعددی مواجه می‏‌سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور برنامه‌ریزی‌هایی توسط برنامه‌ریزان جامعه برای دور شدن این افراد از موادمخدر صورت می‌گیرد و برنامه مهارت‌آموزی معتادان بهبود یافته و ارتقای توانمندی‌های شغلی آنان بخشی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان یکی از وظایف مراکز بازپروری ماده ۱۵ و ماده ۱۶ را شناسایی افراد مبتلا به موادمخدر و ترک این افراد توسط کارشناسان عنوان کرد و افزود: افرادی که به موادمخدر مبتلا می‌شوند بخشی از توانایی‌های فردی خود را از دست می‌دهند، حال اگر این ابتلا در نیروی کار و مولد جامعه اتفاق بی‌افتد طبیعتا آسیب‌های بیشتری را به همراه دارد.

قلاوند بیان کرد: اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان برای بازتوانی این افراد برنامه‌های آموزشی تدارک دیده است تا در صورتی‌که از قبل این افراد صاحب حرفه‌ای بوده‌اند، مهارت‌های مورد نیاز این حرفه در آنان تقویت شود.

وی ادامه داد: کارشناسان ما با هماهنگی اداره کل بهزیستی استان در این مراکز حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهند تا پس از خروج از مراکز بازپروری و بازگشت به جامعه بتوانند به کار و فعالیت سالم پرداخته و منبع درآمد خانواده‌هایشان قطع نشود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای لرستان ضمن تاکید بر حمایت از افراد بهبودیافته، گفت: ضرورت دارد از افرادی که آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را فرا گرفته و مراحل بازپروری را طی نموده‌اند حمایت‌های لازم از جمله در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت صورت پذیرد.

قلاوند افزود: تا پایان سال ۹۶ حدود ۹۴ هزار نفرساعت برنامه‌های آموزشی توسط اداره کل استان در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ به اجرا درآمد، که حدود ۶۴ هزار نفرساعت آن در مراکز ماده ۱۵ و حدود ۳۰ هزار نفرساعت در مراکز ماده ۱۶ بوده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در ۶ شهرستان و در ۱۷ رشته آموزشی از قبیل: برق اتومبیل، مکانیک خودرو، آموزش کارآفرینی، دوره‌های مرتبط با رایانه و آموزش‌های مهارتی برای افراد بهبود یافته ارائه می‌شود.

انتهای پیام/م

اجرای ۹۴ هزار نفرساعت برنامه‌آموزشی برای معتادین بهبود یافته لرستانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موادمخدر اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۸۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی، گفت: این آزمون جهت استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور در ۷۵ حوزه آزمون جهاددانشگاهی استان لرستان برگزار شد.
فرهاد فرامرزیان ادامه داد: این آزمون با شرکت ۱۶ هزار و ۸۶۰ داوطلب و با همکاری بیش از ۱۰۰ نفر از جهادگران جهاددانشگاهی لرستان به‌عنوان عوامل اجرایی آزمون برگزار شد.
فرامرزیان افزود: با توجه به بعد مسافت و در راستای تسهیل تردد داوطلبان، این آزمون در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، دورود، کوهدشت، پل‌دختر، نورآباد و الیگودرز نیز برگزار شد.
در آزمون مشاغل کیفیت بخشی، حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند. 
نتیجه آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • شرکت بالغ بر ۱۶ هزار لرستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی